Motorcyklister slipper for fartbøder

  • Carlo
  • Emne forfatter
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
8 år 7 måneder siden #16983 af Carlo
Motorcyklister slipper for fartbøder blev oprettet af Carlo
Følgende har kunne læses i dagspressen. Om det er korrekt eller ej skal jeg ikke gøre mig til dommer over, men man kan vel altid håbe at evt. opdatering bliver sparet væk på finansloven ;o)


Motorcyklister slipper for fartbøder
Politiets nye fotovogne kan ikke måle motorcyklers hastighed - De skal måles med gammeldags håndholdt laser


8/9-2015 kl. 21:00 Nyheder

TV2 Nord har fået aktindsigt i bøderne, som de nye fotovogne har udskrevet. I perioden fra 1. februar til 30. juni har fotovognene i Nordjylland fanget i alt 10.538 fartsyndere, som efterfølgende har fået bøder. Alle bøderne er udskrevet til bilister.

Politiets tidligere fotovogne kunne godt måle hastighed og fotografere motorcyklerne, men disse vogne er udfaset på grund af forældet udstyr.

- Det er da træls, at det ikke fungerer optimalt, og det har vi selvfølgelig gjort opmærksom på. Jeg kan ikke sige, om det fungerer om to uger eller to måneder, men man er opmærksom på den udfordring, vi står i her, siger Ole Juul Schmidt til TV2 Nord.

Ole Juul Schmidt understreger, at manglen ved ATK-vognene ikke giver fri hastighed til motorcyklister. De bliver stadig kontrolleret af patruljevogne og håndholdt laser.

Kilde: ritzau www.magacin.dk/motorcykler/motorcykliste...r-fartboeder/ar6735/

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • poul dam
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
8 år 7 måneder siden #16985 af poul dam
Besvaret af poul dam på emne Sv:Motorcyklister slipper for fartbøder
Syntes nu ikke de skal lave om på det, de få rigeligt ind på bilerne :) .
Hygge PD

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.063 sekunder
Leveret af Kunena Forum