Nyt medlem!

  • ehsdk
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #6891 af ehsdk
Nyt medlem! blev oprettet af ehsdk
Hej til alle Blackbird-chauffører!

Mit navn er Ebbe, og i juni måned fandt jeg frem til Blackbird-klubben i Danmark efter et møde med et medlem fra Sønderborg. Jeg har kørt MC i en del år som ung knægt på bl.a. Honda CB 250, Honda CB 400 Four og så den meget flotte Benelli 750 Sei, hvilket jo også var en Honda 500 motor med en ekstra cylinder på hver side. Desværre var/er økonomien som kommunalt ansat ikke så god, så det blev tid til et økonomisk valg: Bil eller MC??? Det kunne (desværre) kun blive bil.

25 år gik og i 2006 begyndte vennerne at køre MC igen, og så ville jeg naturligvis ikke stå tilbage. Økonomisk måtte jeg begrænse mig, så der var \"kun\" råd til en flot Kawasaki ZX-10 fra 1990. Skulle jo også først lære at styre de mange kræfter, synes jeg. Den kørte ganske fremragende indtil august 2009, hvor den pludselig fik tændingsproblemer. I stedet for at ofre flere penge på den gamle Kawa besluttede jeg at skrabe alle forhåndenværende midler sammen og investere i drømmecyklen: Honda CBR 1100 XX SuperBlackbird. Pengene rakte ikke til en indsprøjtningsmodel, men motorgangen er jo lige så god på de gamle karburatormodeller, og så var der også lige 12 HK mere. ;) Det blev en model 1999 i en farve, som jeg ikke kender navnet på, - måske grå-grøn/mørk-grøn??? Forhandleren gav en lakering med i handlen, og jeg ofrede selv et andet kåbeglas og et SW-Motech bagagesystem. Husker stadig prøveturen på denne vidunderlige MC. Følte mig bare hjemme med det samme, og den kørte fantastisk. De voldsomme kræfter er en sand fornøjelse, og selv her 11 år efter er der ikke mange gademaskiner, der overgår Blackbirden i hverken udseende, omgængelighed eller kræfter. Det er en FANTASTISK køremaskine! :woohoo:

Nå, begejstringen er ved at tage overhånd, så jeg må hellere slutte. :lol: Jeg er ikke nogen fest-abe, så vi ses nok ikke så meget til træf m.m., men fælles køreture rundt omkring i landet kunne jeg godt finde på at deltage i, - hvis vejret er til det (Birden kommer kun ud i godt vejr).

Rigtig god og uheldsfri sommer til alle. And remember: Be careful out there.

Venlig MC-hilsen

Ebbe<br><br>Indlæg redigeret af: ehsdk, den: 2010/07/05 15:35

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Carlo
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
13 år 8 måneder siden #6893 af Carlo
Besvaret af Carlo på emne Sv:Nyt medlem!
Hej Ebbe.

Velkommen til klubben for Honda CBR 1100xx SuperBlackbird-entusiaster - og tusinde tak for dit indlæg B)

Vi kan ikke være uenige om den gode oplevelse ved at kører på en Blackbird - jeg kan også stadig huske da jeg sad på sådanne en model for første gang, følelsen af at \&quot;komme hjem\&quot; var ikke til at tage fejl af - så du er helt sikkert ikke allene - tværtimod. Der er ikke spor i vejen med Kawazaki, det er bare en anden slags motorcykel - en anden slags oplevelse - men jeg vil personligt ikke bytte, uanset hvad de måtte tilbyde i stedet for min Blackbird - og det er ikke til diskussion.

Jeg syntes også det er positivt at læse din lille historie, for i virkeligheden ligner den mange af vore andre´s livsforløb - så du er heller ikke på dette område \&quot;gået forkert i byen\&quot;. Du beskriver at du ikke er en \&quot;festabe\&quot; - og det er selvfølgelig helt i orden - det er jeg bestemt heller ikke - men det er svært ikke at lave det om til en fest når mennesker man kender fra klubben mødes - uanset det oprindelige formål - man bliver altid i godt humør, og hvis man har rygrad som min, er det svært at sige nej til et par timer eller dage i godt selskab. Overvej om du ikke skulle give det en changse, og prøv at deltag et nogle af de udemærkede arrangementer som klubben står for - kunne jo være du blev positivt overrasket (læs f.eks om det flotte arrangement som din genbo i det sønderjyske, Lennart \&quot;Luskebuks\&quot; netop har stået for - det bliver svært at finde nogen i klubben - inkl. div. påhæng - der kan finde noget negativt at udsætte på weekendens oplevelser.....).

Uanset, så håber jeg at du vil blive lige så glad for dit medlemsskab af klubben som jeg har været. Velkommen til Ebbe.


Carlo, Brønshøj.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • kimbp
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #6899 af kimbp
Besvaret af kimbp på emne Sv:Nyt medlem!
Hej Ebbe

Tak for dit indlæg og velkommen i klubben.

Hilsen
Kim

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • hetri
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #6900 af hetri
Besvaret af hetri på emne Sv:Nyt medlem!
hej Ebbe


velkommen i klubben håber du får lige så mange fornøjelige timer på vores forum som jeg har haft.


selvom du ikke er den store festabe så håber jeg da stadig at klirre lidt med en flaske med dig til en at vores sammenkomster..

mange BB-hilsner fra Henrik

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Lennart
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #6902 af Lennart
Besvaret af Lennart på emne Sv:Nyt medlem!
Hej Ebbe velkommen til Danmarks bedste klub
det der med at feste det skal vi nok lære dig:woohoo:
bare du kommer med. ;)

Hilsen lennart

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Erik Uldall
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Mere
13 år 8 måneder siden #6945 af Erik Uldall
Besvaret af Erik Uldall på emne Sv:Nyt medlem!
Velkommen til Ebbe. Hilsen ErikB)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • robin
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #6946 af robin
Besvaret af robin på emne Sv:Nyt medlem!
Velkommen skal det også lyde fra mig fra norjyland

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Daniel
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
13 år 8 måneder siden #6950 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sv:Nyt medlem!
Velkommen Ebbe, og tak for dit fine indlæg. B)

Med venlig hilsen Daniel.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Bonde
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #6962 af Bonde
Besvaret af Bonde på emne Sv:Nyt medlem!
Ja velkommen i klubben. Vi ses på landevejen.
Smid endelig en indvi. til en fællestur. Hvis kalenderen er til det køre jeg gerne et smut ned i syden til jer.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • johnjohn
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Mere
13 år 8 måneder siden #6966 af johnjohn
Besvaret af johnjohn på emne Sv:Nyt medlem!
Hej Ebbe,,

Velkommen i klubben... Håber du bliver tilfreds med dit medlemskab...:)
Og det med at feste,,, Tror jeg ikke der er nogle af os der gider,,:P
Men kan ikke lade værer med at feste når man møder så mange dejlige mensker når vi mødes,,, Håber at se dig til løvfaldstræf på Touring campen..:woohoo:

Hilsen
John-John

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.096 sekunder
Leveret af Kunena Forum