MC ferie i USA 2007

  • kimbp
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
16 år 1 måned siden #971 af kimbp
MC ferie i USA 2007 blev oprettet af kimbp
Efter utallige opfordringer vil jeg nu fortælle lidt om vores MC tur i USA i aug/sep 2007.

Det hele startede på vej hjem fra Road Racing Festivalen i maj 2006, ved en kaffepause på Kildebjerg rastepladsen, var der en der kom med en bemærkning om at det kunne være sjovt at lave en MC tur til USA. Og inden vi så os om, var vi seriøst igang med planlægningen.

Der er mange ting man skal forholde sig til når man begynder på planlægning af sådan en tur, jeg vil forsøge at svare på nogle af spørgsmålene efterfølgende.

Hvem og hvormange skal vi afsted?
Vi endte med at være 2 par der tog afsted, ham der startede det hele ville ikke med da det kom til stykket.

Hvad skal vi køre på?
Vi undersøgte forskelligt, det kunne være sjovt at køre på vores egne cykler derovre, de kan umiddelbart transporteres på 2 måder: med fly - det går hurtigt og koster spidsen af en jet jager og lidt til. Man kan også sende dem med skib, det koster ca. det samme som at leje MC'er i USA og så skal de afleveres 6 - 8 uger før og dem samme når man skal hjem - hvor blev den MC sæson lige af.

Vi overvejede også muligheden for at købe og sælge MC'er i USA, men det koster tid i begge ender og vi havde kun ca. 3 uger til projektet.

Vi endte med at leje 2 styk Harley Davidson Electra Glide (man er vel nød til at prøve en Harley, når nu man er taget til guds eget land) hos Eaglerider i Atlanta, Georgia , det kostede ca. 14.000,- kr med VIP forsikring for de 3 uger.

Hvilken rute skulle vi køre?
René og jeg synes at det kunne være fedt at køre tværs over, pigerne spurgt hvad vi lige fik ud af det og vores svar var: Vi har gjort det!

Begge par har tidligere flere gange holdt bilferie i USA, så vi skulle finde et område hvor ingen af os rigtig havde været før. Vores efaringer gjorde at fleksibilitet blev et vigtigt nøgleord i planlægningen. Man kan sidde hjemme og synes et eller andet sted lyder rigtig spændende, det kan vi nok bruge en hel dag på og når det kommer til stykket er det hele overstået på en ½-time - det omvendte kan selvfølelig også forkomme.

Vi endte med at planlægge en rundtur med udgangspunkt i Atlanta, Georgia, fordelen med dette er, at vi aldrig var langt fra Atlanta og kunne gør cirklen større eller mindre afhængig af hvordan tingene udviklede sig. Vi bestilte MC'erne, den første overnatning, herefter havde vi kun een binding, den dag MC'erne skulle afleveres og vi skulle med flyveren hjem, alt andet var helt åbent, vi havde en plan med fuld fleksibiltet.

Vi endte med at køre nedenstående rute:


Selve turen
Vi lavede en hjemmeside, som vi brugte ifm planlægningenmen som også blev brugt til at skrive dagbog undervejs. Så istedet for at sende en masse postkort til famile og venner, så kunne de sidde og følge med på turen i vores daglig opdateringer af dagbogen.

Så istedet for at jeg skriver en hel masse om turen her, er I velkommen til at hoppe over i vores dagbog I venstre side kan man klikke på de enkelte datoer, så kommer der noget tekst og nogle få billeder fra dagen, nederst i højre hjørne på den daglige side kan klikke for at se yderligere billeder fra dagen (det er dog kun et lille udsnit af vores ca. 2500 billeder, der ligger på hjemmesiden).

Hvad endte det op med at koste?
Hvis jeg tæller sammen på trækket på mit Visa kort så løber det hele op i en ca. 40.000,- kr. pr. par, alt inkl., fly, mcleje, benzin, hoteller, mad, entreer, Levis og andet indkøb (man har jo gudskelov begrænset med plads på en MC). Det kan formodentlig både gøres meget dyrere og lidt billigere.

Er der nogen af jer der har lyst til at høre yderligere om turen, er I velkommen til at kontakte mig.

God fornøjelse!

Hilsen
Kim<br><br>Indlæg redigeret af: kimbp, den: 2008/04/06 21:53
Bilag:

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Daniel
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
16 år 1 måned siden #974 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sv:MC ferie i USA 2007
Det lyder til at have været en rigtig fed tur, og I har da fået en på opleveren. :)
Tak fordi vi andre fik lov at kigge med over skulderen. :)

Rigtig smart at lave en dagbog på den måde som I har gjort det.

Jeg kan godt lide denne kommentar, gad vide om den også bliver brugt andre steder:
Kim er gået i seng, så denne sektion opdateres senere. :evil:

PS.
Jeg sidder her på kondicyklen og prøver at tabe nogle kilo’er, mens jeg læser om al den” sunde og ernærings rigtige” kost i har fået på turen. :evil:

Mvh. Daniel

Med venlig hilsen Daniel.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.078 sekunder
Leveret af Kunena Forum