BlackBird fra Tyskland

  • Michmadsen
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
8 år 8 måneder siden #16928 af Michmadsen
BlackBird fra Tyskland blev oprettet af Michmadsen
Hej.
Jeg er ny i klubben og tænker på at hente en BlackBird i Tyskland. Er der noget jeg skal være ekstra opmærksom på, jeg tænker på hvilke papir og attester jeg have af sælger. Og er der andre omkostninger i Danmark en afgiften, her tænker jeg på gebyr og andet til staten.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Daniel
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
8 år 8 måneder siden #16929 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sv:BlackBird fra Tyskland
Hej Michael.
Velkommen i klubben. B)

Jeg har ikke selv erfaring med import, måske at andre i klubben har.
Men en god start (hvis du ikke allerede har været der) så læs her: Import mc skat

Med venlig hilsen Daniel.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Silver
  • Gæst
  • Gæst
8 år 8 måneder siden #16930 af Silver
Besvaret af Silver på emne Sv:BlackBird fra Tyskland
Jeg fik importeret en Blackbird for en del år siden.... Jeg mener at afgiften fra staten er temmelig fast og afgjort af årgang, så en god ide at undersøge afgiften, hvis man har et muligt emne, således man ikke bliver overrasket. Jeg valgte at købe en dyrere mc uden afgift i bedre stand, da afgiften faktisk var den samme....

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Michael
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
8 år 8 måneder siden #16931 af Michael
Besvaret af Michael på emne Sv:BlackBird fra Tyskland
Jeg købte min i Tyskland for ca tre år siden. Der kunne gå ind på skat og se hvad andre havde betalt i afgift. :-)
Der var flere forskellige priser. Ham, der ordnede det for mig, tog den mindste pris. :-) det var ikke fra skat. Men en anden makker, der kan gøre det. Kan ikke lige på stedet huske hvad han hedder. :-)
Har du flere spørgsmål jeg måske kan hjælpe med, kan du bare ringe eller skrive.. 21493211 ;-)
Mvh Michael

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Michmadsen
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
8 år 8 måneder siden #16932 af Michmadsen
Besvaret af Michmadsen på emne Sv:BlackBird fra Tyskland
Jeg har kikket på skats hjemmeside og kan se hvad andre har betalt i afgift. Det ser ud til at man kan spare ca. 20000,- på en cykel fra 2003-2004 hvis man henter den i Tyskland, i forhold til de priser danske forhandler skal have. Jeg ville bare være sikker på at jeg får alle de nødvendige papirer med fra sælger.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Michael
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
8 år 8 måneder siden #16933 af Michael
Besvaret af Michael på emne Sv:BlackBird fra Tyskland
Ok.. :-) det er vel bare deres registreringspapir og evt tüv godkendelser :-)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • spølkum
  • Gæst
  • Gæst
8 år 8 måneder siden #16936 af spølkum
Besvaret af spølkum på emne Sv:BlackBird fra Tyskland
Hej

Hvis der er pant i motorcyklen har de ingen registringsattest- jeg mener det hedder " Brief".
Du bør have både Schein og Brief for at kunne anmelde den herhjemme- schein mener jeg er forsikringoplysninger!

Mvh Ejnar

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • BIRDXX
  • Gæst
  • Gæst
8 år 5 måneder siden #17006 af BIRDXX
Besvaret af BIRDXX på emne Sv:BlackBird fra Tyskland
Hej, har hentet et par mc dernede, og du skal også huske at få papirer på at mc er afmeldt i Tyskland, det kaldes "abmeldeschein" og så self. reg. attest. Og så få lavet en slutseddel med underskrift, og den pris du har givet for den. Sparede selv godt 10.000 i forhold til priser herhjemme,+ den havde kørt meget færre km. end dem jeg kunne finde herhjemme på det tidspunkt.

Vh.Kenneth

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.140 sekunder
Leveret af Kunena Forum