Bagage?

  • Nikolaj
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
16 år 1 måned siden #687 af Nikolaj
Bagage? blev oprettet af Nikolaj
Jeg ved ikke, om jeg får gjort tingene i den rigtige rækkefølge, men bortset fra hjelm, beklædning, sikkerhed m.v. er noget af det første jeg har tænkt på et godt bagagesystem.

Jeg har set mig varm på Krausser enten K4 eller K5. Kan godt li' fleksibiliteten i og monteringen af det system. Så jeg spørger:

1. Er det en god løsning til Blackbirden?

2. Hvis ja - hvor kan det så med fordel anskaffes (f.eks. Tyskland)

3. Er der alternativer? Bedre - billigere - lige så gode?

4. Og til sidst: Tanktaske? Ridser/skrammer den ikke tanken?

Hmmmmmmmm - Ja jeg spørger en del. Sådan må det nok være her i begyndelsen. Håber på et tidpunkt selv at kunne bidrage efterhånden som min viden og erfaring vokser.

På forhånd tak og

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Torben H
  • Gæst
  • Gæst
16 år 1 måned siden #689 af Torben H
Besvaret af Torben H på emne Sv:Bagage?
Hej Nikolaj

Jeg har lige været i tyskland og købt en kappa topbox ( til 2 hjælme )med et beslag som er tilpasset til blackbird.
Det sidder med 2 boldte ( dem som er fastgjort håndtaget bag sædet )Så det er rigtigt hurtigt at montere.
Jeg tror ikke på at løsningen er tanktasker, med mindre at man skal ud og køre rigtig langt.
Prisen på taskerne kan du se på www.louis.de

Mvh. Torben<br><br>Indlæg redigeret af: Torben H, den: 2008/02/29 08:35

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • madhed
  • Gæst
  • Gæst
16 år 1 måned siden #690 af madhed
Besvaret af madhed på emne Sv:Bagage?
jeg har både haft krauser og giwi , men efter at jeg gik over til giwi vil jeg personligt ikke have noget andet. jeg synes at design passer godt til cyklen . har 2 stk 52 ltr. tasker på og de sidder bare fast !!! , har haft rullen næsten i bund med topbox på ( selvfølgelig ikke i dk :) :evil: , før birden fik sidevogn på . altid haft utrolig glæde af mine giwi. da de er vandtætte !!!! , for i de sidste 13 år hvor jeg har været sydpå hvert år har den ene fungeret som øl køler når tøjet var taget ud og den holder vand !!B)
prisen er måske en anelse højere end div. andre mærker , men kvali koster. man kan vel spare lidt ved at handle i tyskland. det er jo bare at besøge de store internet butikker som louis , polo og hein gericke. der er jo også den mulighed med smid over tasker af div. textil stoffer , men dem som jeg har set , sidder som regel og slasker lidt. men det er jo et spørgsmål om hvad man vil .
nogle vil nok mene at giwi wing racket ser større og kraftigere ud end andre mærker , men der er en årsag til at det sidder fast.
tanktaske : der er 2 muligheder , køb 1 magnet tanktaske og smid en klud mellem taske og tank , men sørg for at det er en ren klud og at tanken er fri for snavs , ellers får du ridser hurtigere end du kan sige buuuh !!. denne løsning tager kun sekunder at montere/afmontere.
den 2. løsning er en såkaldt bagster . det er et læderovertræk til at montere på tanken , hvorpå der er nogle clips som tanktasken clipses på med. den dækker hele tanken og der er hul til benzin dæksel . men også her skal du rense tanken for støv inden overtrækket monteres. du skal have tanken af for at montere læderovertrækket ordentligt.
denne løsning tager 1-2 timer at montere/afmontere.
finder lige et par links til internet butikker til dig !!
ps. velkommen i vores kreds B) . mads

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • madhed
  • Gæst
  • Gæst
16 år 1 måned siden #692 af madhed
Besvaret af madhed på emne Sv:Bagage?
her er lige et par links til tyskland
www.polo-motorrad.de & www.hein-gericke.de samt et engelsk www.mandp.co.uk . så er det bare at tjekke siderne ud for div. mærker såsom givi , krauser og kappa som er de 3 store mærker .
hilsen mads
ps : spørg bare , som så mange siger : der findes ikke dumme spørgsmål , kun dumme svar !!!:woohoo:

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • erideb
  • Gæst
  • Gæst
16 år 1 måned siden #693 af erideb
Besvaret af erideb på emne Sv:Bagage?
Hej !

Jeg har valgt et GIVI sæt, to E41 sidetasker og en V46 topboks, det hele monteretpå et system der hedder SW-Motech, det tage under 5 minutter at monter tasker, og skæmmer ikke cyklen når der køres uden tasker, koster en del, men som før kvali koster lidt. og så sidder det der også ved 200+ når man er på ferietur sydpå, og det er tæt, selv efter 12 timers kørsel i konstant regn... :(


Tanktasken er Bagster sæt som snilt monteres uden at skulle demontere tanken, tager vel 15 minutter max.

mvh
Erik

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Nikolaj
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
16 år 1 måned siden #694 af Nikolaj
Besvaret af Nikolaj på emne Sv:Bagage?
Jamen - det er jo fremragende! Hold da helt op, hvor I bare go'e :-)

Det her er jo nok et af de emner, hvor der er næsten lige så mange meninger, som der er medlemmer - måske flere.

Tak for velkomsten i øvrigt. Jeg må se på det. Giwi kendte jeg - og de kan fås ved Retec i Aabybro. Her er de altid klar til en go' handel. Kappa kendte jeg ikke - altså ikke som MC bagage.

Ser på det hele og hører gerne fra andre - også om Krausser.

Tanktaske har jeg første omgang udelukket. Tænkte nok, at der var noget med ridser, men selvfølgelig er den go' hvis man skal have rigtigt meget med på en lang tur.<br><br>Indlæg redigeret af: Nikolaj, den: 2008/02/29 09:07

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Daniel
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
16 år 1 måned siden #695 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sv:Bagage?
Hej Nikolaj.
Vi har valgt Krauser, på grund af udseende men det er jo smag og behag. :)
Nogen vil have moderen andre datteren og her vil jeg foretrække”¦.. nå ja, okay jeg stopper her. :evil:

Der kom ikke en dråbe ind i hverken tasker eller poser, til og fra Italien.

Mvh. Daniel



Med venlig hilsen Daniel.
Bilag:

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • erideb
  • Gæst
  • Gæst
16 år 1 måned siden #696 af erideb
Besvaret af erideb på emne Sv:Bagage?
ville have indsat et billede, men hopper lige over i sandkassen og øver mig lidt....alt gik galt:sick:<br><br>Indlæg redigeret af: erideb, den: 2008/02/29 10:27

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Nikolaj
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
16 år 1 måned siden #697 af Nikolaj
Besvaret af Nikolaj på emne Sv:Bagage?
Ja - man må nok vælge B) - begge to er i hvert fald den sikre vej til ballade :woohoo:

Nå - men tilbage til taskerne. Det ser squ godt ud. Jeg synes nemlig også, at det er vigtigt med udseendet, men det er jo smag og behag. Hælder nok lidt til at starte med sådan en Krausser K5 topbox, men vil selvfølgelig se på de andre også.

Jeg kan ikke lige se, om Jeres topboxe sidder på det beslag, som man kan se til Blackbird på Kraussers hjemmeside?

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Daniel
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
16 år 1 måned siden #698 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sv:Bagage?
Hej Nikolaj.
Jo, det er med de originale beslag, også en af grundene til at det blev Krauser, nemlig at det også ser pænt ud(syntes jeg :) ) uden at boksen monteret.
Du mister godt nok håndtaget bagtil, men heller det, og at man er sikker ved at beslaget også bliver siddende.

Mvh. Daniel


Med venlig hilsen Daniel.
Bilag:

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.130 sekunder
Leveret af Kunena Forum