Sidestøtten......

  • Daniel
  • Emne forfatter
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
16 år 3 måneder siden #423 af Daniel
Sidestøtten...... blev oprettet af Daniel
Hej med jer.:)
En lille historie om det ene og fredelige uheld, som jeg har haft med min bird. Jeg har set og hørt om andre som har lavet samme fejl efterfølgende, så måske I kan genkende situationen.;)

Efter en herlig tur rundt i det Sjællandske landskab, kommer vi hjem og holder på terrassen foran huset. Venstre fod ned og slår side støtte benet ned og hører ”klikket” og tror at støtte foden er nede på plads og uden at kigge begynder jeg at slippe cyklen og regner med at støtte foden tager over om lidt, men det gør den ikke!!.:ohmy: Det klik jeg hører er åbenbart, at den ”hopper” tilbage på plads.:S
Når første man opdager at ”noget er galt” er det for sent, og så er en Blackbird meget tung at hive på ret køl igen. Jeg hiver så meget jeg kan, men lander alligevel på siden og får skrabet sidespejl, generatordæksel, udstødning og knækket føleren på fodhvileren. Birden har på det tidspunkt kun 2500km på tælleren, så det gør ekstra ondt.:(
Den fejl sidder stadig i mig, og siden den gang kigger jeg ned, for at tjekke at side støtten er nede og klar til at løse opgaven når jeg slipper.:side:
Mvh. Daniel :)
Et billede fra den gang den var ny, og blev parkeret i køkkenet på eget tæppe.:)

Med venlig hilsen Daniel.
Bilag:

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Ivser
  • Gæst
  • Gæst
16 år 3 måneder siden #433 af Ivser
Besvaret af Ivser på emne Sv:Sidestøtten......
Det kan jeg godt nikke genkendende til. Har ikke prøvet det på Birden ``endnu` ( Gud forbyde det ), men min gamle CBX væltede ind i en murstenvæg med ødelagt instrumentholder og trykket spedometer til følge, og det værste: sår i sjælen. Havde på daværende tidspunkt haft maskinen i 6 år, og troede det sad i rygraden med at smække sidestøtten ned.

Her er en lille oplevelse også om en støttefod. Selv om jeg er en indædt Hondafanatiker, har jeg alligevel dristet mig til at prøvesidde andre modeller til åben hus, når jeg trode ingen så det. En af disse modeller var en Suzuki GSX 1100, spritny og udstillet ved Jydsk Mccenter i Horsens. Vi er tilbage først i firserne. Da jeg ville prøvesidde maskinen, gav det et klonk da jeg rettede den op. Umiddelbart vidste jeg ikke hvor den lyd kom fra, men det fandt jeg ud af, da jeg ville sætte mcen på støtten igen. Hvem f..... kunne vide at sidestøtten på sådan en suzzer selv smutter op. Jeg tabte ikke maskinen, men jeg kæmpede en brav kamp for at få den på fode igen. Siden har jeg ikke prøvesiddet Susukier. Jeg tror nok der stod 55000 Kr på prisskiltet på den pågældende maskine, så det var nok derfor jeg fik den op igen.

Birdhilsen: Ivser
:unsure: :ohmy: :S

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • scoop
  • Gæst
  • Gæst
15 år 8 måneder siden #1782 af scoop
Besvaret af scoop på emne Sv:Sidestøtten......
hehe :P
den første aften hvor jeg kom hjem med min bb og den skulle vises frem for naboer og venner lavede jeg samme nummer.
jeg kom flot ind af vejen pakerede forand garagen og så .. :blush: ikke at der var mange der så på men flot var det jeg satte min bb på det manglende støtte ben.. :woohoo: ja skal vi ikke sige ar naboerne snakker meget om den opvisening..

og her troede jeg at det kun var mig der kunne lave sådanne et nummer lol ;)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • jjskov
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
13 år 6 måneder siden #7610 af jjskov
Besvaret af jjskov på emne Sv:Sidestøtten......
Jeg kan så supplere med en historie om centralstøtten. :(

Havde haft Birden et halvt års tid, da jeg besøgte en gammel kammerat for at vise ham mit nye legetøj. Det havde været tørke i de sidste 3 uger, så jeg parkerede på centralstøtten i hans lidt ujævne indkørsel, men Birden stod pænt lige og jorden var tør som beton (troede jeg). B)

Jeg gik ind og hilste og snakkede en 10 minutters, og trak ham så udenfor for at se fuglen. Nåede lige at tænke: \"Den står squ da lidt skævt\" og så tippede den lige for næsen af mig, inden jeg nåede at gøre noget. :S

Ødelagt kåbeglas og 100 ridser fra hans sten i indkørslen på kåbensiden, så den også måtte males om. Var jeg lige grædefærdig? 4.500 kr. for at bringe skaderne i orden. Sure penge. :pinch:

Morale: Stol aldrig på undergrunden og brug hellere sidestøtten med en plade under. Og tjek, at den faktisk er ude, som de andre historier fortæller. :)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.174 sekunder
Leveret af Kunena Forum