Klarlak...
- Martin
- Emne forfatter
- Gæst
14 år 9 måneder siden #5769
af Martin
Klarlak... blev oprettet af Martin
Så blev jeg endelig færdig med min Blackbird og den første forårstur gennemført.
De sidste par uger er gået med at pille den fra hinanden og vandslibe samltlige lakerede dele med korn 1000 vandslibepapir. Det gav fingre så bløde som et nyfødt barn . Der monterede jeg de indkøbte mærker - da den stod uden mærker, da jeg købte den sidste år. Mærkerne er af absolut god kvalitet og til en langt billigere penge, end de original.
Turen ved maleren havde kun det ene formål, at give den klarlak over alle malede dele. Maleren gav den 4-5 lag, mellemslem efter hvert lagt specielt over mærkerne. Jeg var og er meget imponeret over resultatet. Så det kan VARMT anbefales og den bliver flottere, end da den var ny.
Mvh Martin, og forårsklar
De sidste par uger er gået med at pille den fra hinanden og vandslibe samltlige lakerede dele med korn 1000 vandslibepapir. Det gav fingre så bløde som et nyfødt barn . Der monterede jeg de indkøbte mærker - da den stod uden mærker, da jeg købte den sidste år. Mærkerne er af absolut god kvalitet og til en langt billigere penge, end de original.
Turen ved maleren havde kun det ene formål, at give den klarlak over alle malede dele. Maleren gav den 4-5 lag, mellemslem efter hvert lagt specielt over mærkerne. Jeg var og er meget imponeret over resultatet. Så det kan VARMT anbefales og den bliver flottere, end da den var ny.
Mvh Martin, og forårsklar
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- Carlo
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mindre
Mere
14 år 9 måneder siden #5771
af Carlo
Besvaret af Carlo på emne Sv:Klarlak...
Hej Martin.
Jøsses hvor står den bare flot som nylarkeret. Jeg kan forestille mig at der har været brugt godt med \"knofedt\" da du vandsleb kåbedelene.....
Jeg har hørt at en af ulemperne ved for meget klarlak skulle være, at når / hvis der kommer en skade eller stenslag, så er det uhyre svært at reparerer igen pga. de mange lag lak. Hvad mener du om det?
Har det været dyrt at få maleren til at sprøjte dine kåbedele - og i hvilken landsdel kan andre interesserede finde ham?
Carlo, Brønshøj.
Jøsses hvor står den bare flot som nylarkeret. Jeg kan forestille mig at der har været brugt godt med \"knofedt\" da du vandsleb kåbedelene.....
Jeg har hørt at en af ulemperne ved for meget klarlak skulle være, at når / hvis der kommer en skade eller stenslag, så er det uhyre svært at reparerer igen pga. de mange lag lak. Hvad mener du om det?
Har det været dyrt at få maleren til at sprøjte dine kåbedele - og i hvilken landsdel kan andre interesserede finde ham?
Carlo, Brønshøj.
- poul dam
Mindre
Mere
14 år 9 måneder siden #5778
af poul dam
Besvaret af poul dam på emne Sv:Klarlak...
Hold da op hvor er den flot:) Mener ikke at kunne huske min var så flot da den var ny .
Hygge PD
Hygge PD
- Martin
- Emne forfatter
- Gæst
14 år 9 måneder siden #5783
af Martin
Besvaret af Martin på emne Sv:Klarlak...
Hej Carlo og Poul
Tak for de pæne bemærkninger.
Carlo, du har helt ret, der er ikke kun fordele forbundet med, at give den en ekstra omgang klarlak. Det er korrekt, at et stenslag er vanskeligere at udbedre i en \"tyk\" klarlak, end en tynd. Det vidste jeg på forhånd. Det eneste reelle sted, jeg kunne se stenslag på min BB var på forskærmen. Den har alligevel kørt i små 10 år, så det er vist småting. Så får forskærmen et hak, så får den en tur igen med klarlak ved maleren (koster vel halv times arbejde ved maleren).
Det andet sted, hvor der mere er tale om sandblæsning:P er bag forhjulet under køleren (plugen tro jeg den hedder). Det har jeg også en løsning på. Jeg har været ved skiltemanden og fået et stykke klar blød folie. Det har jeg monteret lige der, hvor forhjulet sandblæser. Så er den sag klaret.
Vedrørende vandslibningen af alle delene. Det lyder værre end det er. Det tager lidt tid, men er ikke besværligt overhovedet. Eneste kritiske punkt er, at man IKKE skal slive gennem lakken særligt på kanterne er det kritisk.
Nu er vi ikke så gode til det med momsen her i Jylland, så jeg ahr vist fået det til en rimlig penge. Jeg vil tro en maler vil tage 3000 plus moms for arbejdet, hvis du selv sliber delene. Men skulle nogen have lyst, kan i bare kontakte mig. Ellers vil jeg anbefale en maler, der går op i sit arbejde.
Mvh Martin
Tak for de pæne bemærkninger.
Carlo, du har helt ret, der er ikke kun fordele forbundet med, at give den en ekstra omgang klarlak. Det er korrekt, at et stenslag er vanskeligere at udbedre i en \"tyk\" klarlak, end en tynd. Det vidste jeg på forhånd. Det eneste reelle sted, jeg kunne se stenslag på min BB var på forskærmen. Den har alligevel kørt i små 10 år, så det er vist småting. Så får forskærmen et hak, så får den en tur igen med klarlak ved maleren (koster vel halv times arbejde ved maleren).
Det andet sted, hvor der mere er tale om sandblæsning:P er bag forhjulet under køleren (plugen tro jeg den hedder). Det har jeg også en løsning på. Jeg har været ved skiltemanden og fået et stykke klar blød folie. Det har jeg monteret lige der, hvor forhjulet sandblæser. Så er den sag klaret.
Vedrørende vandslibningen af alle delene. Det lyder værre end det er. Det tager lidt tid, men er ikke besværligt overhovedet. Eneste kritiske punkt er, at man IKKE skal slive gennem lakken særligt på kanterne er det kritisk.
Nu er vi ikke så gode til det med momsen her i Jylland, så jeg ahr vist fået det til en rimlig penge. Jeg vil tro en maler vil tage 3000 plus moms for arbejdet, hvis du selv sliber delene. Men skulle nogen have lyst, kan i bare kontakte mig. Ellers vil jeg anbefale en maler, der går op i sit arbejde.
Mvh Martin
- croma
- Gæst
14 år 9 måneder siden #5784
af croma
Besvaret af croma på emne Sv:Klarlak...
ser godt ud, og prisen særdeles fornuftig;)
- kimbp
- Gæst
14 år 9 måneder siden #5786
af kimbp
Besvaret af kimbp på emne Sv:Klarlak...
Hej Martin
Den ser rigtig flot ud, glæder mig til, at se den i virkeligheden!
Hilsen
Kim
Den ser rigtig flot ud, glæder mig til, at se den i virkeligheden!
Hilsen
Kim
- scoop
- Gæst
14 år 9 måneder siden #5805
af scoop
Besvaret af scoop på emne Sv:Klarlak...
yo det ser sku flot ud og ja jeg er misundelig
jeg vil nøjes med at polere min op igen i år og så stopper det der pt
men så har jeg da photoshop og der kan jeg drømme lidt lol
http://iloapp.scoops.dk/data/_gallery/public/17/1270073525_resized.jpg?width=974&height=640
og det koster jo intet at drømme vel <br><br>Indlæg redigeret af: scoop, den: 2010/04/01 00:15
jeg vil nøjes med at polere min op igen i år og så stopper det der pt
men så har jeg da photoshop og der kan jeg drømme lidt lol
http://iloapp.scoops.dk/data/_gallery/public/17/1270073525_resized.jpg?width=974&height=640
og det koster jo intet at drømme vel <br><br>Indlæg redigeret af: scoop, den: 2010/04/01 00:15
- Christer
Mindre
Mere
14 år 9 måneder siden #5806
af Christer
Med venlig hilsen
Christer
Besvaret af Christer på emne Sv:Klarlak...
Hej Kim,
Du er da helt skarp til Photoshop:woohoo:
Og - jo, dette må være den \"billige\" måde at drømme på
Mon den ville se lige så godt ud i virkeligheden - især i LILLA!
Kan du lave én i hvid - jeg synes at huske John-John kunne tænke sig sin i hvid:ohmy:
Kærligst
Christer
Du er da helt skarp til Photoshop:woohoo:
Og - jo, dette må være den \"billige\" måde at drømme på
Mon den ville se lige så godt ud i virkeligheden - især i LILLA!
Kan du lave én i hvid - jeg synes at huske John-John kunne tænke sig sin i hvid:ohmy:
Kærligst
Christer
Med venlig hilsen
Christer
- kimbp
- Gæst
14 år 9 måneder siden #5808
af kimbp
Besvaret af kimbp på emne Sv:Klarlak...
Der holdt en hvid bird på forreste række inde på Nørrebrogade til bakkeåbningen - fik desværre ikke taget et billede af den.
Hilsen
Kim
Hilsen
Kim
- Carlo
Mindre
Mere
14 år 9 måneder siden #5809
af Carlo
Besvaret af Carlo på emne Sv:Klarlak...
Hej Scoop.
Respekt - jeg vidste ikke at du var en \"haj\" til PhotoShop
Måske en dag du kunne have lyst til at indfører nogle af os andre i den ædle kunst at male vores bird i mange farver på en enkelt formiddag?
Carlo, Brønshøj.
Respekt - jeg vidste ikke at du var en \"haj\" til PhotoShop
Måske en dag du kunne have lyst til at indfører nogle af os andre i den ædle kunst at male vores bird i mange farver på en enkelt formiddag?
Carlo, Brønshøj.
Tid til at oprette siden: 0.089 sekunder
- Du er her:
- Hjem
- Forum
- Honda Blackbird Club Denmark
- Almindelig debat
- Klarlak...