Hvordan du må køre i trafikken

  • Sølvpilen
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
13 år 3 dage siden #8631 af Sølvpilen
Hvordan du må køre i trafikken blev oprettet af Sølvpilen
Hej bb venner.
Så er der klar regler for hvordan man må køre i tæt trafik.....

magacin.dk/motorcykler/artikler/vis.php?...4dafd18cd870839d%2C0

God påske :woohoo:

Hilsen sølvpilen

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Melro
  • Gæst
  • Gæst
11 år 10 måneder siden #11965 af Melro
Besvaret af Melro på emne Sv:Hvordan du må køre i trafikken
Hej Alle
Snakkede lidt med et par MC betjente ude på arbejde om emnet.
De havde ingen klar holdning til om det er den rigtige måde at overhale/forbikørsel på, det afhang af den enkelte situation.
Hvor meget plads der er, hvor stærkt man kører og hvor stærkt den øvrige trafik kører.
Men de mente at en emsige betjent NEMT kunne udstede bøder for at overhale som vist og beskrevet, de bruger bare gummi paragraferne med ikke at køre efter forholdene, også selv om der ikke sker noget.
Så føl jer ikke helt sikker.:whistle
Torben<br><br>Indlæg redigeret af: Melro1100, den: 2012/06/15 20:27

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Michael
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
11 år 10 måneder siden #11982 af Michael
Besvaret af Michael på emne Sv:Hvordan du må køre i trafikken
Jeg syntes det er pjat, at få bøde for, hvis man bare køre stille og roligt forbi de langsomtkørerne.. Og kan slet ikke forstå dem, der bevidst køre ud og spærre, så man som mc ikke kan køre forbi.. bare fordi man nødig skulle komme før dem selv.. :evil: Har altid selv givet plads.. også før jeg fik kort til mc.. :)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • johnjohn
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Mere
11 år 10 måneder siden #12000 af johnjohn
Besvaret af johnjohn på emne Sv:Hvordan du må køre i trafikken
Satme godt jeg kører som jeg vil,, :laugh:
Har et par emsige mc betjende i Vordingborg,, blev stoppet sidste år mener ejg det var,, han ville kalde biden til syn hvis jeg ikke med det vums fjerne det lille runde bird mærke fra min nr plade,, han fik selvfølgelig sin vilje,, :laugh:
Så nu er det flyttet op ved siden af refleksen,, ikke fordi jeg var bange for at kører til syn,, men var ikke meget for at betale for det,, :silly: :woohoo:
Talt så med en anden mc betjent om det en dag over på touring campen,, han sagde at det kunne han aldrig finde på,, bare man kunne læse nr pladen tydligt,, sååå ja de fortolker selv hvordan ,,

Hilsen
John-John

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Melro
  • Gæst
  • Gæst
11 år 10 måneder siden #12034 af Melro
Besvaret af Melro på emne Sv:Hvordan du må køre i trafikken
Det fleste gange kan man godt tale med MC betjentene om diverse småting, men man skal bare ikke spille smart, så har de altid en eller anden gummi paragraf de kan knalde en på....&quot;uforsvarlig kørsel&quot;, &quot;kørte for tæt på&quot;, &quot;var ikke agtpågivende nok&quot; o.s.v.
Hvis de vil, kan de som sagt altid bøffe os.

Men jeg har det stadig som en &quot;VINGUMMI BAMSE&quot;

De kan bøje mig og de kan strække mig, men de kan fandme ikke knække mig :lol:
Torben

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Michael
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
11 år 10 måneder siden #12036 af Michael
Besvaret af Michael på emne Sv:Hvordan du må køre i trafikken
hehehehe... :D

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • strisser
  • Gæst
  • Gæst
11 år 8 måneder siden #12429 af strisser
Besvaret af strisser på emne Sv:Hvordan du må køre i trafikken
Hejsa Alle

Jeg er ny i klubben og vil da gerne bidrage med et par kommentar.

Jeg er ex mc-betjent og jeg kan da oplyse, at det at lave forbikørsel, skal virkelig foregå med omhu og sikkerhed.......gør det ikke det, så er det som, der bliver skrevet.......uforsvarlig kørsel.
Desværre er det sådan i trafikken, at bilister desværre ikke ved, at det er lovligt at lave forbikørsel ved lav hastighed i kø og derved er det bilisterne, der lave chikane mod os, der køre MC........
Der hvor det virkelig bliver ulovligt, er hvis man krydforbundet ser vognbane, det vil sige at man derved krydser vognbanelinjerne ......og gør man det, så kaldes det &quot;slalomkørsel&quot;.......og det er ulovligt og det giver et &quot;klip&quot; og er det groft nok og til fare, så kan der bliver tale om betinget frakendelse af kørekort.

Så når du laver forbikørsel, så bliv i din vognbane.......flytter bilen foran sig ikke, så er der kun det at gøre........at bande indvendig........for der er intet at gøre.

Skulle der være spørgsmål vedr. færdsel og andet, så svare jeg gerne på spørgsmål og det er da også muligt, at ringe til mig, hvis man vil være mere privat, men det bedste vil være at andre i klubben får glæde at de spørgsmål og svar.

venlig hilsen

Claus (strisser)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Melro
  • Gæst
  • Gæst
11 år 8 måneder siden #12450 af Melro
Besvaret af Melro på emne Sv:Hvordan du må køre i trafikken
Hej Stisser

Først velkommen i klubben.

Tænk at jeg skulle sige at det var rart at høre sådant et svar fra en STRISSER:evil:

Nej spøg til side, det er rart når fagkundskaben blander sig, det kan mange gange hjælpe med svar på hvordan loven skal fortolkes, for ét er jo at læse dét, ét andet er at fortolke det.

/Torben

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.096 sekunder
Leveret af Kunena Forum