Harzen

  • BIRDXX
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
9 år 9 måneder siden #15999 af BIRDXX
Harzen blev oprettet af BIRDXX
Hej, mon der skulle være nogen som skal i retning af Harzen eller bare Hannover i nær fremtid? Sagen er den, at jeg har fundet en bil i Bad Harzburg,som der passer til mit budget:) i Harzen´s nordlige udkant, men konen vil ikke køre mig derned:(
Så hvis nogen skal derned, er jeg frisk på at ligge i topboksen:laugh:

Vh.
Kenneth.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • BIRDXX
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
9 år 7 måneder siden #16180 af BIRDXX
Besvaret af BIRDXX på emne Sv:Harzen
Hej, vil lige fortælle (ikke at jeg tror det intereserer nogen) at jeg har fået hentet en "ny" gammel Toyota Carina i Tyskland. Kørte med tog 8,5 timer(1 time forsinkelse i Hannover) til Bad Harzburg v. Goslar i Harz. Blev hentet v. banegården af forhandlers søn. Vi kørte til stedet hvor bilen stod, og jeg så bilen efter med lommelygte og "røngtensyn" og kunne desværre konstatere, at den selvom den kun havde kørt 76tkm. var angrebet af rust mange steder, og højre fordør var rustet over i pladeombukket forneden:woohoo: Havde forinden pr. tlf. spurgt til rust i dørene, "de var fine".
Skuffet over den forgæves togtur, og udgift til tysk prøveplade,blev jeg kørt til banegården igen. Jeg havde en anden mulighed i en by der hedder Aarchen,som er ca. 3 km. fra grænsen til Belgien og Holland den lå små 500 km.stik vest, ca.6 timer med tog:ohmy: Jeg ringede til fruen og fortalte hende, at jeg lige havde sat mig i toget på vej derover for at se på den anden Carina. Derefter ringede jeg til forhandleren og sagde at jeg ville komme og se den næste dag, da jeg først ville ankomme til Aarchen kl. 00.45. Kom ind med toget, og fandt et hotel hvor jeg kunne få et par timers søvn. Kl. 8.30 blev jeg hentet v. banegården af sælger, og vi kørte til Forhandleren, og jeg gik igang med at checke bilen igennem.
Det viste sig at være et MEGET fint eksemplar uden rust, med kun 38000 km. på tælleren på 17 år (årg. 97) tidligere ejer en 80 årig mand der ville have sig en ny bil:laugh: Så efter papirarbejde, check af olie og vand + dæktryk, og montering af prøveplader, lagde jeg kursen hjemad mod midtfyn, og efter 825 km.kørte jeg ind i indkørslen og kunne glad fremvise den "nye bil" for familien.:) Så det var alligevel ca. 13 timers togkørsel og 8 timers bilkørsel værd:)

Hilsen Kenneth

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Erik Uldall
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Mere
9 år 7 måneder siden #16181 af Erik Uldall
Besvaret af Erik Uldall på emne Sv:Harzen
He he, ja hvor der er vilje er der altid en vej. Det havde dælme været nederen hvis nr 2 Carina, også havde været angrebet af rustorm.:S
Tillykke med din nye brugte gryde;) Hilsen ErikB)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • poul dam
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
9 år 7 måneder siden #16186 af poul dam
Besvaret af poul dam på emne Sv:Harzen
Dejligt Kenneth. Godt nok surt med den første:(, men dejlig at du heldig med den anden:).
Hygge PD

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Michael
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
9 år 7 måneder siden #16204 af Michael
Besvaret af Michael på emne Sv:Harzen
mmmhh.. Carina.. Det vækker minder.. :) Tillykke med den.. :)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.189 sekunder
Leveret af Kunena Forum