En dejlig tur til Brno

  • Carlo
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
11 år 8 måneder siden #12330 af Carlo
Besvaret af Carlo på emne Sv:En dejlig tur til Brno
Hej Poul.

Tak for dit flotte indslag. Sidder her på kontoret med hjertebanken og xxx...... (du ved) B)

Hvad er dit indtryk af banen dernede, i forhold til andre baner du har kørt på? Jeg har, som bekendt, ikke været så vidt omkring - og syntes stadig at Anderstorp er verdensklasse (da den passer super godt til Birden), og Knutstorp pga. sine mange sving og kurvet terræn. Brno ser lidt mere flad og bred ud, eller? Er det en bane du vil anbefale?

Stor hilsen fra en der er dybt misundelig over ikke at kunne komme med :)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • poul dam
  • Emne forfatter
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
11 år 8 måneder siden #12335 af poul dam
Besvaret af poul dam på emne Sv:En dejlig tur til Brno
Hej Carlo
Brno er den bedste bane jeg har prøvet, så enkelt er det.
Hygge PD

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Carlo
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
11 år 8 måneder siden #12352 af Carlo
Besvaret af Carlo på emne Sv:En dejlig tur til Brno
Hej Poul.

Det ER noteret i den lille lommebog. Lyder som om at den må stå højt på ønskelisten til næste år B)

Tak for info. og film.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • koch
  • Gæst
  • Gæst
11 år 8 måneder siden #12355 af koch
Besvaret af koch på emne Sv:En dejlig tur til Brno
Hvordan får man egentlig mulighed for at køre på bane ?? (uanset hvor - DK/Sverige eller andre steder ?)

Har prøvet at checke nogle af banernes hjemmesider - kan ikke rigtig se om man selv kan booke eller hvordan det arrangeres.

/Martin

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Søren
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK4
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK4
Mere
11 år 8 måneder siden #12357 af Søren
Besvaret af Søren på emne Sv:En dejlig tur til Brno
Hej Martin


Ta et kik på MC Touring culb hjemmeside under

Kurser og banekørsel

Hygge Søren

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Carlo
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
11 år 8 måneder siden #12358 af Carlo
Besvaret af Carlo på emne Sv:En dejlig tur til Brno
Hej Martin.

Der er masser af gode muligheder for at blive bedre til at køre på mc. Mulighed for at lærer sin mc bedre at kende, og ikke mindst - lærer sig selv bedre at kende i forhold til sin mc.

Advarsel: Du risikere at blive bidt af det..... B)

Som udgangspunkt bør du overveje om det er et reelt MC -kørekursus du er på jagt efter, eller det er regulære "track-day´s" (svingteknik med / uden overhaling, med / uden instruktør etc.).

Kender ikke dine ønsker eller erfaring i denne sammenhæng, men jeg har indtryk af at de fleste har stor glæde af grundlæggende køreteknisk kursus, f.eks. ved FDM der holder udemærkede kurser på begge sider af Storebælt. De er dog ofte booket i rigtig god tid - men kan klart anbefales. Se evt. mere under:

www.fdm.dk/fdm-koereteknik/fdm-mc-kursus-niveau

Er du mere til svingteknik på bane, kan flg. 3 arrangører anbefales. Har prøvet dem alle 3, og de leverer varen som du betaler for. Læs evt. mere under:

www.mestersvinger.dk
www.racing4fun.dk
www.zenergyracing.com

Kan ikke lige huske hvor du bor henne rent geografisk, men flere lokale "mc-pusher" er ofte medarrangør af div. trackdays, hvor de ud over selve kørslen, ofte stiller med salg af gode dæk til rimelige priser inkl. montering, og andre fornødenheder du helt havde glemt at du slet ikke kunne undvære :silly: F.eks. er www.aagesen.dk i Rødovre ofte med på banerne i Sverige (Knutstorp og Anderstorp), men jeg er helt sikker på at du også kan finde dygtige arrangører på banen i Padborg Park (der har jeg dog ikke selv kørt endnu). Mon ikke du kan få Poul Dam til at give et par nyttige links - han er en erfaren herre i denne sammenhæng.

Held og lykke med projektet.<br><br>Indlæg redigeret af: Carlo, den: 2012/07/15 23:56

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Naumann
  • Gæst
  • Gæst
11 år 8 måneder siden #12361 af Naumann
Besvaret af Naumann på emne Sv:En dejlig tur til Brno
Hej Martin.

Hvis du vælger et køreteknisk kursus, så sig lige til. Jeg vil også gerne deltage. Det kunne være en god mulighed for en lille fællestur:)

Hilsen
Naumann

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • koch
  • Gæst
  • Gæst
11 år 8 måneder siden #12362 af koch
Besvaret af koch på emne Sv:En dejlig tur til Brno
Tak for de gode svar :-)

Det er nu ikke som sådan køreteknisk træning jeg leder efter - mere et spørgsmål om at få lov til at udnytte cyklens potentiale lidt ;-) ...

- med andre ord - at få lov til at køre som det passer en på egen cykel på en bane - somewhere.

Flemming: Det er ikke umiddelbart noget jeg går efter - men skal nok råbe højt hvis jeg skifter mening :)

/Martin

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Michael
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
11 år 8 måneder siden #12364 af Michael
Besvaret af Michael på emne Sv:En dejlig tur til Brno
HVis tid og økonomi passer, vil jeg også RIGTIG gerne med på en fælles tur.. Det kunne da være skide hyggeligt.. :)

Har kørt på knustorp og poznan på min gamle fireblade (gademc) Det er super skægt og lærerigt.. (meget vanedanende)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • poul dam
  • Emne forfatter
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
11 år 8 måneder siden #12367 af poul dam
Besvaret af poul dam på emne Sv:En dejlig tur til Brno
Hej
Der er mange der holder de banedage jeg tager til.
Carlo har sat nogle gode link ind.
Her er et par mere så jeg har brugt.
www.bike-promotion.de/ Det var dem jeg var med på Brno
www.bike-promotion.dk/ Dem har jeg været med mange gange både i Sverige og Tyskland.
padborgpark.dk/produkter/motorcykelkursus/ Det er Padborgparks egne kursuser, de er også gode. Der er også andre der sommetider holder noget på Padborg.
www.racing4fun.dk/ Som Carlo også havde med, har jeg også været sammen nogle gange, de er også gode.
Så er der et hav af andre, man kan stort set køre hver dag hvis man havde tid og råd;).
Hygge PD der i år har været på Padborg Lausits og Brno:).
ps. skriv hvis I vil ud på en bane, det kunne være jeg vil med:P

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.104 sekunder
Leveret af Kunena Forum