Gul vest får motorcyklister til at se rødt

  • kimbp
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
14 år 1 måned siden #5555 af kimbp
Jeg faldt over følgende i Metroexpress:

En neongul vest er myndighedernes eneste råd mod motorcykelulykker. Det er motorcyklisterne sure over

Træk en neongul vest over hovedet. Det er det eneste råd, der her og nu kan gives til de motorcyklister, som i dette sommerhalvår igen forventes at bidrage til ulykkesstatistikken på de danske veje. Men det vækker ikke begejstring.

»Det ville jo svare til, at man bad cyklister om kun at køre i selvlysende blå cowboybukser. At være motorcyklist er jo ikke det samme som at spille badminton. Det er en livsstil, og livsstilsændringer er svære,« siger næstformand i MC Touring Lene Michelsen.

Havarikommissionen for Vejtrafikulykker søgte sidste efterår efter forklaringer på de mange ulykker. Høj fart, dristig kørsel og bilister, som overså tohjulede medtrafikanter, var blandt årsagerne. Et krav om ABS-bremser er til forhandling i EU, mens opdragelseskampagner er på tegnebrættet hos Rådet for Sikker Trafik.

»Det, vi kan gøre lige her og nu, er at appellere til motorcyklisterne og producenterne af mc-beklædning om at gøre sig synlige,« siger Sven Krarup Nielsen, formand for Havarikommissionen.
Hos Rådet for Sikker Trafik er man godt klar over, at forslaget om neonveste formentlig ikke vil forhindre uheld på kort sigt.

»Man kan ikke ændre tingene fra den ene dag til den anden, men vi håber, at flere trække den på oftere,« siger specialkonsulent Pernille Ehlers.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • johnjohn
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Mere
14 år 1 måned siden #5561 af johnjohn
Besvaret af johnjohn på emne Sv:Gul vest får motorcyklister til at se rødt
Hejsa...

Jaaaa... eller hvad med et gult roter blink på hjælmen,,:woohoo:
Eller en stor sirene som advarer når vi kommer,,,:ohmy: :evil:

Hilsen
John-John.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Bonde
  • Gæst
  • Gæst
14 år 1 måned siden #5567 af Bonde
Ja der er der jo nogen motorcykelister der vælger at køre med. altså blink og sirene

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • BIRDXX
  • Gæst
  • Gæst
14 år 1 måned siden #5587 af BIRDXX
Hej, nu ved jeg snart ikke om jeg tør vise mig til GF:) , for jeg har købt mig en jakke med noget skrig grønt på:woohoo: ,- Nå jeg gør det sgu alligevel:laugh: Vi ses.
Vh. Kenneth
Bilag:

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.080 sekunder
Leveret af Kunena Forum