En \"ny\" siger Hej

  • johnjohn
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Mere
14 år 1 måned siden #5490 af johnjohn
Besvaret af johnjohn på emne Sv:En \"ny\" siger Hej
Hej Daniel..

Har været inde og kigge ,,,
Du har værer medlem 2 mdr merer end mig,,,:P :laugh:

Hilsen
John-John.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Lennart
  • Gæst
  • Gæst
14 år 1 måned siden #5492 af Lennart
Besvaret af Lennart på emne Sv:En \"ny\" siger Hej
Kanon Niels så får vi resten til GF :blink:
ses

Hilsen Luskebuks

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Carlo
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
14 år 1 måned siden #5502 af Carlo
Besvaret af Carlo på emne Sv:En \"ny\" siger Hej
Hej Niels og JohnJohn.

Velkommen til jer begge her i klubben. Som Daniel også skriver, håber jeg at i bliver lige så glade for klubben og det kammeratlige samværd som vi andre. En af de gode sider ved sådanne en samling af rare og festlige mennesker er, at der er altid nogen der ved \"noget om noget\" så står man lige og mangler et godt råd, så er hjælpen sjældent så langt væk :)

Niels: Det positive og det negative.

Det negative først: du har ret, det er SJUSK først at komme frem af busken nu, så længe efter, men bedre sent end aldrig - det kan man betale sig fra :woohoo:

Og så det positive: Du har med ET SLAG givet næring til at genindfører en gammel uddød tradition: \"INDKITNINGSØL\" - alt imens du fortæller videre på historien. Bare rolig, det bliver nemmere og nemmere at formulerer sig siger min erfaring mig :blink:

JohnJohn min gamle ven og krigskammerat. Dejligt også at høre lidt om dig. Kan ikke huske om jeg har hørt historien før, men for en sikkerheds skyld, idømmes du hermed en omgang \"kvajebajer\" - just in case :woohoo:

Til gengæld syntes jeg at du er en rigtig \"guttermand\" fordi du skriver så mange gode indlæg her på siden, til trods for din ordblindhed. Du er et rigtig godt bevis på at til trods for lidt staveproblemer, så er kvaliteten af indlæg ikke noget problem (og hvis der er noget man ikke forstår, så kan man jo bare spørge). Godt gået.

Og så det negative JohnJohn: Du får forbud imod at afregne denne omgang ved hjælp af hjemmebryggede safter (ellers er jeg nød til at indberette dig til Udviklingsministeriet, som jeg er sikker på øjeblikkeligt vil fratage både dig, din søde kæreste Jane, Lolland, Falster og hele det sydlige Sjælland \"egns-udviklingsstøtte\" med øjeblikkelig virkning :silly:


Carlo, Brønshøj.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Fl.stones
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
14 år 1 måned siden #5506 af Fl.stones
Besvaret af Fl.stones på emne Sv:En \"ny\" siger Hej, nu med tak
Hold da lige op, det kan man sgu da kalde pæn respons
(også selv om Carlo bringer start afgift på bane :whistle: )
Men øl til en fortælling, det hører sig nu til.
Man bliver sgu så tør i halsen...

Tak for modtagelsen B)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Christer
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
14 år 1 måned siden #5516 af Christer
Besvaret af Christer på emne Sv:En \"ny\" siger Hej, nu med tak
Velkommen alle - jeg glæder mig til de forskellige bøder og INDKIPNING der skal gives:woohoo: :woohoo:

Carlo - som gammel sømand, vil jeg give en forklaring på hvorfor det hedder INDKIPNING og ikke INDKITNING;)

Indkipning kommer af at \"kippe med flaget\" som er en måde at hilse på krigsskibe - jeg skal ikke trætte med baggrunden for denne tradition - måske over et glas whiskey - hvis det skulle være interesse:P
Nå - praksis til søs idag er, at lystsejleren eller andre civile skibe haler sit flag ned til halv - hvorefter der opstår stor panik på \"krigsskibet\" som får hevet sit flag ned på halv og op igen inden \"civilisten\" haler sit flag tilbage til tops:)
Herved har man hilst og udvist ærbødighed overfor hinanden.

OG det er denne hilsen og ærbødighed man udviser ved fx. som hos os i søværnet - når man møder ombord som \"ny\" mand/kvinde (i disse moderne tider) giver en omgang (det behøver ikke være øl) ved første lejlighed i messen - altså INDKIPNING.
Tilsvarende har vi også en tradition som hedder UDKIPNING når man afgår fra skibet:woohoo: :woohoo:
Dvs. enhver lejlighed skal udnyttes til socialt samvær og hyggeB)

Kærligst
Christer

Med venlig hilsen
Christer

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Daniel
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
14 år 1 måned siden #5522 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sv:En \"ny\" siger Hej
Hej Christer.
Tak for din historie, den har jeg aldrig hørt før. B)
Men INDKITNING har jeg tit hørt om og smagt på. :woohoo:

Læs evt om indkitning her
da.wikipedia.org/wiki/Indkitning

Med venlig hilsen Daniel.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • kimbp
  • Gæst
  • Gæst
14 år 1 måned siden #5529 af kimbp
Besvaret af kimbp på emne Sv:En \"ny\" siger Hej
Som forhenværende sømand i samme rederi, som Christer kan jeg kun bakke op om Christers historie.

Jeg har deltaget i utallige indkipninger og indkitninger og de plejer ende på samme måde.:woohoo:

Hilsen
Kim

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Carlo
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
14 år 1 måned siden #5535 af Carlo
Besvaret af Carlo på emne Sv:En \"ny\" siger Hej
Haha - I er sgu gode - alle sammen.

Stor respekt om historien fra Søværnet - vi er vel en gammel søfartsnation - og hvad deraf følget.

Nu var jeg så tilfældigvis mange år i hæren, og hvis jeg kom til at befale flaget på halv stang - og det ikke lige var én af den slags flagdage......... så var jeg mere på den, end jeg var med på den :blink:

Sidst - men ikke mindst - så har jeg ikke været ansat på samme værksted som Daniel (desværre), men på det autoværksted hvor jeg forsøgte mig som arbejdsdreng, og øvrige efterfølgende arbejdspladser på fabrik etc. så hed det altså \"INDKITNING\".... basta bum :whistle:

Uanset relationer, anekdoter, sagn fra dengang mormor var dreng - så syntes jeg at det var en udemærket måde at \"bryde isen\" på når der kom nye kollegaer til. Jeg vil tillade mig at påstå at de fleste af klubbens medlemmer har råd til at købe deres eget øl (Christer læs: Whiskey) - så det er altså ikke et spørgsmål om økonomi - kun ønsket om at lærer nogle nye spændende og rare mennesker at kende, der har samme fælles interesse som mig - eller er jeg helt forkert på den?


Carlo, Brønshøj.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • René D.
  • Gæst
  • Gæst
14 år 1 måned siden #5592 af René D.
Besvaret af René D. på emne Sv:En \"ny\" siger Hej
Velkommen i klubben - en blå Bird er altid flot. ;)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • senatorjohn
  • Gæst
  • Gæst
14 år 1 måned siden #5608 af senatorjohn
Besvaret af senatorjohn på emne Sv:En \"ny\" siger Hej
Så vil jeg også præsentere mig: John Korsgaard Henriksen (senatorjohn), 50 år til efteråret, BB-kører i snart 2 år, og har tidligere kørt Kawasaki ZZR 1100/ZX10, samt nogle mindre Suzukier og Yamahaer. BB er det hidtige højdepunkt. Til daglig arbejder jeg som Handelsskolelærer i Vejen, hvortil jeg kører fra Odense SØ. Det meste af mc-kørslen foregår således som arbejdskørsel på motorvej, hvilket BB'en er som skabt til. Jeg er i skrivende stund ved at ombygge styret til en lidt mere oprejst kørestilling, og har indtil videre monteret nyt bremsekabel og har konstateret at koblingskablet også skal udskiftes. Nok om det - jeg skriver lidt mere inde på teknik-siden. Mine fritidsinteresser er at rode med mc, computere, OB, matematik, cykling og selvfølgelig familien (Marianne (samlever) samt Thomas og Magnus på 10 og 13 år). Desværre har jeg ikke Poul Dams faciliteter og må tage til takke med en lille haveskur, nu hvor jeg er forvist fra terassen. Jeg påregner at komme til GF enten på mc, hvis den bliver klar eller også på cyklen (rugbrødsmotor). Vi ses derude....:P
John

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.194 sekunder
Leveret af Kunena Forum