Reparation af vej med løse sten.

  • Daniel
  • Emne forfatter
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
15 år 5 måneder siden #2111 af Daniel
Reparation af vej med løse sten. blev oprettet af Daniel
Jeg var igår tæt på at bukke min bird på grund af sådan nogle reparationer mellem Måløv og Ganløse.

Det burde simpelthen være forbudt at lave veje på den måde.!

Det var sikkert mig der kørte som en klovn og burde have holdt bedre øje end jeg gjorde. Jeg fik dog reddet den på kanten til grøften i modkørendes side (godt at der ikke kom nogen modkørende) :dry:

Jeg kørte derud igen i dag for se nærmere på det, og der ligger store bunker med overskydende løse sten tilfældige steder.

Et par billeder fra et dårligt mobilkamera.



Her går reparationen rundt i svinget og over mod modsatte vognbane.

Med venlig hilsen Daniel.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Carlo
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
15 år 5 måneder siden #2113 af Carlo
Besvaret af Carlo på emne Sv:Reparation af vej med løse sten.
Hej Daniel.

Tak for dit indlæg, det giver bestemt stof til eftertanke. Det var godt at der ikke skete dig noget - måske bortset fra en slem forskrækkelse. Du er dog blevet en oplevelse rigere :S

Der har igennem tiderne verseret flere forskellige typer af asfaltbelægning / -reparationer, og de har ikke alle været lige heldige. Nu var det så dig der var udsat for et \"frontaltangreb\", men det kunne vist lige så godt havde været hvem som helst af os andre der var havnet i samme situation.

Jeg skal nok undlade at gøre opmærksom på færdselslovens § 41 i sin fulde ordlyd, og nøjes med at konstaterer at vejen til et langt og lykkeligt liv, forudsætter at man passer rigtig godt på sig selv og sine nærmeste, og aldrig køre på \"rutinen\" (efter min opfattelse er \"rutine\" den væsentligste årsag til uheld).


Carlo, Brønshøj.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Daniel
  • Emne forfatter
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
15 år 5 måneder siden #2114 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sv:Reparation af vej med løse sten.
Tak Carlo, jeg havde ikke lige § 41 i hovedet,:silly: så jeg googlede den lige. :)

Hastigheden må aldrig være højere, end at føreren bevarer fuldt herredømme over køretøjet. Føreren skal kunne standse bilen på den strækning, som han kan se foran sig. Føreren skal derudover kunne standse foran enhver hindring.

Sjovt nok nævner de kun bilen her, jeg skal ikke have bremset ret meget, på løse sten, på vej rundt i en kurve på 2 hjul.

Dem som laver de her veje, skulle selv have lov at prøve, at kører igennem på 2 hjul, og selv med lav hastighed er det en ubehagelig oplevelse.(jeg kørte ikke meget over de tilladte 40 km/t)

Igen mener jeg ikke det burde være lovlig, at bevidst hælde en bunke småsten/skærver ud på kørebanen og blot vente på at de bliver kørt ned i underlaget, for at spare penge. :(

Det bliver også til en pæn niveau forskel fra den gamle vejbelægning, indtil de nye sten er kørt ned på plads.

Men måske der skal et par dødsfald til før der sker noget. :(

Med venlig hilsen Daniel.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • poul dam
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
15 år 5 måneder siden #2115 af poul dam
Besvaret af poul dam på emne Sv:Reparation af vej med løse sten.
Godt der ikke skete dig og Birden noget. Var der ikke engang et skilt på advarsel om løse sten, det syntes jeg der plejer at være.
Ved denne tid på året er det ikke altid lige sjovt at køre ( blade og landmandens jord ) på min vanlige rute:(
Hygge PD

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Erik Uldall
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Mere
15 år 5 måneder siden #2116 af Erik Uldall
Besvaret af Erik Uldall på emne Sv:Reparation af vej med løse sten.
Det er rigtigt Daniel. Et par dødsfald eller 3, det er noget der virker. Det er vel et par halvstive asfalt arbejdere, der har smidt den bunke sten der.
Der er nok ingen af dem som kører mc. Godt du blev på hjulene. Hilsen Erik;)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Daniel
  • Emne forfatter
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
15 år 5 måneder siden #2117 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sv:Reparation af vej med løse sten.
Poul det eneste skilt jeg så var det her:



Jeg var jo ikke kørt på landet for at se på vejskilte”¦..

Spøg til side, jo Poul der var et skilt med løse sten ca. 2 km før, som jeg bare ikke så i første omgang. Så klart min egen fejl, jeg skulle have kørt endnu langsommere, og haft øjnene/hjernen mere med.

Mvh. Daniel

Med venlig hilsen Daniel.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Daniel
  • Emne forfatter
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
15 år 5 måneder siden #2118 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sv:Reparation af vej med løse sten.
Nej Erik det er ikke sjusk fra arbejdernes side, det er meningen at det skal være sådan og jeg har set det flere steder lavet på samme måde, men ved ikke lige hvad metoden hedder..:unsure:

Tror også at det var samme type vej som Ivser tog en tur sidelæns på.

Mvh. Daniel

Med venlig hilsen Daniel.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • poul dam
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
15 år 5 måneder siden #2124 af poul dam
Besvaret af poul dam på emne Sv:Reparation af vej med løse sten.
Hej Daniel

Du må glemmer denne oplevelse og tænke tilbage på den gang I holde foran skiltet med 105km. sving :) :)

Hygge PD der lige er kommet hjem efter en lille våd tur:(<br><br>Indlæg redigeret af: poul dam, den: 2008/10/22 06:51

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Daniel
  • Emne forfatter
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
15 år 5 måneder siden #2127 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sv:Reparation af vej med løse sten.
Tak Poul, har desværre ikke selv kørt strækningen (endnu!) Billedet er ”lånt” fra den Australske BB klub. B)

Det undre mig bare at man i dagens Danmark 2008, efter at have brugt millioner og masser af tid til at studere trafiksikkerhed, lovlig og uden srubler kan lave denne type vej/reparation.

Mvh. Daniel

Med venlig hilsen Daniel.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Ivser
  • Gæst
  • Gæst
15 år 4 måneder siden #2192 af Ivser
Besvaret af Ivser på emne Sv:Reparation af vej med løse sten.
Hejsa.

Heroppe i Nordjylland er traktorerne så store at de fylder hele vejen. Når der så er modgående trafik, trækker de jo ud i rabatten, og `pløjer` det hele op, og smat og mudder ligger midt ude på vejbanen. Det var i sådan noget jeg smed min Bird. Nu var jeg så heldig, at Poul Dam lå inde med lige de stumper som `gik` til. Men det er vel ikke kun heroppe i Nordjylland at det er et problem med de kæmpe landbrugsmaskiner?

Birdhilsen: Ivser.:unsure: :silly:

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.102 sekunder
Leveret af Kunena Forum