Hjælp til at be eller afkrafte et værkstedsbesøg.

  • Vest
  • Emne forfatter
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK3
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK3
Mere
9 år 7 måneder siden #16283 af Vest
Hej alle.

Det drejer sig om min gamle cbr 1000f som har været på værksted. Og nu vil jeg høre om i kan hjælpe mig med at be eller afkrafte om vi (min bror,far og jeg) er blevet fyldt med løgn.

Lidt historie. Cbr 1000f, model sc24, årgang 1995, kørt 76200km.

Den har på det sidste fået renset tank, renset og justeret karburatorer og skiftet tændrør. Da den har noget urolig gang tomgang/delgas.. Fik den hjem, men var stadig ikke tilfreds. Så afsted med den igen.

Nu har den så fået renset karburatorer igen og 1 ny tændspole..
Tomgang er kanon. MEN den kan slet ikke tage omdringer, først over 5000 omdr begynder der at ske noget. Kort sagt den kører ikke som den skal..
Man bildte os ind at tændingen er blevet justeret 5 grader tilbage, for at kunne få cyklen til at gå med den nye spole. Det vil altså sige at der sidder 1 original gammel og 1 ny (original/uoriginal, vides ikke) spole på nu.

Nu til spørgsmålet. Kan man justere tændingen tilbage på en cykel med elektronisk tænding??

Med mit kendskab til tingene kan det ikke lade sig gøre. og tror at de 2 spoler modarbejder hinanden.

Mvh Rene´

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • poul dam
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
9 år 7 måneder siden #16289 af poul dam
Hej
Man kan få en anden tændfinger eller hvad man nu skal kalde den, som netop ændre tændingen 5 grader (dog til tidligere tænding).
Nu er det bare sådan at tændingen ikke skal ændres fordi der kommer en anden spole på.
Om den er original eller ikke, bare den har de rigtige værdier, så betyder ikke noget.
For mig lyder som et karburator problem, men er dog ikke sikker.
Hygge PD

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Vest
  • Emne forfatter
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK3
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK3
Mere
9 år 7 måneder siden #16290 af Vest
Hej Poul

Har haft begge spoler af og målt dem igennem. Alle målte værdier er ens.
Kan heller ikke få ind i mit hoved at det skulle være nødvendigt at justerer tændingen.

Så du har sikkert ret i at det er et karburator problem.
Det med krumtapsføleren var jeg ikke klar over fandtes.

Tak for svar

Mvh Rene'

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • henningsen
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Mere
9 år 7 måneder siden #16293 af henningsen
Besvaret af henningsen på emne Sv:Hjælp til at be
syntes jeg kan huske en ven der havde samme problem, det viste sig at bundskruerne i karburatorerne var blevet spændt, de skule lig drejes 3 omgange tilbage.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.091 sekunder
Leveret af Kunena Forum