Børn som passager på motorcykel.

  • Carlo
  • Emne forfatter
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
14 år 10 måneder siden #3458 af Carlo
Børn som passager på motorcykel. blev oprettet af Carlo
Hej Alle.

Så kom den endelig, den nye bekendtgørelse der gør det lovligt igen at tage sine børn med som passager på motorcyklen. Regelændringen har været ventet længe, men den har ladet vente på sig. Om ædringen af bekendtgørelsen skyldes hårdt arbejde fra DMC eller andre, skal jeg ikke gøre mig klog på. Til gengæld kan jeg notere mig, at ændringen træder i kraft pr. 03. juli 2009. Til de af jer der har brug for det, ville det måske være en god ide at printe indlæget ud og medbringe dette i overgangsperioden :whistle:
___

Nyheder fra Færdselsstyrelsens nyhedsliste.

Færdselsstyrelsen har idag underskrevet en bekendtgørelse om barnesæde på tohjulet motorcykel.
Bekendtgørelsen træder i kraft den 3. juli 2009.
Dermed bliver det lovligt at tage et barn med en legemshøjde på under 135 cm med på motorcykel. Barnet skal være mindst 5 år gammelt og barnesædet skal opfylde de nye regler.
For yderligere information kan Frank Thrusholm kontaktes på telefon 33 92 94 84.
___

Link til ændring af bekendtgørelse i lovtidende: www.trm.dk/graphics/Synkron-Library/Faer...julet_motorcykel.pdf
___


Carlo, Brønshøj.<br><br>Indlæg redigeret af: Carlo, den: 2009/07/01 14:13

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • BIRDXX
  • Gæst
  • Gæst
14 år 10 måneder siden #3469 af BIRDXX
Besvaret af BIRDXX på emne Sv:Børn som passager på motorcykel.
Det er godt at høre! Mine 2 børn som nu er 8og 12 år, har begge været hentet i børnehaven på mc!! Og min datter græd den dag jeg fortalte hende at nu var det slut med at sidde bagpå i ca 1,5 år indtil hun blev 1,35cm! Men det kunne jeg selfølgelig ikke byde sådan en erfaren \&quot;MC-PILOT\&quot; så hun har jævnligt siddet bagpå siden!:) Hvor er det skønt at høre ungerne skændes om hvem der skal ud og køre med far:laugh: Vi ses til fødselsdagstræf!

Mvh. kenneth

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Carlo
  • Emne forfatter
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
14 år 10 måneder siden #3478 af Carlo
Besvaret af Carlo på emne Sv:Børn som passager på motorcykel.
Hej Kenneth.

Glæder mig at du kunne bruge oplysningerne til noget - og dejligt at høre at dit barn (må være den yngste?) er \&quot;erfarn MC - pilot\&quot; :)

Glæder mig til at hilse på dig igen snart.


Carlo, Brønshøj.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • johnjohn
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Mere
14 år 10 måneder siden #3486 af johnjohn
Besvaret af johnjohn på emne Sv:Børn som passager på motorcykel.
Hejsa,,,,
Lige et opstød...
Fint at man må ha signe børn med på mc...
Men se stadig nogle tåber som ikke klær deres børn ordenligt på..
Har en i Maribo,,, som kører med sin 6-7 årie søn bagpå kun iført hjælm kort ærmet trøje korte bukser og bade tøfler...
Jeg tror sku ik han kan li sin søn... vil lige sige han ikke er medlem hos os i Maribo Mc...
Så husk nu at klæde jerges guldklumper ordenligt på...
Ha en god sommer,,,
Jeg tager til Østrig søndag den 12/7...
Ses til fødelsdsdags festen...
Hilsen John-john.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Carlo
  • Emne forfatter
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
14 år 10 måneder siden #3489 af Carlo
Besvaret af Carlo på emne Sv:Børn som passager på motorcykel.
Hej JohnJohn.

Jeg er meget enig med dig, og desværre er det jo nok folk som ham du beskriver der har været en af årsagerne til at man generelt forbød forældre (voksne) at tage deres børn med bag på motorcyklerne........... øv. Vi har dog en fælles bekendt der kan berette om forældre der køber tøj og udstyr for en formue, og til ungerne køber de noget billigt \&quot;onsize\&quot; lort - fordi ungerne vokser hurtigt ud af det...... mere øv.

Heldigvis vil de fleste \&quot;seriøse\&quot; forældre passe godt på deres børn - og det har aldrig været nogen god ide at straffe \&quot;kollektivt\&quot;. Jeg vil med glæde stemme for at forældre og voksne der ikke passer godt på deres børn skulle straffes hårdt, f.eks. kørselsforbud med efterfølgende kontrollerende teori- og praktisk prøve før de igen fik lov til selv at køre på motorcykel - og lad så de seriøse motorcykelfolk køre alt det de har lyst til med deres dejlige børn.

Ps. Hvis du møder ham gutten du taler om igen, så lad endelig din hund pisse på hans baghjul (gerne helt op på kæden hvis den kan nå).


Carlo, Brønshøj.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • johnjohn
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Mere
14 år 10 måneder siden #3491 af johnjohn
Besvaret af johnjohn på emne Sv:Børn som passager på motorcykel.
Hej Carlo....

Tror nok der er nogle som har sagt det til ham... men det hjælper ikke....
Vi har den ordning i klubben at når vores unger ikke kan passe deres tøj merer ja bliver det sat til salg i klubben eller man bytter,,, det har vi haft rimlig held med,,,

Hilsen John-john

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Carlo
  • Emne forfatter
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
14 år 10 måneder siden #3493 af Carlo
Besvaret af Carlo på emne Sv:Børn som passager på motorcykel.
Hej JohnJohn.

Det regnede jeg heller ikke med - hvis han havde været modtagelig for sund fornuft havde han nok reageret tidligere :S

Jeg syntes at det lyder som en god ide at sætte tøjet til salg indendfor klubben - eller bytte udstyret indbyrdes. Jeg har hørt fra andre af vores klubmedlemmer, at de har kontakt med nogle mennesker hvor man kan leje udstyr m.m. for en fornuftig pris - fordi deres børn gror lige så hurtigt som andres børn......

Nu er min datter efterhånden så stor at det ikke længere er relevant for mig / os, men måske vi kunne blive bedre til at benytte os af \&quot;køb / salg\&quot; på vores udemærkede hjemmeside i Blackbirdklubben.


Carlo, Brønshøj.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.410 sekunder
Leveret af Kunena Forum