blackbird aflader batteri når den bliver varm

• Christer
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
14 år 8 måneder siden #6520 af Christer
Hej Jesper,

Har du checket laderelæet/diodebroen - den kan lave mange forskellige problemer, især når den bliver varm.
Den originale er udført uden køleribber - og kan derfor blive #for# varm:)

Har selv skiftet min (model 1997) - efter total afladning og kogende batteri:(

Kh.
Christer

Med venlig hilsen
Christer

Venligst Log på for at deltage i samtalen

• jesphansen
  • Gæst
  • Gæst
14 år 7 måneder siden #6615 af jesphansen
Besvaret af jesphansen på emne Sv:blackbird aflader batteri når den bliver varm
Hej Poul,
jeg hører lige igen hvad Aagesen MC har forsøgt på min BB og så vender jeg måske tilbage til dig. Det foresvæver mig at de har skiftet både generator og enretter, men jeg tjekker lige (er totalt anti teknisk). Tak for dit svar vedr Odense - måske kigger jeg over...(læste lige dit indlæg om ladning, du har styr på det).....mvh Jesper H

• jesphansen
  • Gæst
  • Gæst
14 år 7 måneder siden #6616 af jesphansen
Hej Christer - nej, jeg har ikke tjekket noget af det selv, da jeg er teknik mongol, men vil lige tjekke med Aagensen MC på tirdag hvad de har gjort...jeg har den stående nu. Hvor sidder laderelæ/diodebroen og hvordan tjekker jeg den? Tak og mvh Jesper

• poul dam
Mere
14 år 7 måneder siden #6625 af poul dam
Hej Jesper
På billede 2 der hvor jeg skriver om Claus's ladeproblem, kan du se laderelæ/ensretter ca. i midten, du kan se de gule ledninger.
Hvis du piller bagkåben af og du har et billig instrument, kan jeg evt. hjælpe dig i telefonen 40161436. Du må også meget gerne komme forbi, syntes bare det er lidt vildt at køre så langt for så lidt;) .
Hygge PD

• jesphansen
  • Gæst
  • Gæst
14 år 7 måneder siden #6754 af jesphansen
Hej Poul, jeg har nu talt med Aagesen Mc, og de siger de har gjort/tjekket følgende:
1. stator skiftet til uoriginal og lader fint
2. Ensretter skiftet helt med ny original Honda
3. Nyt batteri
4. Alarmen afprøvet, den aflader tilsyneladende ikke batteriet.

De har sagt til mig at det er min kørestil (at jeg kører med for lave omdrejninger i byen) og derfor får min BB ikke nok strøm. Det sidste tror jeg simpelthen ikke på.
Vil du stadig sige at jeg skal måle på ensretter/laderelæ/diodebro (er det egentlig det samme??). Håber vi kan komme lidt nærmere på et svar...
Kan man finde et diagram over ensretter med tilhørende forbindelser her?
Har I hørt om andre der har dette problem?
pft Jesper

• Daniel
Mere
14 år 7 måneder siden #6759 af Daniel
Hvis du kører meget i tomgang og den samtidig er for lav, kunne det godt have betydning som Aagesen skriver. Hvor mange omdr. kører du med i tomgang.?

Ellers kunne det være en blæser som kører for længe. Hvad viser den af grader når blæseren stopper.?

Med venlig hilsen Daniel.

• jesphansen
  • Gæst
  • Gæst
14 år 7 måneder siden #6762 af jesphansen
Hej Daniel, tak for dit indlæg.
jeg kørte med ca 1000 omdr i tomgang, nu 1500 (efter at have talt med Aagesen).
Imorgen startede den, med nød og næppe og i eftermiddag måtte jeg tage bussen hjem da den var død i andet start forsøg.
Jeg ved faktisk ikke helt hvornår blæseren stopper, men den starter i vel omkring slut 90, 100?
Jeg kan tjekke hvornår blæseren slukker næste gang jeg får liv i den. Men helt ærligt - har I erfaringer med ikke at kunne køre i kø i byen?? Selv med et frisk batteri bliver den afladet efter 15-20 min? jeg bestiller nok en ny ensretter imorgen under alle omstændigheder, da jeg kan læse mig til at mange har problemer med den originale.

• jesphansen
  • Gæst
  • Gæst
14 år 7 måneder siden #6763 af jesphansen
hej igen, er det normalt at i tomgang så skal blæseren kunne få temperaturen ned eller skal man køre også? det er svært at vurdere om blæseren kører når jeg selv kører - med mindre det er i byen og der kører den stort set hele tiden... mvh Jesper (som er desparat!)

• poul dam
Mere
14 år 7 måneder siden #6764 af poul dam
Hej
Min blæser starter ved 104 grader og slukker igen ved 95-96 grader.
Selvfølgelig skal den kunne køre mere end 20min. med frisk batteri.
Bor jo ude på landet, så har aldrig tænkt på det med stille kørsel;).
Hygge PD

• Daniel
Mere
14 år 7 måneder siden #6766 af Daniel
Da min bird var ny, satte jeg den selv ned i tomgang, det kostede et batteri. Jeg har senere fundet ud af at vores bird bruger mere strøm, end den kan lade i lav tomgang. Så med meget bykørsel og korte ture, er 1500 omdr. et minimum.

Det med blæseren er kun et gæt, det er set på biler at kontakten som styre blæseren, kan ”glemme at slippe”, så blæseren kører konstant/for længe, og det bruger meget strøm. Men det er noget som der skal måles på.

Med venlig hilsen Daniel.

Tid til at oprette siden: 0.096 sekunder
Leveret af Kunena Forum