Track days !

  • Nybølle
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 uger siden #14301 af Nybølle
Besvaret af Nybølle på emne Sv:Track days !
overvejer kraftigt :)

Hvad skal i køre Carlo?<br><br>Indlæg redigeret af: Nybølle, den: 2013/04/14 20:51

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Carlo
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
11 år 2 uger siden #14302 af Carlo
Besvaret af Carlo på emne Sv:Track days !
Hey Nybølle.

Fruen og &quot;Das Alter Ego&quot; kører i &quot;Grøn Klasse&quot;. Ved godt at jeg vil ærgre mig når jeg kommer derop, men desværre gælder min forsikring kun hvis jeg kører med instruktør.

Hvis jeg var den lykkelige ejer af en banecykel ville jeg straks vælge en anden klasse hvor der helt sikkert er mere sjov og konkurrence.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • johnjohn
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Mere
11 år 2 uger siden #14303 af johnjohn
Besvaret af johnjohn på emne Sv:Track days !
Hvad er forskellen på den grønne klasse som Carlo kører i og så den blå klasse som Bjarne kører i,,

Hilsen
John-John

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Carlo
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
11 år 2 uger siden #14304 af Carlo
Besvaret af Carlo på emne Sv:Track days !
Hej JohnJohn.

Bjarne har fået nogle &quot;staldtips&quot; af Poul - de har alle nogen baneerfaring, og derfor heller ikke nogen masterkører, og derfor må de overhale alt det de lyster.....

Bente og &quot;Das Alter Ego&quot; har ikke så meget baneerfaring, og derfor har vi en masterkører med til at vise vej - og vi må ikke overhale...... ;o)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Carlo
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
11 år 2 uger siden #14309 af Carlo
Besvaret af Carlo på emne Sv:Track days !
Hej JohnJohn.

Sorry - forsøgte at være morsom :whistle:

GRØN KLASSE:
Denne klasse afvikles som et kørekursus i svingteknik, og deltagerne placeres efter kompetence på tre forskellige hold (langsomt/moderat/hurtigere), hvor de dagen igennem følger Racing4Fun's masterkørere. Alle grønne hold kører langsomt på langsiden, som bruges til deltagernes skift af position bag masterkøreren. Deltageren kan eventuelt rykke til en hurtigere klasse i løbet af dagen, hvis masterkøreren vurderer, at klasseskiftet er forsvarligt. Ved klasseskift fra Grøn til en anden klasse refunderes en eventuel forskel i deltagergebyr ikke. Hvis du fejlagtigt har tilmeldt dig en hurtigere klasse, skal du betale et tillæg på 250 kr., hvis du flyttes til Grøn. Grøn er klassen for dig, som bogstavelig talt er helt grøn i bane-sammenhæng, og som gerne vil lære at køre de rette linier i kurverne. Erfaring fra en eller flere dage i Grøn klasse på Racing4Fun (eller tilsvarende kørekursus) er en forudsætning for at køre i de hurtigere klasser. Pris 1600 kr./dag og 3000 kr. for 2 sammenhængende dage.

Hvis du er forsikret hos Topdanmark, dækker din kaskoforsikring ved kørsel i Grøn klasse, såfremt du har meddelt forsikringsselskabet, at du skal køre hos Racing4Fun den pågældende dag. Codan, Tryg, Alm. Brand, Bauta, Runa m.fl. dækker også, men kræver ikke forlods anmeldelse om deltagelse. Er du i tvivl om dækningen, så anbefaler vi, at du kontakter dit forsikringsselskab.

BLÅ KLASSE:
Her køres mærkbart hurtigere end i Grøn og med fulde baneomgange. Det vil sige, at langsiden bruges på traditionel vis til at opnå maksimal fart. Der må overhales ifølge Racing4Fun's regler om respekt for de langsommere kørere. Deltagerne kan trække på Racing4Fun's masterkørere efter lyst og behov. Blå er den naturlige klasse, hvis du allerede har været på bane nogle gange, har nogenlunde styr på ideallinierne og gerne vil forsøge dig med kontinuerlige omgange og sene indbremsninger for enden af langsiden. Du får ikke lov at køre i Blå klasse, før du har tilbragt mindst én dag i Grøn. Omgangstiderne i Blå klasse ligger for Ring Knutstorp typisk mellem 1.30 og 1.15. Pris 1450 kr./dag og 2600 kr./2 sammenhængende dage.

Her ud over opererer man med klasserne :RØD og SORT. Det er selvsagt de hurtigste klasser, men her vil det vist være mere på sin plads at spørge Hr. PD :woohoo:

Du kan finde mange flere oplysninger på div. hjemmesider:

racing4fun.dk/klasser.html
www.mestersvinger.dk
trackdayriders.dk/e107_plugins/forum/forum.php

Etc. etc. etc......

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • johnjohn
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Mere
11 år 2 uger siden #14310 af johnjohn
Besvaret af johnjohn på emne Sv:Track days !
Tak for oplysningen Carlo,,

Må sku nok heller tale med mit forsikringselskab en gang for at hører hvad de dækker hvis uheldet skulle værer ude,,

Hilsen
John-John

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • johnjohn
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Mere
11 år 2 uger siden #14311 af johnjohn
Besvaret af johnjohn på emne Sv:Track days !
Grøn Klasse den 1/6 alt optaget,,,:(


Hilsen
John-John

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Carlo
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
11 år 2 uger siden #14312 af Carlo
Besvaret af Carlo på emne Sv:Track days !
Mystisk - det var de også på forrige side :ohmy:

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • johnjohn
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Mere
11 år 2 uger siden #14316 af johnjohn
Besvaret af johnjohn på emne Sv:Track days !
Carlo,,

Fik jeg først set da jeg hvade skrevet det,,:laugh:

Hilsen
John-John

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.095 sekunder
Leveret af Kunena Forum