Grundlovsdag

  • spølkum
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
10 år 10 måneder siden #14566 af spølkum
Grundlovsdag blev oprettet af spølkum
Hej

Her følger oplevelser på Grundlovsdag på 3 forskellige lejede motorcyklerhosMotorrad Wilhelmsen ved Flensborg.
Det er vel overflødigt at nævne at ingen af dem var på Blackbird niveau- her tænker jeg specielt på vibrationer, motor , og kvalitetsfornemmelsen:)
25 26 27 28 29 30



Grundlovsdag 2013
5. juni 2013

Hej
Vi var 3 herrer : Benny, Min bror og Jeg som havde lejet 3 motorcykler hos Motorrad Wilhelmsen ved Flensborg.
Benny en 1200 GS i " terrænudgave".
Jens en Triumph 1050 Speed Trible
Jeg en BMW 1600 GT med hele svineriet
Spændende var det sku:)
Vi fik dem udleveret og begyndte kørslen på " kurvenkratzerruten" lige i nærheden.
Jeg havde svært ved at følge med på " færgen" , men efterhånden hjalp det

BMW 1600 GT: 170 km/t - 5000 omdrejninger og fornemmelsen af at køre 130.
Et gearskifte som ikke engang ville være blevet godkendt på en Massey Ferguson traktor og en helt aldeles vidunderlig lyd

BMW 1200 GS: mærkelig motor- masser af moment mellem 4og 6000 omdrejninger- let at manøvrere- tydelige vibrationer helt op i sædet.
Tvivlsomt gearskifte- generelt spild af knappe ressourcer at bruge dem på en skod motorcykel som denne

Speed Trible: Den brølede, skød og bragede- havde vidunderlige køreegenskaber-og var testens vinder.
Allerede efter få kilometer kunne jeg se at Jens- min bror- ikke kunne lade være med at køre ud og ind for at lufte køreglæden

Etape 2:
BMW 1600 Gt har dæktrykskontrol
Det er en fordel fodi man bliver opmærksom på at dæktrykket falder før dækket er fladt
Et stykke glas havde banet sig vej gennem bagdækket og sluttede turen efter 100 km- ingen stor oplevelse den BMW 1600 GT- specielt gearskiftet er en " show stopper"
Jeg byttede den til en Triumph- Sport tror jeg den hed- og den havde karakter og gjorde et væsentligt bedre indtryk en BMW- en
Efter flere gode frokoster sluttede vi dagen: Trætte, forædte og mange oplevelser rigere.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Daniel
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
10 år 10 måneder siden #14567 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sv:Grundlovsdag
Tak for historien. :)
Hvad kostede det i leje.? Og var det med forsikring.?

Med venlig hilsen Daniel.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • spølkum
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
10 år 10 måneder siden #14568 af spølkum
Besvaret af spølkum på emne Sv:Grundlovsdag
Hej Daniel

En BMW 1600 GT koster 159 Euro + 25Euro i kasko med max. 300 km.
Selvrisiko 2500 Euro.
Pris pr. ekstra km 0,6 Euro.

Punktering: 1877 kr.:woohoo:

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • spølkum
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
10 år 10 måneder siden #14569 af spølkum
Besvaret af spølkum på emne Sv:Grundlovsdag

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Carlo
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
10 år 10 måneder siden #14572 af Carlo
Besvaret af Carlo på emne Sv:Grundlovsdag
Hej Ejnar.

Tak for indslaget. Befriende friske nyheder fra den store verden. Syntes det var en "Weltklasse" -ide at smutte en tur ned på den anden side og leje motorcykler for testture - maskiner man ellers ikke ville have samme muligheder for at få lov til at prøve over længere strækninger. Måske lidt dyrt - men bestemt en god ide.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.227 sekunder
Leveret af Kunena Forum