FDM MC Kursus 20 - 21 MAJ 2008

  • Nikolaj
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1319 af Nikolaj
Besvaret af Nikolaj på emne Sv:FDM MC Kursus 20 - 21 MAJ 2008
Hvem f........ er han :-)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Erik Uldall
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Mere
15 år 10 måneder siden #1320 af Erik Uldall
Besvaret af Erik Uldall på emne Sv:FDM MC Kursus 20 - 21 MAJ 2008
Det er en af verdens bedste Moto Gp kører, 7 dobbelt verdensmester på mc.:evil:

Hilsen Erik:cheer:

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Nikolaj
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1321 af Nikolaj
Besvaret af Nikolaj på emne Sv:FDM MC Kursus 20 - 21 MAJ 2008
Ja - ja, men har han været på Jyllandsringen? :-)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • poul dam
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
15 år 10 måneder siden #1327 af poul dam
Besvaret af poul dam på emne Sv:FDM MC Kursus 20 - 21 MAJ 2008
Når man ikke selv var tilstede, er der så noget som at læse om om et par Bird kører der bare hygger :)

PD der også har været på bane ind i mellem ;)
Bilag:

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Nikolaj
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1328 af Nikolaj
Besvaret af Nikolaj på emne Sv:FDM MC Kursus 20 - 21 MAJ 2008
Hej Poul!

Det var da en dejlig positiv måde at se det på. Hvis jeg ellers har forstået noget af det hele, så er det næppe et kursus, du har brug for, men der er jo både et Niveau A og et Niveau B kursus.

Måske - kun måske - kunne Niveau B være noget for dig. Jeg aner det ikke, men for mig lød det i hvert fald ret avanceret :woohoo:

P.S. Super flot billede. Ville ønske, at jeg kunne køre sådan, men det kommer måske en dag.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Daniel
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
15 år 10 måneder siden #1333 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sv:FDM MC Kursus 20 - 21 MAJ 2008
Jeg tror ikke Poul behøver noget kursus, jeg har set ham gi’ den gas på bane. Der bliver gået til vaflerne. :woohoo:

Men tak for rapporten og billederne, det ser ud til at I har fået en på opleveren og noget for pengene. :)

Mvh. Daniel

Med venlig hilsen Daniel.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Nikolaj
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1339 af Nikolaj
Besvaret af Nikolaj på emne Sv:FDM MC Kursus 20 - 21 MAJ 2008
Daniel skrev:

Jeg tror ikke Poul behøver noget kursus, jeg har set ham gi’ den gas på bane. Der bliver gået til vaflerne. :woohoo:
Mvh. Daniel


Nej - jeg tænkte det jo nok B)

Du må squ ikke være så hård ved mig Daniel :woohoo:

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Nikolaj
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1340 af Nikolaj
Besvaret af Nikolaj på emne Sv:FDM MC Kursus 20 - 21 MAJ 2008
Har vel slet ikke fortalt, hvad det egentlig gik ud på. Her er et hurtigt overblik:

Det gik slag i slag begge dage. 20 min. Teori - alle samlet. Så pause 20 min., manøvre 20 min. og motorbane 20 min. Her delt op i 3 hold. Teorien og manøvrerne lagde selvfølgelig op til lektionen på motorbanen. Der var 10
øvelser i alt.

1. Gaskontrol. Kør på psyken - ikke på bremsen.
2. Svingets startpunkt
3. Hurtig indstyring
4. Kører input - overtal MCen til samarbejde.
5. To trins indstyring.
6. Back to basics. Starten på 2. dag, så samme som nr. 1.
7. Brug øjnene til at styre. Forsvindingspunktet.
8. Det brede syn.
9. Informationsindsamling med øjnene.
10. Timing før og i svinget.

Pyha - det var faneme noget koncentreret noget. Jeg klarede det ganske godt - synes jeg. Kørte kun \"i botanikken\" en enkelt gang. Og jeg var langtfra den eneste. Det er nu meget godt at prøve det, for det sker jo fordi man bliver svag i troen. Så ser man derhen, hvor man ikke vil hen, og så kommer
man squ derhen. Nå - hva' faen - jeg standsede i sandet uden problemer.

Nu går jeg ud fra, at begreberne i punktoversigten er bekendte. Ellers kan jeg godt uddybe lidt. Det vil jeg faktisk gerne, for det er jo ikke hver dag man får lov til at brillere i det her selskab :-)<br><br>Indlæg redigeret af: Nikolaj, den: 2008/05/23 19:38

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Carlo
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
15 år 10 måneder siden #1344 af Carlo
Besvaret af Carlo på emne Sv:FDM MC Kursus 20 - 21 MAJ 2008
Hej Nikolaj og alle ander der følger denne tråd.

Jeg syntes at det har været interessant læsning. Ingen tvivl om at du, Brandmanden og mange andre har haft nogle rigtige gode dage på banen. Jeg er heller ikke længere i tvivl om, at Kurset har skiftet karrakter til et mere seriøst et af slagsen - hurra for det.

Jeg har selv mange års erfaring med biler i alle størrelser på bane, og har efterhånden deltaget temmelig mange gange på bane med min BB., men jeg er af den mening - man bliver sgu aldrig helt færdig med at lære noget nyt.

Teorierne er vigtige og grundlæggende for al kørsel uanset hastighed - og teorierne bør støves lidt af ind imellem.

De praktiske kørefærdigheder er naturligtvis også de samme grundlæggende øvelser, men jeg har erfaret at de (for mit eget vedkommende) altid kan blive bedre. Især reflekserne har det med at blive lidt \&quot;rustne\&quot; hvorfor jeg personligt ville mene at et kursus i svingteknik &amp; manøvrefærdigheder, ville være en optimal måde at starte en sæson op på (ligesom den dygtige skytte der går på årets første jagt - rammer han rent, eller nøjes han med at skamskyde dyret?).



Jeg har haft den oplevelse, at når det har været regnvejr, så er der desværre mange kursister der stopper med at køre fordi \&quot;det er for farligt\&quot; - sikker noget vrøvl! Det regner jo desværre også ind imellem når vi køre rundt hjemme eller på ferien, hvorfor det jo så netop var her man burde fortsætte med sit kursus - netop for at lærer hvordan man UNDGÅR at det skal blive farligt - men det er jo et personligt valg man gør sig.

I mine øjne er den farligste trafikant - 2 eller 4 hjul - den trafikant der selv mener at nu kan han ikke lære mere!!!!!!! Ham vil jeg ikke ønske at møde på landevejen.

Og så Nikolaj, her til sidst - jeg tror at du vil få samme oplevelse som flere af os andre - at når du nu har valgt at tage det samme kørekursus en gang til - så vil du opdage, at du faktisk får meget mere ud af det denne gang. Hele miljøet på banen, hvad der skal ske på køredagene, medkursisterne m.m. bliver nedprioriteret, og du kan indlærer meget mere optimalt, forstået på den måde, at du formodentligt vil kunne holde 100% fokus på det som det drejer sig om - nemlig teori og praksis. Jeg er ikke bange for at indrømme, at de første 2 - 3 gange jeg var med på bane (Ring Knutstorp) var det ikke optimal indlæring. Nu - efter at have kørt deroppe 7 - 8 gange, kan jeg holde fokus på det væsentlige - og bare hygge mig over alt det andet, herunder gode kammeraters selskab etc.

Rigtig god fornøjelse.


Carlo, Brønshøj.<br><br>Indlæg redigeret af: Carlo, den: 2008/05/24 12:14

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Nikolaj
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1345 af Nikolaj
Besvaret af Nikolaj på emne Sv:FDM MC Kursus 20 - 21 MAJ 2008
Hej Carlo!

Jeg kan altså godt li', når nogen følger lidt op på mine mange indlæg. Det er rart.

Om regnvejr vil jeg bare sige, at jeg ikke sådan har brudt mig specielt om det. Mest fordi jeg synes det er svært at se.
Men nu er det sådan, at jeg faktisk glæder mig til at komme ud i regnvejr næste gang. Jeg skal lige af med et par psykologiske forhindringer. Jeg ved nemlig nu, at friktionen på en dansk landevej kun nedsættes med ca. 25% i regnvejr, og den viden giver jo et betydeligt hint om, hvordan der så skal køres. Kan iøvrigt oplyse, at FDM overvejer at anskaffe en vandvogn til deres kurser, så alle kan prøve at køre på våd bane.

Jeg er iøvrigt overbevist om, at du har ret for så vidt angår næste kursus - det er jo netop derfor, jeg har valgt at tage det samme kursus igen. Jeg ved nemlig, at jeg kan blive meget bedre og lære meget mere, så mig kan du trygt møde på landevejen - og det er da vist iøvrigt snart på tide :-)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.115 sekunder
Leveret af Kunena Forum