Olie til Blackbird

  • Erik Uldall
  • Emne forfatter
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Mere
16 år 3 måneder siden #476 af Erik Uldall
Olie til Blackbird blev oprettet af Erik Uldall
Hej drenge,hvad for en type olie anbefales til Blackbird?. Der står mange forskellige i instruktionsbogen.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • madhed
  • Gæst
  • Gæst
16 år 3 måneder siden #477 af madhed
Besvaret af madhed på emne Sv:Olie til Blackbird
du går aldrig helt galt med en 10 / 40 olie. halvsyntetisk burde være nok. hvis du spørger en mekaniker vil de fleste nok sige at en fuldsyntetisk olie vil være for meget .det er nok mest nødvendigt til race , hvor belastningerne er ekstreme hele tiden . det er de dog ikke på alm. vej. om det skal være castrol , motul eller andre mærkevarer må så være din egen smag der afgør. men der er div. internationale olie normer som de forskellige firmaer allesammen skal overholde , så teoretisk kunne de stamme fra samme raffenaderi ( håber det er stavet ok !). personligt kører jeg på 3 sæson med halvsyntetisk 10/40 olie fra amerikansk firma der hedder sunoco. har sidevogn på , og den får lov til at arbejde både ferielæsset og til dagligdags brug. kører 15-20.000 om året. når jeg checker min oliepind kan jeg ikke se at det svinder. skifter olie + filter for hver 6000 km. men det er jo også en solid motor :) :cheer: :lol: .
nogen mener at filtre godt kan genbruges 1 enkelt gang !!??:ohmy:
SKIFT FILTER HVER GANG !!!!!!! har vi råd til en dyr & dejlig mc kan man også godt skifte filter for hver 6000 km. det er ikke prisen på et filter der vælter budgettet.
mads

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • poul dam
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
16 år 3 måneder siden #480 af poul dam
Besvaret af poul dam på emne Sv:Olie til Blackbird
Hej

Vil bare sige at jeg bruger Mobil 1 race 15/50 og har gjort det de sidste 11 år.
Der er sikkeret mange andre gode olier der kan bruges, men dem kender jeg ikke;)

Hygge PD Bird med rimlig hårdt belastet motor.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Erik Uldall
  • Emne forfatter
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Mere
16 år 3 måneder siden #482 af Erik Uldall
Besvaret af Erik Uldall på emne Sv:Olie til Blackbird
Tak for det, nu ved jeg hvad jeg skal gå efter. Erik.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Daniel
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
16 år 3 måneder siden #489 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sv:Olie til Blackbird
En Blackbird motor kan nok klare sig fint på noget brugt friture olie fra nærmeste grillbar uden at tage skade.:P
Jeg vælger nu at køre på Castrol’s superbike R4 10-50 fuld syntetisk, som Honda også anbefaler og som jeg mener, er det bedste der findes på markedet.
Gearskiftet blev også mærkbart bedre efter skift til denne olie, nu skifter den som kniv gennem blødt smør uden klonklyde.:)

Mvh. Daniel

Med venlig hilsen Daniel.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Christer
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
16 år 3 måneder siden #499 af Christer
Besvaret af Christer på emne Sv:Olie til Blackbird
Hej Daniel - hvor køber du olien henne?

Synes jeg har set den til 499,-/4 liter i thansen - har du et bedre bud?

Mvh.

Christer

Med venlig hilsen
Christer

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Daniel
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
16 år 2 måneder siden #501 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sv:Olie til Blackbird
chrsto skrev:

Hej Daniel - hvor køber du olien henne?

Synes jeg har set den til 499,-/4 liter i thansen - har du et bedre bud?

Mvh.

Christer


Hej Christer.
Det er en okay pris som Thansen har der. Man kan også købe billigere i Tyskland som f.eks. hos Louis.de.

Jeg er selv blevet Castrol forhandler for selv at få de dyre dråber lidt billigere. Og nu kører mine kunder så også på Castrol i deres biler og de skal jo heller ikke snydes for det bedste.:)

Jeg vil godt sælge til klubbens medlemmer for kr. 525,- for en 4L dunk, for dem som skulle have lyst at komme forbi Sengeløse.

PS. Har også både OR og New formula kædespray på lager.

Mvh. Daniel<br><br>Indlæg redigeret af: Daniel, den: 2010/10/29 15:51

Med venlig hilsen Daniel.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Christer
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
16 år 2 måneder siden #505 af Christer
Besvaret af Christer på emne Sv:Olie til Blackbird
Tak for tilbudet - Daniel!:cheer:

Den olie som louis.de har er en Power 1 RS 4T(€49,95/4liter), men hvor stor forskel er det til R4 Superbike 4T?

På Castrols hjemmesider henholdsvis i tyskland og danmark - er der små forskelle i viskositet, men jeg kan ikke finde oplysinger for TBN (total base number), flammepunkt og flydepunkt for den tyske olie...:unsure:
Spørgsmålet er stadig om det har betydning?B)

Underligt at der er forskellige serier af olier i danmark og tyskland...:unsure:

mvh.

Christer

Med venlig hilsen
Christer

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Daniel
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
16 år 2 måneder siden #508 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sv:Olie til Blackbird
Hej Christer.
Efter at have læst dit indlæg, ville jeg tjekke mit online katalog og opdager at R4 er helt væk fra listen, men jeg fik friske varer for 14 dage siden og der var ingen problemer med at få leveret R4.
Og ja underligt at de ikke bruger samme betegnelser i alle lande, men det kan være at det er det som de arbejder med.

Har så netop nu talt med Castrol.
Castrol har og er i gang med en større ændring af navne og emballager, så den gamle R4 superbike nu hedder Power 1 racing 4t 10w50. Så olien er den samme, den har bare skiftet navn og overfrakke.:)

Kopi fra online katalog
Power 1 Racing 4T 10W-50
Power 1 Racing 4T 10W-50 er en fuldsyntetisk motorolie til højtydende og sportsprægede 4-T motorcykler. Den optimerer såvel acceleration som effekt, helt op til max. rpm. Power 1 Racing 4T 10W-50 kan med stor fordel anvendes til alle moderne, højtydende 4-takts motorcykler, hvor API og / eller JASO specifikation er anbefalet.
API SJ
JASO MA2


PS. Castrol Power 1 GPS 10w30 eller40 er semi-syntetisk og dermed ikke samme type, og måske den som de kalder RS i Tyskland.!?

Mvh. Daniel

Med venlig hilsen Daniel.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Daniel
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
16 år 2 måneder siden #541 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sv:Olie til Blackbird
Det kunne godt se ud til at det er den samme olie de kalder RS i Tyskland, er også en 10W50 fuldsyntese.

CASTROL POWER 1 RS 4T

Castrol Power 1 RS 4T ist ein vollsynthetisches 4-Takt Motorenöl für sportliche Motorräder. Dieses Hochleistungs-Motorenöl überzeugt durch höchste Leistung auch unter extremsten Bedingungen. Mit Trizone Technology.

Mehr Leistung
Extrem belastbarer Schmierfilm
Gute Kaltstarteigenschaften
Hält den Motor sauber und ist katalysatorgeeignet
Hervorragender Verschleißschutz
Sehr gut geeignet für Ölbad-Lamellenkupplungen

Freigaben/Spezifikationen
API SJ
JASO MA

SAE 10W 50
Inhalt 4,0 ltr., VPE 4


Trizone Technology:
Um die Leistungsfähigkeit heutiger 4-Takt-Hochleistungsmotoren sicher zu stellen, bedarf es eines speziell für die Motorrad-Motoren entwickelten Schmierstoffes.

Das Motorenöl in einem Motorrad-Motor muss seine Aufgaben in drei unterschiedlichen Bereichen - ´Trizone´ - erfüllen. Diese sind die Schmierung und Kühlung von Motor und Getriebe sowie die einwandfreie Kraftübertragung durch die Ölbadkupplung.

Diese unterschiedlichen Anwendungsbereiche, die in einen Pkw getrennt geschmiert werden, müssen in einem 4-Takt-Motorrad-Motor von nur einem Schmierstoff versorgt werden.

Um eine maximale Leistungsausnutzung zu gewährleisten, sind die Castrol Schmierstoffe für 4-Takt-Motorräder speziell für diesen kombinierten Anwendungsbereich entwickelt und in umfangreichen Tests geprüft worden. Dieses ist der ´Trizone´-Vorteil von 4-Takt-Motorrad-Schmierstoffen aus dem Hause Castrol.


Mvh. Daniel

Med venlig hilsen Daniel.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.111 sekunder
Leveret af Kunena Forum