Bakkens åbning / Nørrebrogade anno 2009.

  • Carlo
  • Emne forfatter
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
15 år 2 måneder siden #2690 af Carlo
Hejsa Alle.

Som i sikkert ved nærmer tiden sig til at vi skal ud og åbne Bakken. Der har været flere diskussioner veddr. hvordan vi mon skulle forholde os i år, da Nørrebrogade jo er blevet omlagt pt. på ubestemt tid. Jeg har netop modtaget en kopi af en forespørgsel til Københavns Politi, som må antages at være troværdig.

Som jeg læser denne meddelelse, så kan vi altså forvente at kunne mødes og slå følge fuldstændigt som vi plejer :)

(Flg. er et uddrag af omtalt forespørgsel):

Kære MC-venner.

Jeg ku' ikke nogetsteds på nettet, eller i denne nyhedsgruppe, finde noget om bakkeåbningen 2009 ;o((

I oktober 2008 blev store dele af Nørrebrogade jo forsøgsvis lukket i 3 måneder for gennemkørende trafik og denne lukning er senere blevet forlænget på ubestemt tid?).

Den 25. februar kl. 14:48 mailede jeg derfor til Københavns Politi og spurgte om de havde kendskab til evt. planer om at genåbne Nørrebrogade denne ene dag for MC-kørere.
To (2) minutter senere svarede Kbh.Politi at de havde videresendt min mail til deres færdselssektion ;o))
Og her til morgen (27. februar 2009) modtog jeg så en mail med denne tekst:

Hr. xxxxxx xxxxxxx (jeg er bekendt med navnet).

Du har forespurgt vedr. omstændighederne på Nørrebrogade i forbindelse med Bakkens åbning den 26. Marts 2009. I kommer blot, som I plejer idet restriktionerne på dagen vil blive ophævet. Jeg har på baggrund af din henvendelse bedt kommunen udsende en pressemeddelelse, da du formentlig ikke er den eneste, der er i tvivl.

Med venlig hilsen

Ole Kahr

Citat slut.


Så derfor kære Blackbird-venner, så håber jeg at vejret bliver godt i år for dette store arrangement, og at i vi møde talstærkt op, så vi kan få en god oplevlse, og vise klubben udadtil.


Carlo, Brønshøj.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Daniel
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
15 år 2 måneder siden #2691 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sv:Bakkens åbning / Nørrebrogade anno 2009.
Tak for info Carlo. B)

Vi regner med at være med til åbningen, hvis ellers vejrguder og malermestre vil det. :unsure:

Mvh. Daniel

Med venlig hilsen Daniel.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Carlo
  • Emne forfatter
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
15 år 1 måned siden #2731 af Carlo
Åbent hus arrangement I forbindelse med Bakkens Åbning 2009.

Så er det ved at være tid til et af årets første store begivenheder: åbning af Bakken 2009. I den forbindelse har vi modtaget en invitation til et ”Åbent Hus” - arrangement hos Ehlers Performance i Valby, København.

I tidsrummet mellem kl. 16.00 & 18.00 vil de gerne vise deres flotte og spændende butik i Karensgade frem for et udvalgt publikum. Der vil blive mulighed for et besøg i deres velindrettede specialværksted der ligger lidt utraditionelt på 1. Sal i bygningen. Der vil blive fremvist og demonstreret en stor del af deres forskellige vare og reservedele, herunder:

Galfer bremseskiver og bremsedele m.m.: www.galferusa.com

Performance Machine specialfælge m.m.: www.performancemachine.com

Pazzo Racing koblings- og bremsegrebm.m.: www.pazzoracing.com

Forcefield Body Amour rygskjold m.m.: www.forcefieldbodyarmour.co.uk

Arlen Ness motorcykeloutfit: www.arlenness.com

Berik ditto: www.berik.it

”¦ og meget, meget mere spændende udstyr til såvel motorcykel som biker. ”Ehlers Performance Motorcycles” er i brede kredse kendt for deres høje kvalitets custom - opbyggede Harley Davidson maskiner for ”finesmakere”, men har også i gennem længere tid gjort sig i specielle racer-opbygninger (tror dog ikke de kan matche vores egen Poul Dam”¦). De vil derfor gerne vise specielt Honda Blackbird & Suzuki Hayabuse -folkene hvad de kan tilbyde til netop deres motorcykler, hvorfor denne invitation.

Der vil blive serveret kaffe, te, øl og vand samt lidt godt til ganen. Prøv selv at kigge lidt på deres hjemmeside eller deres webshop: www.ehlerspm.com (forretning og værksted). www.ehlerspm.dk (webshoppen).
---
Hvis der skulle være andre end mig der er nysgerrig og har interesse i at se nærmere på hvad de kan tilbyde en ”inkarneret Blackbird- entusiast, vil jeg foreslå følgende:

Send mig bare 2 linier på min mail: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den., eller en SMS på min mobil 2688 9838 hvis du vil deltage / følges med.

14.00 - 16.00: Alle der har lyst, kan mødes på Taxiskolen i Valby (hvor vi var samlet til Daniels EDB- og Fotokursus i.f.m. Motorcykler i Bellacentret).

16.00: Fælleskørsel fra Taxiskolen med kurs mod Karensgade i Valby (ca. 2,3 km.) til fremvisning og demonstration af ovenstående og meget mere.

17.00: Fælles afgang fra Karensgade mod Nørrebrogade, hvor vi slutter os til alle de øvrige motorcyklister der skal være med til at åbne Bakken. Optoget plejer at køre fra Nørrebrogade kl. 19.00, og en stor del af fornøjelsen plejer at bestå i at gå en tur op og ned af gaden og betragte de øvrige deltagers ”modeller”.

Jeg vil meget gerne høre hvad andre mener om arrangementet. Skulle der mod forventning IKKE være tilslutning til at deltage, kan vi stadig lave et opsamlingsheat, for at lave en super fælleskørsel de sidste 6 kilometer gennem Københavns gader mod Nørrebrogade.


Carlo, Brønshøj.

Indlæg redigeret af: Carlo, den: 2009/03/21 02:30<br><br>Indlæg redigeret af: Carlo, den: 2009/03/21 02:32

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Daniel
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
15 år 1 måned siden #2733 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sv:Bakkens åbning / Nørrebrogade anno 2009.
Hej Carlo.

Det lyder spændene, tak for tilbuddet. :)

Vi regner med at dukke op på køreskolen, hvis alt går vel. B)

Måske de 2 Suzuki-ridder også kommer med, da det var planen, at vi skulle åbne bakken sammen. :unsure:

For øvrigt en sjov samling af forskellige måder at vise billeder på Ehlers hjemmeside. :)

Mvh. Daniel

Med venlig hilsen Daniel.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • kimbp
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #2741 af kimbp
Hej Carlo

Den er jeg også frisk på, jeg satser også på at komme ind forbi køreskolen.

Satser du på at vi kører over i Ole Jørgensens Gade bagefter, således at vi kan mødes med de andre Birds der?

Hilsen
Kim

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Carlo
  • Emne forfatter
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
15 år 1 måned siden #2743 af Carlo
Hejsa Kim.

Godt at se dig på nettet igen. Mit forslag skal ses som en tilføjelse, ikke en ændring af traditionerne. Køreskolen var en mulighed for at samle tropperne i starten af København (læs: drikke en kop frisklavet kaffe, tisse, ryge og måske også få varmen i fingrene). Turen til det åbenhus arrangement var for at få lidt kultur med på turen. Køreturen fra Valby og til Nørrebrogade, nærmere bestemt Ole Jørgensens Gade en mulighed for at vise klubbens ansigt udad til når vi evt. kom 10 - 15 Blackbird samlet :)

Jeg vil hellere end gerne mødes med de øvrige klubmedlemmer på Nørrebrogade, der ikke har lyst eller tid til at komme forbi Valby først.

Du kunne evt. selv plotte turen fra Karensgade til Ole Jørgensens Gade ind i din udemærkede navigation og så \&quot;vise vejen\&quot; fremad (Falkoner Allé, Jagtvejen, Nørrebrogade).

Glæder mig rigtig meget, men holder pulsen kunstigt nede af hensyn til vejrudsigten :S


Carlo, Brønshøj.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • kimbp
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #2750 af kimbp
Hej Carlo

Jeg synes at det er helt fint med mulighed for at deltage i et udviddet program inden vi mødes med de andre i Ole Jørgensens Gade. Jeg ville bare være helt sikker på at vi sluttede af i Ole Jørgens Gade!

Jeg vil forsøge om jeg kan få TomTom til at tale Dansk igen!;)

Vejrudsigten skifter jo nærmest fra time-til-time, jeg tror at vi bare må kaste os ud i det. B)

Hilsen
Kim

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Carlo
  • Emne forfatter
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
15 år 1 måned siden #2761 af Carlo
OPROB TIL DET DANSKE FOLK (især dem der kommer til København torsdag d. 26. marts 2009).

Bare en almindelig høflig information. Som i jo sikkert alle ved, må der forventes en del aktivitet fra politiets side, i forbindelse med åbning af Bakken på torsdag. Et af deres sædvanlige tiltag må siges at være AFK (Automatisk Fart Kontrol), og i denne forbindelse skal i være særlige opmærksomme på: mange af de størrer indfaldsveje har fået ændret deres status, og dermed er hastighedsgrænserne også blevet ændret, f.eks. Vigerslevvej, Ingerslevsgade, Roskildevej, Jyllingevej osv. osv.[/color]

Nogle steder har man ændret hastigheden fra 70 til 60, eller man har fjernet de gamle skilte helt, hvorefter alm. regler for bykørsel gælder (max. 50 km/t)på hele vejstrækningen frem til nærmeste vejkryds eller størrer sidevej. Især sidstnævnte er farlig, for man overser faktisk let at et skilt er fjernet, og så kører man \&quot;ligesom man plejer\&quot; - altså 60 eller 70 :ohmy:

Det er også blevet alm. at opsætte hastighedstavler med en angiven hastighed, f.eks. 40 km/t og nedenunder skrive teksten: \&quot;ZONE\&quot; hvilket betyder, at forbudet gælder for HELE OMRÅDET indtil man møder en tilsvarende tavle med streger over (ophør af zonen). Disse tavler driller mange, for når man først har drejet et par gange til højre eller venstre, glemmer man simpelthen at man har set tavlen (f.eks. hele industiområdet på Avedøre Holme, Sydhavnen og lignende steder) :ohmy:

På turen af Strandvejen hjem, har der gennem de sidste mange år været fartkontrol ved Cafe Jorden Rundt ved indkørsel til Hellerup, så det er der sikkert også i år :pinch:

Håber i alle slipper let og smertefrit igennem og får en rigtig god oplevelse.


Carlo, Brønshøj.<br><br>Indlæg redigeret af: Carlo, den: 2009/03/25 01:04

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Daniel
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
15 år 1 måned siden #2763 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sv:Bakkens åbning / Nørrebrogade anno 2009.
Hej Carlo.

Tak for info, det vidste jeg ikke, men så er det godt at du har styr på reglerne. B)

Så holder vi os bare bagved dig, så sker der ikke noget vel.?:blush: :laugh:

Mvh. Daniel

Med venlig hilsen Daniel.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • kimbp
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #2768 af kimbp
Hej Carlo

Hmmm, du har helt ret, jeg har været i København via Roskildevej 2 - 3 gange siden vi er kommet retur fra USA, uden at jeg har lagt mærke til nogen ændringer. Både jeg og de andre trafikanter kørte som vi plejer! :ohmy: Håber at du kan uddybe dette nye trafikale tiltag når vi ses senere!

GPS'en er loaded op med europæiske kort igen og jeg har forberedt en god rute fra Karensgade til Ole Jørgensens Gade.

Vi ses på køreskolen omkring kl. 15.00.

Hilsen
Kim

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.133 sekunder
Leveret af Kunena Forum