\"kolonnekørsel\"

  • hetri
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
15 år 7 måneder siden #1830 af hetri
\"kolonnekørsel\" blev oprettet af hetri
efter som det ikke er så tit jeg trækker en af de gamle engelske cykler ud af den gamles garage mere er vi begyndt at køre med mange af de andre der kører på mc her i området og der er et stort udvalg at større japanske cykler det er jo godt nok !.. den anden aften skulle vi en tur til søbysø og ha en pølse mens vi skulle sparke lidt dæk og fortælle løgne( det hører jo til). Naboen kom og dyttede på hans mc og vi trillede op til samlingspunktet der kørte vi så en 8-10 cykler videre fra(potientiel hygge) har fra tidligere ture lært at man ligger sig zig-zag i kolonnen og med passende afstand det er gjort og vi kommer afsted, vi (fruen og jeg) ender bag ved en herre på ca. 40 der har invisteret friværdien i en stor kawa og som mener at siden han har kørt mc i over 20 IKKE KAN lave fejl!! .. DET KAN HAN !!!!.... under turen undrer jeg mig over han ikke holder kolonnen (men ok nok lidt hans valg jeg får jo en \"friplads\" at bremse på ) vi triller videre ud på nogle MEGET små veje og der blir det RIGTIG sjovt han fylder HELE vejen i svingende og vælger at bremse midt i kurverne efter han egentlig har valgt en kurve da vi så kommer til en kurve hvor en flink landmand har smidt en del sand på vejen går han jo faktisk helt i stå rundt i kurven og da jeg kommer med ca. 10% for lidt afstand ender det i en ret fin undvigemanøvre(hvis jeg selv skal sige det og kan høre i samtaleanlægget at fruen gir mig ret). Der skete ikke noget og tror faktisk ikke han opdagede det .. men pointen i dette TÆNK jer om !!!!!

har aldrig været imponeret af store fællesture og kolonnekørsel, prøver at undgå det så vidt muligt, men det hører sig jo til nogle gange og det kan da også være hyggeligt nok .. men igen tænk jer om, kolonnekørsel er efter min mening den form for landevejskørsel der kræver MEST koncentration!

har sidenhen snakket en del med de andre fra turen og alle griner og siger \" nå du endte bag ham HA-HA-HA\" overvejer at gi ham et gavekort til et kørekursus!..

bare lidt jeg lige ville af med.. så ham nemlig trille gennem byen PÅ midterstriben!! hygge og god vind i ansigtet

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Daniel
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
15 år 7 måneder siden #1838 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sv:\"kolonnekørsel\"
Ja man skal holde hovedet koldt og tungen lige i munden, når der er mange cykler afsted. :dry:
Vi har været med til bakke åben/lukke en del gange og der er altid nogle der køre over evne og med hovedet under armen, desværre.

Mvh. Daniel

Med venlig hilsen Daniel.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Carlo
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
15 år 7 måneder siden #1844 af Carlo
Besvaret af Carlo på emne Sv:\"kolonnekørsel\"
Hej Hetri.

Har netop læst din historie, og kan nikke genkendende til den - desværre. Den type af mennesker kan du nok desværre ikke undgå, de findes i alle kredse - ligesom du ikke kan sætte køn eller alder på dem. Fælles for dem er, at de ikke har nogen situationsfornemmelse og frem for alt: de kan ikke lærer noget.

Vi har løbende talt meget om de forskellige former for kørerkurser som klubbens medlemmer har deltaget i hen over sommeren, og ingen tvivl om at netop denne type mc-ister med fordel kunne deltage i netop et DMC Guldkursus, hvor kolonnekørslen er i fokus. Desværre indrømmer alle fagfolkene, at det stort set altid er de forkerte mennesker der kommer på kursus, hvorimod - de ganske unge, og dem der ikke kan lærer noget alligevel ser de aldrig noget til, forstå det hvem som kan :huh:

Næste problem er så, at du ikke kan siget noget til dem uden det bliver taget helvedes fortrydeligt op - og man må spørge sig selv om det er umagen værd? Jeg har forsøgt nogle gange, men har også af og til valgt at holde min mund, og så bekræfte mig selv i - at kun jeg afgører hvem jeg har lyst til at køre kolonnekørsel med :whistle:


Glæder mig nu stadig til at køre fællestur i weekenden med dig også :)


Carlo, Brønshøj.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.069 sekunder
Leveret af Kunena Forum