Hjelm ???
- Jeppesen
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK2
Mindre
Mere
14 år 8 måneder siden #6497
af Jeppesen
Besvaret af Jeppesen på emne Sv:Hjelm ???
Jeg har lige skiftet min gamle Caberg ud med den nye C3 fra Schubert det kombineret med forhøjet MRA kåbeglas virker.<br><br>Indlæg redigeret af: Jeppesen, den: 2010/05/12 17:15
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- Bak
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Mindre
Mere
14 år 8 måneder siden #6498
af Bak
Besvaret af Bak på emne Sv:Hjelm ???
Hej Claus
Med fare for at få horder af \"grumpy\" mænd på halsen, så ved jeg at flere kører med et spoiler kåbeglas (S-formede). De ser total morfar-agtige ud i mine øjne, men hjælper helt klart på vinden.
Hvad angår hjelm har jeg kørt med lidt af hvert og har kun sige, at der ER mere støj i flip-up hjelme, og det er ligegyldigt hvilket mærke du vælger.
Jeg har også kørt med Schuberths S1 Pro, som har en klar fordel i solbrillen (og virker upåklageligt, når man \"tester\" den mod asfalt!!!), men kan ikke sige, at den er mere støjsvag end Shoei, som jeg kører med nu. I bund og grund kommer det jo an på, hvordan den sidder på dit hoved.
PS. du kommer altså ikke til at snave med noget med puls, så længe du kører rundt med hovedet viklet ind i tape
Med fare for at få horder af \"grumpy\" mænd på halsen, så ved jeg at flere kører med et spoiler kåbeglas (S-formede). De ser total morfar-agtige ud i mine øjne, men hjælper helt klart på vinden.
Hvad angår hjelm har jeg kørt med lidt af hvert og har kun sige, at der ER mere støj i flip-up hjelme, og det er ligegyldigt hvilket mærke du vælger.
Jeg har også kørt med Schuberths S1 Pro, som har en klar fordel i solbrillen (og virker upåklageligt, når man \"tester\" den mod asfalt!!!), men kan ikke sige, at den er mere støjsvag end Shoei, som jeg kører med nu. I bund og grund kommer det jo an på, hvordan den sidder på dit hoved.
PS. du kommer altså ikke til at snave med noget med puls, så længe du kører rundt med hovedet viklet ind i tape
- Claus164HP
- Emne forfatter
- Gæst
14 år 8 måneder siden #6501
af Claus164HP
Besvaret af Claus164HP på emne Sv:Hjelm ???
Hej Bak
Alså darling.. nu køre jeg selv med en Shoei xr 1100 fullface og smider gerne tapen for en go snaver hvis dukken er en go sild (gnæk gnæk)... nå men spøg til side jeg er bare så pist off over den larm der er i hjelmen og syntes ikke min anden hjelm C2 fra Schubert er en skid bedre, den er godt nok en flip op hjelm og derfor skiftet jeg til en Shoei og nægter bare at have en morfar kåbeglas på så må bare nøjes med at hælde kold kartoffelmos i ørene og håbe på man ikke får tinitus
Hygge Claus<br><br>Indlæg redigeret af: Claus164HP, den: 2010/05/13 19:25
Alså darling.. nu køre jeg selv med en Shoei xr 1100 fullface og smider gerne tapen for en go snaver hvis dukken er en go sild (gnæk gnæk)... nå men spøg til side jeg er bare så pist off over den larm der er i hjelmen og syntes ikke min anden hjelm C2 fra Schubert er en skid bedre, den er godt nok en flip op hjelm og derfor skiftet jeg til en Shoei og nægter bare at have en morfar kåbeglas på så må bare nøjes med at hælde kold kartoffelmos i ørene og håbe på man ikke får tinitus
Hygge Claus<br><br>Indlæg redigeret af: Claus164HP, den: 2010/05/13 19:25
- Bak
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Mindre
Mere
14 år 8 måneder siden #6502
af Bak
Besvaret af Bak på emne Sv:Hjelm ???
ja, kartoffelmos lyder som den rigtige løsning hehe. Du kunne også gøre som os andre - invester i kraven, som passer til hjelmen og en femmer i et par ørepropper
- Claus164HP
- Emne forfatter
- Gæst
14 år 8 måneder siden #6503
af Claus164HP
Kraven ...mener du whisper sættet ? Frøken Bak
Det har jeg også på
Det har jeg også på
- Claus164HP
- Emne forfatter
- Gæst
14 år 8 måneder siden #6515
af Claus164HP
Nå.. men idag fandt jeg ud af larmen kommer fra hjelmen og ned mod brystet.. der er mega meget turbulens der ....når man sætter en hånd under hagen så er der næsten ingen larm mere..hvad er der så galt ...er skærmen for stor eller for lille eller hvad ?
eller kan man få eller selv lave en lille ting der lisom leder luften bort fra under siden af, lisom der er bagpå nogle hjælme ?
Hygge Claus
eller kan man få eller selv lave en lille ting der lisom leder luften bort fra under siden af, lisom der er bagpå nogle hjælme ?
Hygge Claus
- Claus164HP
- Emne forfatter
- Gæst
14 år 8 måneder siden #6533
af Claus164HP
YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES....... så fik jeg bugt på den larm...
Der mellem kindpuderne hvor man har sin hage er der et åben stykke uden skungummi det fyldte jeg op med skumgummi og wupti og den tubulent larm der var mellem hjelm og bryst er så godt som forsvundet nu.
Hjelmen er en Shoei XR 1000 med whisper sæt på.
Så ikke mere kold kartoffelmos i min øre... kun sød musik fra en bird der spinder som en mis.....
Mvh Claus
Der mellem kindpuderne hvor man har sin hage er der et åben stykke uden skungummi det fyldte jeg op med skumgummi og wupti og den tubulent larm der var mellem hjelm og bryst er så godt som forsvundet nu.
Hjelmen er en Shoei XR 1000 med whisper sæt på.
Så ikke mere kold kartoffelmos i min øre... kun sød musik fra en bird der spinder som en mis.....
Mvh Claus
- Bonde
- Gæst
14 år 8 måneder siden #6535
af Bonde
Besvaret af Bonde på emne Sv:Hjelm ???
Smider du ikke lige et billede op af det Claus:)
- Claus164HP
- Emne forfatter
- Gæst
14 år 8 måneder siden #6536
af Claus164HP
- Bonde
- Gæst
14 år 8 måneder siden #6542
af Bonde
Besvaret af Bonde på emne Sv:Hjelm ???
Selvfølgelig giver jeg en ølB) skal vi følges ad til ringe igen.
Tid til at oprette siden: 0.121 sekunder
- Du er her:
- Hjem
- Forum
- Honda Blackbird Club Denmark
- Almindelig debat
- Hjelm ???