Anderstorp

  • Carlo
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
13 år 11 måneder siden #6665 af Carlo
Besvaret af Carlo på emne Sv:Anderstorp
Hejsa Alle.

Så er vi også kommet hjem fra det sydlige Sverige, nærmere bestemt Anderstorp Raceway. Fed tur og helt bestemt en rigtig fin oplevelse. Enkelte regnbyger og generelt en til tider kold fornøjelse, men generelt har vi være utrolig heldig med vejret (ikke mindst i forhold til de meldinger der er kommet her fra Danmark).

Generelt er vores Blackbird en stor og tung maskine at trække rundt på den svenske bane, men tro mig - den ELSKER at blive trukket rundt på asfalten på denne formidable racerbane (4,0170 km.). Ingen tvivl om, at de små \"banejern\" der alle er rippet for alt overflødigt gods, kan holde en højere indgangshastighed i svingene generelt, men da mange af banens kurver er \"oplagte\" kan Birden sagtens få en spand kul undervejs i kurven, så den kan få fin fart på igen allerede inden udgangen af kurverne - og på de lige strækninger imellem, så er der kun een vej - og det er fremad....... Her står Blackbirden ikke tilbage for ret mange andre nyere og måske mere moderne modeller, ej heller de \"afpillede banejern\" - dog med ennkelte undtagelser (når vi altså ikke taler om A og B -gruppekører)...

Klimaksen er og bliver den lange del af banen (Flight Straight), hvor Blackbirden endeligt får lov til at strække rigtigt ud, og rent undtagelsesvis får lov til at komme op i 5 gear, men kun for en ganske kort bemærkning. Hastighed målt på denne del af banen på (målt på GPS) kommer op på godt 254 km/t, men så skal der også bremses dygtigt ned igen, inden indgangen til en 90 gr. højrekurve etc. etc......

De der kender lidt til banens geografi, kan sagtens se det komplette flow fra Poul´s flotte log ( sv.wikipedia.org/wiki/Scandinavian_Raceway ).

Alt i alt må jeg sige at jeg holder rigtig meget af denne bane, da jeg syntes det er et af de få steder jeg kender, hvor der er \"plads\" til at Blackbirden endeligt kan få lov til at vise hvad den du´r til - og det er ikke så ringe endda.

En stor tak for godt selskab til Daniel og fru Connie, Jan og Kaj og selvfølgelig Poul og Knud. Det er sgu fedt at møde andre klubmedlemmer når man kommer rundt i tilstødende nabokommuner :)

Jeg vil til næste år lave et indlæg / tråd, med mulighed for tilmelding til arrangementet, hvis andre skulle få lyst til at deltage. Kunne være fedt hvis vi kunne komme flere afsted sammen.


Carlo, Brønshøj.<br><br>Indlæg redigeret af: Carlo, den: 2010/05/31 23:32

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Daniel
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
13 år 11 måneder siden #6669 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sv:Anderstorp
Hej med jer.
Tak for hyggeligt selskab. Et par gode dage på ryggen af sin Blackbird, og kun ens egen hastigheds begrænsning, så bliver det ikke meget bedre. :woohoo:

Jeg fik også taget en del billeder på Anderstorp. Her er et par stykker fra svinget før start og mål, det langsomste sted på banen. Men synes alligevel at det lykkes, så man kan se farten i billederne. B)
Lad mig høre hvis I vil have flere billeder, eller tilsendt i fuld størrelse på mail.




<br><br>Indlæg redigeret af: Daniel, den: 2010/06/01 14:15

Med venlig hilsen Daniel.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • arfr
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
13 år 11 måneder siden #6671 af arfr
Besvaret af arfr på emne Sv:Anderstorp
Hey Fartbøller..

Poul det må jeg siger 1.50.4-- det er en pæn tid. det er jo og kun en 1000'er du køre på...:lol: :cheer:
Hvor mange gange har du været der oppe og køre, det var min første gang der oppe og på den cykel..

Daniel flotte billeder du har fået fanget der..

Håber at jeg fanger den tråd Carlo laver næste gang i skal afsted. så jeg kan komme med der op.
Det er super hyggeligt syntes jeg..B) B) B) B)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • kimbp
  • Gæst
  • Gæst
13 år 11 måneder siden #6676 af kimbp
Besvaret af kimbp på emne Sv:Anderstorp
Hej Daniel

Tak for de fine billeder - man kan helt klart fornemme farten!:cheer:

Er nok ved, at være fristet til, at tilslutte mig næste års arrangement.

Hilsen
Kim

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Daniel
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
13 år 11 måneder siden #6678 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sv:Anderstorp
Takker. B)
Ved ikke hvem ham her er, men han er løbet tør for frihøjde. :woohoo:
<br><br>Indlæg redigeret af: Daniel, den: 2010/06/01 22:04

Med venlig hilsen Daniel.
Bilag:

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • poul dam
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
13 år 11 måneder siden #6681 af poul dam
Besvaret af poul dam på emne Sv:Anderstorp
Hej Daniel
Utrolig flotte billeder, sku noget af et fotograf :) .
Arnt
Var der oppe sidste gang i 98, på den gamle Bird ;) .
Der var et for sjov løb om lørdagen og det var der jeg fik denne tid:) . Tror jeg fik en ca.10 plads. Skulle nok have været en 30år yngre, de køre altså noget mere frisk end jeg tør;) .
Hygge PD

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • arfr
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
13 år 11 måneder siden #6689 af arfr
Besvaret af arfr på emne Sv:Anderstorp
Poul

Det er også sådan jeg har det selvom jeg nok er omkring der alder.B)
Men kan godt give den lidt at leve af da jeg ikke køre på min gade cykel..

skal du afsted på flere banedage iår...B)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Carlo
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
13 år 11 måneder siden #6690 af Carlo
Besvaret af Carlo på emne Sv:Anderstorp
Hej Poul.

Nu skal man jo ikke hidse sig op over alt hvad men læser, MEN - du skriver at manden på billedet (fra Team Vallø Racing) kører noget mere frisk end du kunne finde på................ Kunne du så ikke værer rar og fortælle mig hvordan du kunne trække Firebladen uden om mig i karrusellen (min gearpod viste 114 km/t) alt imens du \&quot;vinkede\&quot; til mig :evil:

Det tilgiver jeg dig aldrig - og jeg skal nok tage revange før eller siden..... haha.


Carlo, Brønshøj.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • poul dam
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
13 år 11 måneder siden #6692 af poul dam
Besvaret af poul dam på emne Sv:Anderstorp
Hej Carlo
Tror ikke din gearpod viser rigtig, mener bestemt ikke jeg var over 100 ;) .
Arnt
Der er ikke planlagt flere banedage, men mon ikke vi skal en tur til Padborg senere.
Hygge PD

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.106 sekunder
Leveret af Kunena Forum