Ny test af styrthjelme - overraskende resultat

  • Nikolaj
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1619 af Nikolaj
Apropos vores igangværende afstemning om styrthjelme!

Lidt (meget) interessant læsning:

fpn.dk/motor/mc/article1371935.ece

De dyre hjelme klarer sig ikke bedre end de billige, og faktisk er en af de mest sikre hjelme, en Lazer LZ6, til ca. 600 kr. i Storbritannien.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • kimbp
  • Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1621 af kimbp
Jeg havde godt set undersøgelsen, det man lige skal være opmærksom på, er at testen går kun på sikkerhed og tager ikke hensyn til pasform, vægt og andre faktorer der gør at hjelmen er behagelig at have på, time efter time.

Jeg er enige i at det er noget overraskende at der er så lidt forskel på det sikkerhedsmæssige i de dyre og de billige hjelme.

Hilsen
Kim<br><br>Indlæg redigeret af: kimbp, den: 2008/06/21 11:06

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Nikolaj
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1624 af Nikolaj
Ja - det var netop det, der gjorde testen umådeligt interessant, at den kun handlede om sikkerhed.

Jeg synes ikke at alle de andre ting har nogen relativ betydning i forhold til sikkerhed.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • erideb
  • Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1638 af erideb
Tja venner !!

MEN hvad er det nu, når man søger på sin hjelm kommer denne meddelse op : comming soon , så der mangler test af mange hjelme endnu. Kan man stiole på denne test når så mange modeller mangler ????

mvh
Erik

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Nikolaj
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1639 af Nikolaj
Har lidt svært ved at se sammenhængen mellem hjelme, der ikke er testet og så testens troværdighed.

For mig ser testen meget troværdig ud. Du kan have ret i, at den indtil videre er delvis mangelfuld, fordi der mangler nogle hjelme, men det kommer vel.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • erideb
  • Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1640 af erideb
Testen er sikker ok, man skal jo lige huske på at alle hjelme skal opfylde visse normer for at blive godkendt, da de prøvede hjelme er godkendte lever de jo så også op til disse normer. Tror derfor ikke der er den store forskel på sikkerheden i godkendte hjelme, forskelle ligger med i den komfort og pasform den enkelte hjelm har og ikke mindst hvor støjsvag den er. Det er måske de sidste nævnte \&quot; ydelser \&quot; man betaler lidt ekstra for.

Erik<br><br>Indlæg redigeret af: erideb, den: 2008/06/21 21:31

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Ivser
  • Gæst
  • Gæst
15 år 9 måneder siden #1673 af Ivser
Angående test af styrthjelme.

For nogle år tilbage manglede GM motor noget sikker indvendig beklædning til deres nye Opel. De gjorde så det at de indkøbte samtlige hjelmmærker på markedet ( 1 af hver ) og splittede dem ad i håb om at de der kunne finde den perfekte beskyttelse. Efter en omhyggelig test nåede de frem til den konklusion at der ikke var forskel på sikkerheden på nogen af dem. De var lige ringe. Samtlige hjelme blev kasseret. Detr kom bag på mig at der ikke var større forskel, når nu prisen varierer så meget.
Så lad ikke prisen være den afgørendfe faktor nå r man skifter sin gamle hjelm ud. Gå efter vægt og pasform og vælg endelig en der næsten er for lille. Den skal gå meget stramt på. Den skal nok udvide sig. :side: Lån heller ikke din hjelm ud. ( Lige som konen og tandbørsten ). Den har pasform efter lige netop dit hovede. :P

Birdhilsen: Ivser:whistle:

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.091 sekunder
Leveret af Kunena Forum