en søndag på heden

  • hetri
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
13 år 10 måneder siden #6465 af hetri
en søndag på heden blev oprettet af hetri
havde igår en meget kedelig oplevelse med min faste køremakker ! .. Vi var på en af vores utallige små ture rundt i oplandet omkring vores lille by på veje og i sving som vi kan med lukkede øjne og men hjælmen omvendt på. I et af de rigtig gode sving trækker min makker lidt frem og gør klar til svinget jeg holder mig på fin afstand og gør klar til at nyde at se ham ligge cyklen ind i svinget og følge ham rundt, MEN.

Bagdækket mister på en eller anden måde grebet, cyklen lægger sig helt ned på siden, kurer ca.25 m hen ad asfalten letter ud over en skrænt, fælder en busk lidt over roden og slutter af med at læsse sin uheldige fører af i en bæk.

Da jeg kommer tæt på stedet får jeg hold på fuglen smidt hjælmen og på hovedet i bækken af frygt for at min makker måske kunne resikere at ligge klemt fast under cyklen, men til alt held var han med hovedet over vandet allerede ved at prøve at komme op og stå, det var en lettelse at se. I mellemtiden er Fruen nået frem til stedet og bremser så hårdt at hun smider hendes lille cbr med 3½km/t og krøller hendes kåbe til ukendelighed men heldigvis skete der ikke det mindste med hende !

da ambulancen kommer bliver min makker tjekket igennem og som politiet ankommer er de ved at være klar til at køre ham på sygehuset for et lille tjekop, jeg går det hele igennem med den ene betjent som viser sig at være en erfaren mckører og vi kan ikke blive enige om hvorfor han vælter der men politiet ville ikke gøre mere ud af sagen og trillede stille videre efter den næste muffin og kaffe der skulle fortæres.

Senere på aftenen kommer den frygtede melding fra hospitalet, 2 trykkede ribben og et ordentlig bidemærke i tungen. Det var en stor lettelse at høre der ikke var sket mere !!

Har snakket med ham over mobilen at par gange i dag og han er omend mørbanket ved god modog ligesom mig meget uforstående overfor han kunne vælte der hvor han gjorde. han har selv kørt ud til stedet idag og ringede til mig for at høre hvad jeg så mens han så på mærkerne i asfalten og vi er stadig ikke blevet klogere på hvordan han kom ned på siden !.. har nok lært at man ikke altid helt kan regne med at motorcyklen og vejen opfører sig som man regner med.
Bilag:

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • hetri
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
13 år 10 måneder siden #6466 af hetri
Besvaret af hetri på emne Sv:en søndag på heden
den bliver aldrig cykel igen
forgaffel skæv, bagsvinger skæv, Alle kåbedele ødelagt og tanken er meget bulet. Så den står på ny cykel<br><br>Indlæg redigeret af: hetri, den: 2010/05/10 21:31
Bilag:

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Carlo
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
13 år 10 måneder siden #6467 af Carlo
Besvaret af Carlo på emne Sv:en søndag på heden
Hej Hetri.

Puhaaa.... sikke en oplevelse. Sidder her og tænker på hvor heldig jeg er - jeg kender resultatet af din historie fordi jeg kan scanne dit indlæg lynhurtigt, men jeg forstår 100 % hvad du har tænkt (eller mangel på samme...) da du kører frem for at hjælpe - føj for en oplevelse.

Måske denne historie kunne være med til at argumenterer for at vi får holdt de førstehjælpskurser vi har talt om tidligere - selv om jeg håber vi aldrig kommer til at bruge den indlærdte viden til noget irl.

God at vide at der ikke skete mere med ham, eller med lillemor for den sags skyld - alt i alt kun materielle skader - og måske en såret stolthed (godt at vide at du ALDRIG kunne finde på at moppe ham når han blev frisk) :whistle:

Jeg syntes det er fint at du gider bruge lidt tid på at lave sådanne et indlæg, og sætte nogle meget sigende billeder ind i indlæget. Jeg kunne sagtens forestille mig at andre (læs: mig) kunne komme i en lignende situation i den forestående sæson - hvis vi ikke passer rigtig godt på.

Jeg er ved at være så gammel i gårde, at der heldigvis er længe imellem at det er \&quot;lige ved\&quot; at gå galt, men det sker fra tid til anden.... Når jeg tænker tilbage efterfølgende, for at prøve at finde ud af hvad jeg gjorde forkert, er konklutionen næsten altid den sammen: Når jeg i en periode har været god / heldig, og har sluppet godt fra alle de manøvre jeg har kunnet finde på, så er det ligesom om man \&quot;glemmer\&quot; lidt at tænke - man (eller i hvert fald jeg) begynder at handle lidt mere igennem rutiner - tingen går næste af sig selv - og så har man pludselig balladen, og det går galt / er lige ved at gå galt.....

Jeg har den påstand at \&quot;rutiner\&quot; slår folk ihjel (rutiner = handler pr. refleks / som man plejer) - hvorimod hvis man altid gennemtænker de forskellige situationer i hovedet, og bearbejder hastighed / sving / vægt / dagsformen osv. osv. går det sjældent så galt..... Det er bestemt ikke sikkert at andre er enige med mig, men det er jeg ligeglad med - bare jeg selv tror på det ;)

Lidt ligesom da vores nordjyske ven Nicolai mistede sin søster, da vores alle sammens kasser Poul mistede grebet ved sidste års generalforsamling og lignende situationer, vil erfaringerne ikke være spildte hvis bare een af os andre har lært noget af din historie Hetri - derfor syntes jeg det er flot at du gider lave indlæget - tak for det.

Hils din kone og sig til hende, at jeg håber hun snart kommer ud og kører igen, og at jeg håber hun ikke er blevet alt for overrasket over sådanne en hændelse. Hils også din ven og sig til ham at det var godt han selv slap så billigt, og hvis han køber sig en Blackbird - så finder vi nok et ledigt medlemsnummer her i klubben til ham B)


Carlo, Brønshøj.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Bonde
  • Gæst
  • Gæst
13 år 10 måneder siden #6469 af Bonde
Besvaret af Bonde på emne Sv:en søndag på heden
Ja jeg kan godt forestille mig den følelse du må have haft da du får bremset cyklen for at springe i bækken.
Bare at åbne en tråd for som det første at se en smadret cykel ligge i en å, får hårene til at rejse sig i nakken på mig.

Men godt der ikke er sket noget (alvorligt)
trykkede ribben, og bid i tungen, kommer man sig heldigvis fra.

Men Carlo har ret. Et førstehjælpskursus, eller en genopfriskning ville ikke skade nogen.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Bak
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Mere
13 år 10 måneder siden #6470 af Bak
Besvaret af Bak på emne Sv:en søndag på heden
Hej Hetri

Hold da op det bringer minder frem - og ikke på den gode måde:sick:

Jeg er glad for at høre, at der ikke skete mere alvorlige ting med nogen af jer. Jeg vil gerne give Carlo ret, at det kan være farligt at køre på rutinen, men jeg synes nu, at ligegyldigt hvor rutinepræget turen end er, så \&quot;scanner\&quot; man kørslen alligevel. Det er håbløst at garderer sig imod uheld, hvis der ikke er nogen alarmklokker der bimler, og hvor man ikke engang bagefter kan påvise en årsag.

Jeg er derudover helt enig i, at hvis man ikke allerede har det eller det er længe siden man har snavet med en dummie (læs = øvet mund-til-mund), så kan det kun gå for langsomt med at tage et kursus - det gør faktisk en forskel ;).

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Freeze
  • Gæst
  • Gæst
13 år 10 måneder siden #6471 af Freeze
Besvaret af Freeze på emne Sv:en søndag på heden
Hvor i verden er dette sving ?

Jeg er gammel mc-betjent og uddannet i påkørsels patruljen så måske kunne jeg finde en årsag ude på stedet !.

Hvilken hastighed kørte i med? Gearskift,nedlægningsvinkel, måske utilsigtet forbremse osv !!

Jeg bor i Ølstyke så hvis det er på Sjælland kører jeg gerne forbi til en snak og et kig på hans mc.

Mvh.

Henrik

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Claus164HP
  • Gæst
  • Gæst
13 år 10 måneder siden #6475 af Claus164HP
Besvaret af Claus164HP på emne Sv:en søndag på heden
Hej Henrik
Man får sgu da helt ¤#\&quot;&amp;&amp;%¤)&amp;=¤#\&quot; over sådan noget og godt der tros alt ikke skete mere.... god bedring til din kone og kammi
Mvh Claus

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • hetri
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
13 år 10 måneder siden #6477 af hetri
Besvaret af hetri på emne Sv:en søndag på heden
tak for kommentarerne .... syns lige det skulle ud af systemet !

Og nej Carlo har da SLET ikke drillet han over mobilen efter jeg fandt ud af han var ok :whistle:

Svinget er ved en lille by i vestjylland der hedder Spjald og vi har kørt den MANGE gange fordi det er fede sving fordelt over 8 km og nogle gange er det med en fart der gør at mange har en del farverige tillægsord om os, men i søndags var det med moderat fart så vi faktisk kunne se at der var marker og ligdende ting ved siden af vejen!,,, hans nedlægning var ikke noget man bliver svedt af og efter hvad han selv siger var der ingen ting der var i nærheden af hans bremser hverken fingre eller fod. Som han selv siger var følelsen at da hen lagde den ned ind i svinget fortsatte den bare med at lægge sig ned.

Det kan godt være der er noget om at rutiner dræber.

Har for mange år siden taget et udvidet førstehjælpskursus i forbindelsemed min uddalnnelse mend har til dato heldigvis ikke haft brug for det, men kommer der et opfriskningskursus på tale er jeg klar på at snave lidt i en dukke igen og se om der i det hele taget er noget af det man kan huske

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Claus164HP
  • Gæst
  • Gæst
13 år 10 måneder siden #6487 af Claus164HP
Besvaret af Claus164HP på emne Sv:en søndag på heden
Hej
Skal jeg på en dukke igen....må det godt være en med PULS...

Hygge Claus

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • hetri
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
13 år 10 måneder siden #6534 af hetri
Besvaret af hetri på emne Sv:en søndag på heden
var lige forbi pusheren idag og fik handlet lidt sikkerhed


kom også til at bestille nogle støvler med meget mere bestyttelse omkring anklerne;) så er det bare et par lederbukser jeg skal ha fundet
Bilag:

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.094 sekunder
Leveret af Kunena Forum