AFK (Automatisk Fart Kontrol) / Stærekasser m.m.

  • Carlo
  • Emne forfatter
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
15 år 1 måned siden #2440 af Carlo
Til alm. orientering og oplæg til debat.

Mit liv med \"dobbeltmoral\" - kunne overskriften godt havde været, men er det ikke. Indlæget drejer sig om de nye Stærekasser der er opstillet i en forsøgsperiode på 1 år - om politiets AFK m.m.

I forhold til min proffesion er jeg til daglig nød til at opfører mig pænt og ordentligt, da jeg fungerer som \"rollemodel\" for mange mennesker i mine omgivelser - men i min fritid elsker jeg at køre på min Blackbird - hvilket betyder at jeg ind imellem \"kommer til\" at bevæge mig på grænsen af hastighedsbegrænsningerne (pænt sagt.... B) . Vil jeg ændre mit liv og min opførsel på baggrund af risikoen for at blive blitset af AFK? NEJ det vil jeg ikke, men som altid vil jeg lave en risikovurdering i forhold til eget og andres liv og helbred, risikoen for at blive blitset etc. - og skulle uheldet være ude og jeg fik en fartbøde, vil jeg være mandfolk nok til at stå til ansvar for mine handlinger :angry:

Jeg viderebringer derfor et link fra sidste nummer af Motor fra FDM, hvor de bringer en artikel om de netop opsatte Stærekassers funktion og effektivitet.

Du kan læse selve artiklen i sin fulde ordlyd på flg. link: www.fdm.dk/public/nyheder/Trafikpolitik/....htm?TId=44821439903


Mit indlæg skal IKKE betragtes som en opfordring til at køre for stærkt, men måske give os trafikanter lidt stof til eftertanke OG bedre forståelse for hvordan isenkrammet virker.

Carlo, Brønshøj.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Daniel
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
15 år 1 måned siden #2445 af Daniel
Hej Carlo, fint oplæg og tak for informationen. B)

Det er lidt ligesom vejbump, der vist med skilt, at nu er det tid at sætte farten ned. Ok med mig. Men en pengemaskine til staten, for dem som ikke er kommet til byen for at se på skilte. Og hvis de (kameraerne) også blev sat op hvor der er fare på færde, og ikke bare der hvor der er størst sandsynlighed for, at det går rask derudaf med god plads for de fleste, blot for at give en ekstra indtægt til det store sorte hul. :(

Der er bare så mange andre ting i trafikken, man/vi skulle have på plads først. F.eks. har vi højre kørsel i Danmark, der er bare ikke ret mange der kan finde ud af at trække ind til højre. Selv vores landskendte politimand med fra tv, går mere op i dem, som overhaler indenom og presser folk, som køre langsomt (efter reglerne) i ydrebanen på motorvejen.

Her har jeg længe gerne set en sanktion, for manglende deltagelse for hvad der sker bagud, og omkring en selv i trafikken.

Så generelt mener jeg at vi skulle vælge om vi vil køre som Italienerne (fin trafikkultur) eller om vi skulle kører efter de samme regler alle sammen, og dermed er der mange som trænger til en ny køreprøve, og få opdateret alle unoderne. ;)

Ligesom et periodisk syn af bilen, burde føreren også regelmæssig til prøve. Ved godt at der vil lyde et ramaskrig hvis det kom på tale, og være højst upopulært, men det ville gavne trafik sikkerheden efter min mening.

Rant over”¦”¦:evil:

Næste”¦:)

Med venlig hilsen Daniel.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • kimbp
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #2447 af kimbp
Jeg er meget enige i de 2 forgående indlæg, dog mener jeg at have læst omkring forsøget med de nye \"stærekasser\", at de netop bliver opsat steder hvor der er sket mange ulykker med høj fart. Og at de lokale beboere, er meget glade for 3 første der er blevet opsat omkring Roskilde.

Meeeen, der er lige en ting jeg har tænkt over, hvad med os motorcyklister, kan vi blive \"filmet\" af stærekassen, der sidder jo ikke nogen politimand inde i den, der kan skynde sig at tage et billed ud af forruden?! Eller er der noget jeg har overset?

Hilsen
Kim

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Daniel
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
15 år 1 måned siden #2485 af Daniel
Ja, jeg gad også godt at vide hvordan os på 2 hjul bliver filmet. :unsure:

Skal vi selv ud og test med høj fart, eller har vi ikke en her med noget inside viden.?

Mvh. Daniel

Med venlig hilsen Daniel.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.069 sekunder
Leveret af Kunena Forum