En sørgelig historie

  • Jørgen D.
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
13 år 5 måneder siden #7715 af Jørgen D.
En sørgelig historie blev oprettet af Jørgen D.
Forleden fredag, da jeg kørte hjem fra arbejde på birden, overså jeg at den forangående bil var standset, fordi en bil foran igen skulle svinge til venstre. Det var inde i byen så farten var meget moderat, ikke mere end 30-35 km/t. Jeg bremser alt hvad den kan holde, vælter og rammer bilen. Motorcyklen ser ganske forfærdelig ud,den er så medtaget, at den nu er erklæret for totalskadet...!!
Mærkeligt nok sker der overhovedet ingen skade på bilen foran. Med mig sker der absolut ingenting, jeg har ikke engang et blåt mærke noget sted. Tænk at motorcyklen kan tage så meget skade ved et så relativt lille uheld. Men sådan er det, sæsonnen sluttede pludseligt for mig....
Jørgen D

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Carlo
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
13 år 5 måneder siden #7716 af Carlo
Besvaret af Carlo på emne Sv:En sørgelig historie
Hej Jørgen.

Det var dog en tris måde at slutte året på. Underligt nok er det altid når man mindst venter det, at uheldet opstår.

Eneste positive del af historien, må være at der ikke skete noget med dig eller andre. Materiel skade kan man betale sig fra - eller håbe at forsikringen dækker skaderne.

At Blackbirden kan blive totalskadet er også rimeligt uforståeligt for mig, men mon ikke det handler om at være heldig eller uheldig hvordan den rammer asfalten. Jeg syntes dog også at det lød lidt dyrt da vi fik rep. -priserne fra Christer og Poul Dam´s genopbygningsprojekter. Der skal åbenbart ikke meget plastik / glasfiber til før priserne løber i vejret........

Håber du finder en god løsning så vi igen kan se dig i klubsammenhæng.


Carlo, Brønshøj.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • poul dam
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
13 år 5 måneder siden #7717 af poul dam
Besvaret af poul dam på emne Sv:En sørgelig historie
Hej Jørgen
Surt :( . Godt der ikke skete noget med dig. Håber du har en god kasko. Du siger til hvis jeg skal hjælpe dig med at finde en afløser, vi bor jo ikke langt fra hinanden.
Hygge PD

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • hetri
  • Gæst
  • Gæst
13 år 5 måneder siden #7718 af hetri
Besvaret af hetri på emne Sv:En sørgelig historie
hold da kæft en træls slutning på sæsonen... håber du finder en fin ny fugl der ikke vil smide af

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Jørgen D.
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
13 år 5 måneder siden #7720 af Jørgen D.
Besvaret af Jørgen D. på emne Sv:En sørgelig historie
Det er netop priserne på nye reservedele der gør at den må erklæres for totalskadet. Samtidig er der jo den regel, at man kun må reparere for en vis procentdel af kørertøjets værdi, som man så hurtigt støder på. En regel der er opfundet af hensyn til bilerne, men når det gælder MC'er synes jeg måske nok ikke det er helt rimeligt med den samme procentsats.
Men det er da ærgeligt at en ellers god og velkørende motorcykel i sin bedste alder (årg 98, 60 000 km) skal skrottes. Motoren fejler bestemt ikke noget. Jeg kan ikke klage over forsikringen, de giver en meget fin erstatning så der skulle være mulighed for at købe en anden.
Jeg må se hvad jeg finder på hen over vinteren, tak for tilbudet Poul.

mange hilsner
Jørgen

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • BIRDXX
  • Gæst
  • Gæst
13 år 5 måneder siden #7722 af BIRDXX
Besvaret af BIRDXX på emne Sv:En sørgelig historie
Hej, det er smadder ærgerligt når sådan noget det sker, jeg har kørt 3 år på birden og heldigvis uden skader, men man ved jo aldrig hvornår det er ens tur:dry: Jeg har ikke kasko på den da jeg synes at knap 9000kr. pr. sæson var mange penge, og jeg har lige set en annonce på nettet fra Wien i østrig, der var en 99´årgang der havde kørt 30.000km med 3 tasker 100% i orden til 30.000kr , så hvis rammen ikke bliver skadet så er det en billig måde at få den ud at køre på igen + man har ekstra motor mm. liggende bagefter, men jeg skal ha ringet rundt igen for at høre om priserne er blevet mere menneskelige hos forsikrings selskaberne:) Håber du fården dækket så godt af forsikringen så du kan købe noget der var ligeså godt som den \"gamle\".

Hilsen Kenneth

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Jørgen D.
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
13 år 5 måneder siden #7724 af Jørgen D.
Besvaret af Jørgen D. på emne Sv:En sørgelig historie
Jeg var nu glad for at jeg havde haft kasko på den, for jeg har fået en rigtig god erstatning udbetalt, så der skulle være basis for at købe en ny.Jeg betalt nu kun godt 5000 om året i forsikring.
Jørgen D.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • madhed
  • Gæst
  • Gæst
13 år 5 måneder siden #7725 af madhed
Besvaret af madhed på emne Sv:En sørgelig historie
hejsa.
trist historie med det styrt.

ved der står en sort bird årgang 07 med cirka 6000 km på klokken i middelfart hos tg motor til 160 kilo.....
hvis det skal være så nyt du søger.
kig evt på www.tg-motor.dk
mads.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Jørgen D.
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
13 år 5 måneder siden #7726 af Jørgen D.
Besvaret af Jørgen D. på emne Sv:En sørgelig historie
Ja heldigvis er det ikke vanskeligt at få fat i en ny, og priserne er i hvert fald ikke urimeligt høje for tiden.
Jørgen D.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.101 sekunder
Leveret af Kunena Forum