Betale afgift på BB / købe brugt og flytte dele ?

• MCK
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
14 år 7 måneder siden #6760 af MCK
Nu er det så småt ved at være tid, til min tur i afgiftsmøllen.

Jeg påregner at skulle af med små 80.000 kr for min BB om 1 år når vi returnerer til DK.

Min BB er en 2006 model, men når jeg ser en brugt pris på en BB fra 1999 til 77.000 kr kommer jeg sgu lidt i tvivl.

Det smarteste ville da være at købe en ældre BB og så flytte hele herligheden over. Er det muligt ? Er der sket nogen væsentlige ændringer på stel som gør det umuligt ? Hvad med lovgivningen ?

Jeg ville jo så sidde med en masse reservedele som jo også har en værdi, hvilket ville gøre hele projektet en hel del billigere.

Hvad er jeres råd \"gæve BB ejere\" ??

Mvh

Michael
PS. håper jeg ser en masse af jer på fyn :woohoo:

Venligst Log på for at deltage i samtalen

• MCK
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
14 år 6 måneder siden #6848 af MCK
Er der virkelig ingen som kan komme med et godt forslag på dette :-)

Ellers er i jo nødt til at høre på mit vrøvl, efter en masse øl i næste weekend :-)

• Martin
  • Gæst
  • Gæst
14 år 6 måneder siden #6852 af Martin
Se, jeg har prøvet afgiftsmøllen med en Honda VFR 750 for 2 år siden. Det er ikke nogen nem historie. Men den korte version er følgende:

1. Du skal have synet din MC inde du møder op på Skat.

2. Det lokale regionskontor slår ganske enkelt din MC op i deres database, som du selv har adgang til via denne url: www.skat.dk/skat.aspx?oId=1817294&vI...ch=motorcykel¤afgift

3. Du kan hyle og skrige så meget du vil over din MC's stand eller mangel på samme, den skrappe dame bag skranken går end ikke ud og ser på den. Men, du kan gøre dit forarbejde. For kigger du i Skats database, kan du se, at de får registreret BB med forskellige navne også inden for samme årgang. Når du møder op på Skat og de spørger, hvilken MC det er, nævner du frejdigt den billigste i din årgang. I mit tilfælde var det \"Honda VFR 750 2-sædet\" (no kidding, det var den registrer som). Jeg sparede 7500 kr på den konto.

Et par bemærkninger:

1. Skat ville for 2 år siden KUN have kontanter eller bankcheck. Om du kan betale med dankort ved jeg ikke, men jeg har personligt snakket med daværende skatteminister over flere omgange om, hvorfor vi ikke kunne betale med dankort. Han ville gøre noget ved det, så du kan jo håbe.

2. Systemet er indrettet således, at du betaler afgift af salgsprisen. Altså den salgsprise en forhandler sætter den til salg til. IKKE den pris forhandleren reelt for får motorcyklen. Skat holder øje med prisudviklingen. Det der kan irritere mig er, at det gvier forhandlerne grund til at holde udsalgsprisen kunstigt høj, så der ikke importeres for mange MC. Så de sætter en BB fra 2003 til f.eks. 135.000 kr. Men de sælger den måske til 123.000 kr når du presser dem lidt. Men det er i forhold til de 135.000 kr. du skal betale afgift!!!

Jeg skal lige skynde mig at sige, at der sikkert er nogle der har meget mere forstand på det end mig, så er der nogle der ved bedre, så ret mig venligst.

Mvh Martin

• Nannosek
  • Gæst
  • Gæst
14 år 6 måneder siden #6857 af Nannosek
;) Hej Martin
Jeg ville bare lige sige at SKAT er begyndt at tage dankort.
Og det er ikke så besværligt. Jeg gjorde her i foråret, det tog kun ca 2 timer fra jeg kørte til syn i Silkeborg, til jeg stod med pladerne i Århus.
God sommer

• MCK
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
14 år 6 måneder siden #6858 af MCK
Tak for svarerne.

Jeg er ikke itvivl om proceduren. Men jeg er interesseret i at vide om det kan betale sig at overføre alt fra et nyt stel til gammelt og ikke mindst om nogen har prøvet det før.

Tak alligevel B)

Og god sommer til jer.

• poul dam
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
14 år 6 måneder siden #6859 af poul dam
Hej
Det er ikke lige til at flytte over.
Bla. er stellet anderledes hvor oliekøler og vandkøler sidder:( .
Men alt kan lade sig gøre;) .
Ses lørdag:)
Hygge PD
hvis model 97 mere ligner en model 03

• MCK
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
14 år 6 måneder siden #6862 af MCK
OK Poul, ikke lige det svar jeg havde håbet :(

Tak alligevel og JA vi ses lørdag :woohoo: :woohoo: