Pakering af mc

  • Hanzi
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
11 år 9 måneder siden #12453 af Hanzi
Pakering af mc blev oprettet af Hanzi
jeg hade en snak med min kami som er bil kørelære ogsåsnakket vi om hva man skal som mc køre gøre hvis man vil parker et sted hvor man skal stille P skive eks. max en times parkering ?? må man parkere der endelig ?

en mere til vores nye stisser ;)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Melro
  • Gæst
  • Gæst
11 år 9 måneder siden #12457 af Melro
Besvaret af Melro på emne Sv:Pakering af mc
Hejsa
Der er ikke noget endegyldig svar på dette spørgsmål, men umiddelbart nej. Man har aldrig måtte parkere en MC i en parkeringsbås med linjer hele vejen rundt, men har kunnet parkere på fortovet, såfremt der var plads til at passere med barnevogn. Fra Marts 2003 blev knallerter og motorcykler ligestillet med personbiler i forbindelse med parkering. Efter den dato kan kommunerne selv forvalte parkeringsreglerne, altså de kan selvfølgelig ikke indskærpe reglerne, men de kan håndhæve dem og de kan lempe dem og derved tillade nogle af de ting der var lovlige før.
Det er altså vigtigt at læse hvad den kommune man skal parkere i, angiver er gældende.
Håber at Claus(Strisser vil støtte eller korrigere mig)
Men der er IKKE krav om anvendelse af P-skive eller p-billetter.
/Torben

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • strisser
  • Gæst
  • Gæst
11 år 9 måneder siden #12459 af strisser
Besvaret af strisser på emne Sv:Pakering af mc
Hejsa

Jo, jeg er i den grad enig i din redegørelse.......men man skal være opmærksom på, at det er kommunen og det enkelte "parkerings-afgift" selskab, der afgøre reglerne.......så hvis du parkere på en p-plads, der er forbeholdt personbil, så kan du risikere at få en afgift.......du kan derved klage, men du vil blive "dømt ude".......og tvunget til at betale........
Så et godt råd........find det sted på p-pladsen, der giver gratis adgang til parkering med MC.
På MC-parkeringer er der ingen regel om p-skive, samt betaling for parkering.

Det er billigere:laugh:

Claus "strisser"

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Hanzi
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
11 år 9 måneder siden #12494 af Hanzi
Besvaret af Hanzi på emne Sv:Pakering af mc
min tanke var mere hvor der ikk er en bås til at parker i men begranset tid til det. hva gør man der ?

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.210 sekunder
Leveret af Kunena Forum