Eftersyn
- Sølvpilen
- Emne forfatter
- Gæst
14 år 2 måneder siden #7588
af Sølvpilen
Eftersyn blev oprettet af Sølvpilen
Hej Alle.
Jeg skal til at tænke på et 12000km eftersyn på min Brid fra 07, inden den skal stilles i vinter-hi og har været lidt rundt ved de nordjyske forhandler, for at hører om hvordan og hvorledes, men ikke en mener det samme og prisen svinger også en del.
Jeg har kørt cbr1000f før og lavet selv mine eftersyn med, olie,filter,(hver 5000km eller hver efterår, når den stilles ind for vinteren) og tændrør og luftfilter (ca hver 10000km eller 2år) Det virker til at det ik helt er det samme som den gamle mc.
Hvad vil i anbefale jeg gør ang. eftersyn, er der nogen der er tilknytter klubben, med de ting, osv?????
Mvh Jesper (Sølvpilen)
Ps. Syntes i også der er dårlig lys på en blackbird, eller er det bare mig??? Der var meget bedere lys på den gamle cbr1000f..
Jeg skal til at tænke på et 12000km eftersyn på min Brid fra 07, inden den skal stilles i vinter-hi og har været lidt rundt ved de nordjyske forhandler, for at hører om hvordan og hvorledes, men ikke en mener det samme og prisen svinger også en del.
Jeg har kørt cbr1000f før og lavet selv mine eftersyn med, olie,filter,(hver 5000km eller hver efterår, når den stilles ind for vinteren) og tændrør og luftfilter (ca hver 10000km eller 2år) Det virker til at det ik helt er det samme som den gamle mc.
Hvad vil i anbefale jeg gør ang. eftersyn, er der nogen der er tilknytter klubben, med de ting, osv?????
Mvh Jesper (Sølvpilen)
Ps. Syntes i også der er dårlig lys på en blackbird, eller er det bare mig??? Der var meget bedere lys på den gamle cbr1000f..
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- Claus164HP
- Gæst
14 år 2 måneder siden #7599
af Claus164HP
Besvaret af Claus164HP på emne Sv:Eftersyn
hej pil
prøv lige MC_LADEN i klarup, han er selv gammel hondamand og ved en masse og er ganske billig også
mvh claus
prøv lige MC_LADEN i klarup, han er selv gammel hondamand og ved en masse og er ganske billig også
mvh claus
- johnjohn
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Mindre
Mere
14 år 2 måneder siden #7602
af johnjohn
Besvaret af johnjohn på emne Sv:Eftersyn
Hej Sølvpil...
Jeg skifter filter og olie,,ved 6000 km
Tændrør blev skiftet første gang da jeg havde kørt 50000 km
luftfilter skiftes hvert andet år,, bliver dog lige blæst ud engang,,
Bremse/koblingsvæske bliver skiftet hvert andet år..
Forgafelolie skiftes jeg også hver andet år...
Resten så som.. bremseklodser, kæde, dæk skiftes efter behov,,,
Håber du kan bruge dette til noget,,
Kan godt værer at andre gør noget andet,,,
Hilsen
John-John
Ps med hensyn til forlys,,, har jeg skifter til ice-blue.. mener jeg de hedder,,, giver et merer klart lys,,<br><br>Indlæg redigeret af: johnjohn, den: 2010/10/21 23:13
Jeg skifter filter og olie,,ved 6000 km
Tændrør blev skiftet første gang da jeg havde kørt 50000 km
luftfilter skiftes hvert andet år,, bliver dog lige blæst ud engang,,
Bremse/koblingsvæske bliver skiftet hvert andet år..
Forgafelolie skiftes jeg også hver andet år...
Resten så som.. bremseklodser, kæde, dæk skiftes efter behov,,,
Håber du kan bruge dette til noget,,
Kan godt værer at andre gør noget andet,,,
Hilsen
John-John
Ps med hensyn til forlys,,, har jeg skifter til ice-blue.. mener jeg de hedder,,, giver et merer klart lys,,<br><br>Indlæg redigeret af: johnjohn, den: 2010/10/21 23:13
- Sølvpilen
- Emne forfatter
- Gæst
14 år 2 måneder siden #7611
af Sølvpilen
Besvaret af Sølvpilen på emne Sv:Eftersyn
hej claus
det kigger jeg lige nærmer på, tak for hjælpen¨
mvh pil <br><br>Indlæg redigeret af: Sølvpilen, den: 2010/10/22 23:08
det kigger jeg lige nærmer på, tak for hjælpen¨
mvh pil <br><br>Indlæg redigeret af: Sølvpilen, den: 2010/10/22 23:08
- Sølvpilen
- Emne forfatter
- Gæst
14 år 2 måneder siden #7613
af Sølvpilen
hej john-john
det er også noget i den stil jeg havde tænkt mig, syntes dov at 50000km på tændrør er meget uden at vide så meget om det,da de er anderledes end på 1000féren. jeg vil helst selv lave det hele, men skal først have fundet ud af hvilken væske jeg skal bruge de forskelige steder, mange syntes at jeg bruger lidt for meget tid på at finde det bedste, men det er hvad min mave siger er det rigtig, så det holder jeg mig til..
ang. lyser, er det ik klarhed jeg søger, men mere lys, jeg syntes kun der er 2/3 dele lys end der er på den gamle 1000´ner, så mangler ca 1/3 del i at nå samme lys-styrke som den...
tak for hjælpen........
hilsen sølvpilen<br><br>Indlæg redigeret af: Sølvpilen, den: 2010/10/22 23:10
det er også noget i den stil jeg havde tænkt mig, syntes dov at 50000km på tændrør er meget uden at vide så meget om det,da de er anderledes end på 1000féren. jeg vil helst selv lave det hele, men skal først have fundet ud af hvilken væske jeg skal bruge de forskelige steder, mange syntes at jeg bruger lidt for meget tid på at finde det bedste, men det er hvad min mave siger er det rigtig, så det holder jeg mig til..
ang. lyser, er det ik klarhed jeg søger, men mere lys, jeg syntes kun der er 2/3 dele lys end der er på den gamle 1000´ner, så mangler ca 1/3 del i at nå samme lys-styrke som den...
tak for hjælpen........
hilsen sølvpilen<br><br>Indlæg redigeret af: Sølvpilen, den: 2010/10/22 23:10
- johnjohn
Mindre
Mere
14 år 2 måneder siden #7614
af johnjohn
Hej sølvpil..
Bremse/koblingsvæske er den sammen,,,, DOT 4
Motor olie er der jo lige så mange meninger om som der nok er medlemmer,, men har dog fundet ud ag at vi er nogle som kører på samme olie og har samme mening om den olie vi kører på...
selv kører jeg på Castrol Power 1 RS 10-50.
og orginalt Hondafilter,,
Hilsen
John-John
Bremse/koblingsvæske er den sammen,,,, DOT 4
Motor olie er der jo lige så mange meninger om som der nok er medlemmer,, men har dog fundet ud ag at vi er nogle som kører på samme olie og har samme mening om den olie vi kører på...
selv kører jeg på Castrol Power 1 RS 10-50.
og orginalt Hondafilter,,
Hilsen
John-John
- poul dam
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mindre
Mere
14 år 2 måneder siden #7619
af poul dam
Besvaret af poul dam på emne Sv:Eftersyn
Hej Sølvpil
50000km på tændrør er der ingen problemer med på en Bird.
Hygge PD
50000km på tændrør er der ingen problemer med på en Bird.
Hygge PD
- johnjohn
Mindre
Mere
14 år 2 måneder siden #7623
af johnjohn
jeg har kørt 49885 km helt nødagtigt og de var stadig pæne ,, men nu hvor de var ude og jeg havde købt nye så røg de sku i,,
Hvor meget kører i andre på et kædekit,,, jeg har snart kørt 40.000 km på mit ,, men skifter det i vinter..
Hilsen
John-John
Hvor meget kører i andre på et kædekit,,, jeg har snart kørt 40.000 km på mit ,, men skifter det i vinter..
Hilsen
John-John
- Sølvpilen
- Emne forfatter
- Gæst
14 år 2 måneder siden #7645
af Sølvpilen
Hej john-john og PD
Jeg er også selv kommet frem til Castrol Power 1 RS 10-50.
og orginalt Honda filter, er det jeg vil bruge
Dot4, er det også fra castrol??? og hvad heder den væske der skal i gafleren??
Og hvad der angår tændrør kan jeg se ud fra jer andre at der er mange km i de orginale, så dem holder jeg mig også til, men skal de ik tages ud en gang i mellem og renses og hvis ja, med hvad??????
Hvis jeg også har forstået det helt rigtig, så behøver jeg ik at gå så højt op i et eftersyn hos en forhandler, bare for at få et stempel i bogen!!!! eller hvad??
Min plan med min bird, er at jeg skal have den mange år frem ud i tiden, hvis jeg nogen siden sælger den igen, da det er den mest lækker maskine jeg NOGEN sindet har prøvet og set, og har virkelig svært ved at se hvad Honda kan lave af ny model der overgår birdén...
Mange gange tak for alt den hjælp og råd i kommer med.
Mvh Sølvpilen...
Jeg er også selv kommet frem til Castrol Power 1 RS 10-50.
og orginalt Honda filter, er det jeg vil bruge
Dot4, er det også fra castrol??? og hvad heder den væske der skal i gafleren??
Og hvad der angår tændrør kan jeg se ud fra jer andre at der er mange km i de orginale, så dem holder jeg mig også til, men skal de ik tages ud en gang i mellem og renses og hvis ja, med hvad??????
Hvis jeg også har forstået det helt rigtig, så behøver jeg ik at gå så højt op i et eftersyn hos en forhandler, bare for at få et stempel i bogen!!!! eller hvad??
Min plan med min bird, er at jeg skal have den mange år frem ud i tiden, hvis jeg nogen siden sælger den igen, da det er den mest lækker maskine jeg NOGEN sindet har prøvet og set, og har virkelig svært ved at se hvad Honda kan lave af ny model der overgår birdén...
Mange gange tak for alt den hjælp og råd i kommer med.
Mvh Sølvpilen...
- johnjohn
Mindre
Mere
14 år 2 måneder siden #7646
af johnjohn
Hej Sølvpil,,
Du skal ike pille tændrørne ud,,, det har jeg aldrig gjort,, derfor kan det jo godt værer at nogle gør det,,,
med hensyn til forgafle olie er jeg også på bar bund,,, sidst jeg fik skiftet var hos forhandler,,, men skal ha skiftet i år,,, så skal lige ha læst eller forhørt mig om hvordan man gør,,, men mon ikke der er en eller nogle som kan give os et råd her på denne tråd,,
Hilsen
John-John
Du skal ike pille tændrørne ud,,, det har jeg aldrig gjort,, derfor kan det jo godt værer at nogle gør det,,,
med hensyn til forgafle olie er jeg også på bar bund,,, sidst jeg fik skiftet var hos forhandler,,, men skal ha skiftet i år,,, så skal lige ha læst eller forhørt mig om hvordan man gør,,, men mon ikke der er en eller nogle som kan give os et råd her på denne tråd,,
Hilsen
John-John
Tid til at oprette siden: 0.099 sekunder
- Du er her:
- Hjem
- Forum
- Honda Blackbird Club Denmark
- Almindelig debat
- Eftersyn