Hvad mangler jeg så?

  • Nikolaj
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
16 år 1 måned siden #737 af Nikolaj
Hvad mangler jeg så? blev oprettet af Nikolaj
Udstyret begynder at tage form. Indtil videre er følgende anskaffet:







Jakke og bukser er svensk (Jofama). Rygbeskytteren er en Axo.
Støvler venter jeg lige lidt med, da jeg faktisk har udmærkede kraftige støvler, som fint kan bruges.

Ved godt, at jeg også må have noget regntøj, men igen har jeg noget udmærket overtrækstøj, som lige skal prøves først.

Jeg har brug for lidt hjælp i forbindelse med halsbeskyttelse. Kan ikke rigtigt finde ud af de forskellige typer. Der er så vidt jeg kan se følgende:

1. Neopren krave, som egentlig blot beskytter mod vejr og vind.
2. Støttekraver, som hjælper mod vindtryk, og som måske yder en vis ekstra beskyttelse af halshvirvler.
3. Regulære beskyttere af halshvirvler, kraveben og så videre.

Hvad skal man ha' af sådan noget?
Er der ellers noget, jeg har overset, og som er bydende nødvendigt?

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Carlo
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
16 år 1 måned siden #738 af Carlo
Besvaret af Carlo på emne Sv:Hvad mangler jeg så?
Hej Nikolaj.

Som sagt mange gange før, er de fleste valg en smagssag. Nogle vælger datteren, andre moderen - og så er der andre igen der vælger en kombi....... og så må jeg heller holde inde, før jeg bliver uvenner med nogen B)

Dit udstyr ser fint ud. Kun er det vanskeligt at se, men jeg håber du har valgt jakke & bukser med \"skaller\" eller tilsvarende indlæg i, der kan tage af for stød / slag hvis uheldet skulle være ude.

Et tip i denne retning, kunne findes på nogle af de sider du tidligere har fået henvisning til, nemlig de sider der kommer fra: www.racing4fun.dk/krav.html & www.mestersvinger.dk/mc.php Uanset hvad jeg mener, så må vi bøje os i støvet for den stab af arrangører der ved hvad de taler om. Lignende links findes helt sikkert vedr. andre arrangementer.

Et enkelt punkt støder mig en smule, uden at du skal tage det fortrydeligt op. Støvler: også jeg startede med et par fornuftige vandrestøvler af en god kvalitet, men jeg må advare dig af 2 grunde: 1. jeg har været udsat for mere end én gang, at jeg skulle sætte foden til jorden ved stop, og så hang mine snørrebånd fast - kan du se det for dig? 2. et par gode mc-støvler har nogle indbyggede forstærkninger, bl.a. ved vrist og læg, der støtter og beskytter hele din fodrodsknogle m.m. i tilfælde af styrt / slag (er gift på min. 25. år med en sygeplejerske...). Har tilbragt søndag foran fjernsynet og set motorcykelløb fra Australien sammen med fruen, og ikke en eneste af deltagerne kørte iført gode gedine vandrestøvler... (sorry, kunne ikke lade være).

Selv har jeg købt Daytona Road Star. Lidt dyr, men jeg vil aldrig vælge andet, da de giver mig optimal sikkerhed, er super uanset vejret, og så er de nogenlunde til at holde ud og gå i (se evt. aagesen.dk/index.asp?show=4-1&id=20&category=Støvler ). Min kone troede ikke på mig i starten, og købte naturligvis andet par billigere, men da 1. sommer faldt på hæld, købte hun også et par, og nu indrømmer hun også at de er alle pengene værd - WOW siger jeg bare, der er længe imellem hun indrømmer den slags :whistle:

Et lille sidespring. Omtalte støvle er også populære blandt de mange kvindelige kører af selv samme grunde som tidligere nævnt, men også forde at de kan fås med en lille indbygget \"høj hæl\" hvilket gør de små piger lidt længere - så de kan nå hele vejen ned til jorden :kiss:

Stof til eftertanke, eller bare tom snak??????




Carlo, Brønshøj.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Nikolaj
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
16 år 1 måned siden #739 af Nikolaj
Besvaret af Nikolaj på emne Sv:Hvad mangler jeg så?
Hej Carlo!

Nej - bestemt ikke tom snak og i høj grad stof til eftertanke.
Jeg tager det lige fra en ende af:

1. Jakke og bukser har indbyggede Halvarssons beskyttelspuder ved skuldre, albuer, knæ og hofter efter EN 1621-1 standard, så den side af sagen er i orden.

2. Støvler! Ja - jeg kan jo ikke være uenig med dig i det, du siger, for det er jo sund fornuft. Så før eller siden bliver det jo nok sådan. Nu er det ikke vandrestøvler, men derimod en langskaftet canadisk ørkenstøvle med indvendige lynsnørebånd og ekstar beskyyttelse ved vristen. Jeg er imidlertid helt med på, at det ikke er en rigtig MC støvle - så det vil jeg helt klart tænke over.

Jeg kigger også lige på dine links til kørekurserne igen - og endnu engang tak for din store hjælp.

Ahhh ja - så var der lige det der med halsbeskyttelsen?<br><br>Indlæg redigeret af: Nikolaj, den: 2008/03/03 23:11

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.074 sekunder
Leveret af Kunena Forum