Nyt medlem med olie spørgsmål

  • donlon
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
16 år 5 dage siden #1115 af donlon
Nyt medlem med olie spørgsmål blev oprettet af donlon
Så blev jeg dd medlem af klubben for den eneste rigtige MC, og glæder mig til hvad fremtiden vil bringe B)

Jeg vil få uploadet nogle billeder af min \"ged\" ved førstkommene lejlighed ....dvs. når solen ikke skinner og jeg får taget nogle :laugh:

Nå men til mit spørgsmål, jeg ved der er nogle der kører på fuldsyntetisk olie på deres Bird, jeg ville gerne høre gode som dårlige erfaringer med dét.

Grunden til jeg er lidt tilbageholden med bare at smide det på er, at min gamle 91'er Honda VFR bestemt ikke brød sig om det (Castrol R4).

Den havde i forvejen en smule \"knas\" med at skifte fra 5. til 6. dvs. den fandt nogle gange et ekstra frigear, uden dog nogen dramatik, der skulle bare skiftes en ekstra gang for at komme i 6.

Men efter jeg hældte R4 i gik det helt galt, den skurede helt vildt når den skulle fra 5-6, faktisk så højt at jeg troede gearkassen ville stå af ....og det var hver gang.

Jeg fik hældt noget semi i og problemet gik væk ....eller tilbage til det gamle.

Men som jeg har læst mig til på nettet, er der mange Bird ejere der kører på både Motul 300V og Castrol R4 uden problemer overhovedet ...dog nævner nogle et øget olieforbrug.

Alt info modtages med kyshånd :)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • kimbp
  • Gæst
  • Gæst
16 år 5 dage siden #1116 af kimbp
Besvaret af kimbp på emne Sv:Nyt medlem med olie spørgsmål
Hej!

Velkommen i klubben, jeg ved ikke om du har set at der er en tråd længere nede med en større diskussion om Olie til birden?

Olie til Blackbird

Hilsen
Kim<br><br>Indlæg redigeret af: kimbp, den: 2008/04/23 17:23

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • donlon
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
16 år 5 dage siden #1117 af donlon
Besvaret af donlon på emne Sv:Nyt medlem med olie spørgsmål
Jo ....NU har jeg :blush: hvordan fa... kunne jeg overse dén.

Nå men så er der da 1 god erfaring med R4

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Daniel
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
16 år 5 dage siden #1120 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sv:Nyt medlem med olie spørgsmål
Jeg vil blot sige velkommen her i klubben Donlon. :)
Castrol olie har jeg vist sagt min mening om, i ovennævnte tråd. B)

Mvh. Daniel

Med venlig hilsen Daniel.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • donlon
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
15 år 11 måneder siden #1151 af donlon
Besvaret af donlon på emne Sv:Nyt medlem med olie spørgsmål
Friskt oliefilter + 4 l Castrol R4 er købt !!!!

Bliver sq spændende at få dråberne hældt på :) ....en lille update kommer senere for dem der er interesseret B)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • donlon
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
15 år 11 måneder siden #1157 af donlon
Besvaret af donlon på emne Sv:Nyt medlem med olie spørgsmål
Så er det hældt på, og de små 100 km jeg har kørt med det indtil nu, har kun været positivt.

Gearkassen har aldrig været blødere, og Birden føles mere \&quot;kvik\&quot; ...det er sikkert bare mig der er blevet hjernevasket af deres \&quot;optimal effekt og acceleration\&quot; :laugh: ...men det føles sådan.

Nu må det stå sin prøve resten af sæsonen, men hvis det fortsætter, ved jeg hvilken olie der skal på næste gang :)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.078 sekunder
Leveret af Kunena Forum