Roskilde Havn - Torsdag aften i godt vejr

  • jjskov
  • Emne forfatter
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
14 år 1 måned siden #6139 af jjskov
Hej alle \" Bird Lovers\"

Måske nogen ved det allerede, men nok ikke alle. :(
Men torsdag aften mødes veteranbiler, amerikanerbiler, veteranmotorcykler og andre flotte mere moderne bikes på Roskilde Havn. :woohoo: Det er nemt at få en time eller to til at gå med at se på alt det flotte fremmødte isenkram. :woohoo:
Jeg var der sammen med fruen i går, og der var stort set fyldt op. Ud over min egen var der i hvert fald en fugl til. :)
Måske det var en generel god ide for en køretur om torsdagen at mødes der? B)

Mvh. \ Jørgen

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Carlo
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
14 år 1 måned siden #6143 af Carlo
Hej Jørgen.

Tak for info. Det er nyt for mig. Er det hver torsdag, eller?


Carlo, Brønshøj.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • jjskov
  • Emne forfatter
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
14 år 1 måned siden #6147 af jjskov
Besvaret af jjskov på emne Sv:Roskilde Havn - Torsdag aften i godt vejr
Hej Carlo

Ja, det er hver torsdag, men vel især når vejret er godt. Jeg har klippet dette ud fra en Vespa side: B)

Parkeringspladsen er hver torsdag aften gennem sommerhalvåret mødested for Roskilde områdets ”nyere” veteranbiler. Mødet finder sted fra 19-21 og vi ankom lidt tidligt og var lige ved at tro, at det blev en tynd omgang med hensyn til fremmødte køretøjer. Udover vore 8 Vespaer syntes kun een flot restaureret Volvo Amazon, at have fundet vej til denne aftens ”samling”, men vi blev beroliget af Amazonens ejer, der var overbevist om, at det var et spørgsmål om tid før det væltede ind med med flotte ”youngtimere”. Og vi må virkelig give ham ret, i løbet af kort tid rullede det ene flotte køretøj efter det andet ind på parkeringspladsen, og det blev bare ved og ved medens vi var på Roskilde Havn. Vi 10 Vespister måtte for en kort tid til dels overgive os, og næsten udelukkende lade interessen samle sig om de mange spændende og smukt restaurerede biler. Jo, der blev beundret og drømt om fremtidige ejerskaber af de mange forskellige mærker og modeller, bl.a. E-typer med mange cylindre, Porsche’r i mange årgange og versioner, og en Singer (ikke symaskinen) fra ca. 1952 med et kryptisk ”EL” gear markeret på gearknoppen, udover 1. 2. 3. og reverse (bakgear). Forklaring: ”EL” gear’et er med typisk britisk sans for pudsige detaljer et ”Emergency Low” gear, altså et lavere gear end første gear, beregnet til startgear på de meget stejle bakker, ifølge ejeren.

Tovholdere for dette torsdags ”møde” på Roskilde Havn er bl.a. folkene bag hjemmesiden ”youngtimer.dk” der også har lignende ”møder” i Næstved, Helsingør og Fredericia på agendaen.


Jørgen

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • croma
  • Gæst
  • Gæst
14 år 1 måned siden #6151 af croma
jeg er fast inventar dernede, sidste torsdag var jeg der på BB,
i torsdags på kawa-zik-zak, holder oppe blandt bilerne.

glæder mig til at se jer dernede:)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Carlo
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
14 år 1 måned siden #6157 af Carlo
Hej igen.

Sjovt nok, så kan man ikke altid se skoven for bar´træer.....

Jeg er sikker på at jeg vil være at finde på Roskilde havn indenfor en overskuelig fremtid. Tak Jørgen for dit indlæg.


Carlo, Brønshøj.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • croma
  • Gæst
  • Gæst
14 år 1 måned siden #6162 af croma
Det kan være det ville være en god ide, at avtale et mødested,evt.skrive på en tråd hvis man tager derned.
det er så stort, at det vil være svært for os, som ikke er i de indviede kredse at finde klubkammerater, når vi farer forvildede rundt på haven. eksempelvis ved betonmuren for enden af p-pladsen.

kun et forslag.
ved fra mustang-klubben, at hvis man skriver man møder op, trækker det flere op af lænestolen.
Bilag:

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Carlo
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
14 år 1 måned siden #6168 af Carlo
Hej Jørgen, Croma m.fl.

Fint initativ, og jeg er helt sikker frisk på at kigge forbi, og mon ikke også \"overmyndigheden\" er frisk på sådanne en tur. Kvalitet kan have mange udformninger....

Når jeg svarede Jørgen som jeg gjorde, er det fordi jeg har svært ved at planlægge sådanne svipture lang tid i forvejen - ofte er det beslutning fra dag til dag - også af hensyn til vejret, men jeg syntes det er et godt indspark Croma. Hvis det bliver mig der kommer til at tage initiativet, skal jeg nok lave en tråd - eller holde øje med om der er andre der kan finde på at tage afsted.

Sidste år var der nogle af \"gutterne\" der kørte en tur over og besøgte vores svenske \"broder\" - Scoop, for så at tage ud og se noget race i udkanten af Malmø. Var det ikke noget vi også burde tage op her i fællesskabet?


Carlo, Brønshøj.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • kimbp
  • Gæst
  • Gæst
14 år 1 måned siden #6174 af kimbp
Hej Alle

Super ide med mål for spontane ture i nærområdet, jeg er frisk på både Roskilde og en gentagelse af onsdags drag i Malmø.

Det var så onsdag og torsdag, hvad skal vi alle de andre af ugens dage? B)

Hilsen
Kim

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • jjskov
  • Emne forfatter
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
14 år 1 måned siden #6175 af jjskov
Besvaret af jjskov på emne Sv:Roskilde Havn - Torsdag aften i godt vejr
Hej alle

Lad os holde os til Croma's forslag og mødes ved betonmuren for enden af P-pladsen. Jeg har ikke selv noget bedre forslag. :)
Lad en bemærkning falde her på tråden hvis I tager af sted. :woohoo:

Kim: Jeg har også et forslag til tirsdage. Vi skal til Löddeköpinge, der ligger mellem Malmø og Landskrona. Jeg åbner en ny tråd om dette. B)

Croma: Det var mig og min kone Else, du mødte hos Carlo ved Taxaskolen til Bakkeåbningen. Du ved dengang Carlo m.f. allerede var kørt. :whistle: Din kone og Else har i øvrigt været arbejdskolleger i 4-5 år i Glostrup, inden Else flyttede til hovedkontoret. Jo, verden er lille. ;)

Jørgen

Bilag:

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Bonde
  • Gæst
  • Gæst
14 år 1 måned siden #6176 af Bonde
Det samme foregår på p-pladsen til Kalø slotsruin.
Hver tirsdag i sommer halvåret.

Jeg har ikke selv været der om tirsdagen før. Men hvis vejret er til det her på tirsdag så skal jeg da ud og kikke.

Bilag:

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.110 sekunder
Leveret af Kunena Forum