Hvordan man ikke skal køre.
- Daniel
- Emne forfatter
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mindre
Mere
- Indlæg: 1541
16 år 9 måneder siden #533
af Daniel
Med venlig hilsen Daniel.
Hvordan man ikke skal køre. blev oprettet af Daniel
Der er vist ikke sådan man skal køre, hvis man ønsker sig et langt liv med motorcykler.
Det er en lang (halv time) film.
Ca. 13min inde i filmen er der da også et par krøllede motorcykler og til sidst går det også galt.
De har vist selv bedt om det.
Video fra google
Det er en lang (halv time) film.
Ca. 13min inde i filmen er der da også et par krøllede motorcykler og til sidst går det også galt.
De har vist selv bedt om det.
Video fra google
Med venlig hilsen Daniel.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- poul dam
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mindre
Mere
- Indlæg: 1923
16 år 9 måneder siden #551
af poul dam
Besvaret af poul dam på emne Sv:Hvordan man ikke skal køre.
Sådan turde vi slet ikke køre vel Daniel . Vi er blevet for gamle;) .
Hygge PD der har passet barnebarn her i weekenden ( måske mest Heidi )
Hygge PD der har passet barnebarn her i weekenden ( måske mest Heidi )
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- Daniel
- Emne forfatter
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mindre
Mere
- Indlæg: 1541
16 år 9 måneder siden #557
af Daniel
Med venlig hilsen Daniel.
Besvaret af Daniel på emne Sv:Hvordan man ikke skal køre.
Jeg har set når du gir’ den gas Poul, men det er jo kun på bane ik’”¦”¦
Mvh. Daniel
Mvh. Daniel
Med venlig hilsen Daniel.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- kimbp
- Gæst
16 år 9 måneder siden #558
af kimbp
Besvaret af kimbp på emne Sv:Hvordan man ikke skal køre.
Hmmm, så er det vist noget der er sket i løbet af vinteren!
Hilsen
Kim
Hilsen
Kim
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- poul dam
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mindre
Mere
- Indlæg: 1923
16 år 9 måneder siden #570
af poul dam
Besvaret af poul dam på emne Sv:Hvordan man ikke skal køre.
Hej
Kan godt lide at giv den gas, men ikke mellem så mange biler;)
Hygge PD
Kan godt lide at giv den gas, men ikke mellem så mange biler;)
Hygge PD
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- kimbp
- Gæst
16 år 9 måneder siden #571
af kimbp
Besvaret af kimbp på emne Sv:Hvordan man ikke skal køre.
Helt enig, de kører lidt med hovedet under armen!
Hilsen
Kim
Hilsen
Kim
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- Carlo
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mindre
Mere
- Indlæg: 1069
16 år 9 måneder siden #587
af Carlo
Besvaret af Carlo på emne Sv:Hvordan man ikke skal køre.
Alm. indlæg til ovenstående.
Også jeg elsker at køre stærkt - meget stærkt, også selv om jeg godt ved at lige pludselig står jeg selv med håret i postkassen og har indkasseret 3 klip. Eneste lyspunkt må være, at jeg kan sikkert kan finde en løsning og så give mig selv et \"godt tilbud\" på generhvervelsen....
Jeg havde dog en sælsom oplevelse sidste sommer (læs: sensommer). Jeg var taget en tur til Søborg for at se om der var nogle der havde lyst til at køre en tur. Det var der, og faktisk var de ved at starte turen da jeg ankom. Jeg sluttede mig derfor til i kolonnen med det samme, og fulgte trop. Foran mig kørte nu 1. stk. Buell, 2 stk. Triumph og ca. 35 stk. Suzuki SV650.
Afsted gik det over stok og sten, og selvfølgelig er jeg godt klar over at det er \"hårdt arbejde\" at køre bagerst i en kolonne - MEN - efter ca. 50 minutter drejede jeg simpelthen væk fra fællesskabet, og fortsatte ture helt for mig selv.
Jeg havde ingen problemer med at følge med mht. farten. Blackbirden kørte fortrineligt, og den åd sig sikkert og roligt gennem alle de små sving og bakker vi mødte på turen....
Problemet var ubetinget (ifølge mig selv) mine lidelsesfæller og deres opførsel. Tidspunktet var optimalt for møde med store majetærskere og traktore med kornvogne på vej hjem med dagens høst fra markerne etc. og aligevelle var det en udpræget sport at overhale helt ovre i venstre side af kørebanen gennem de små uoverskuelige sving og på dito bakker. Kørslen gennem byen var ikke kun \"uartig\" i forhold til hastighedsgrænserne, men de kørte simpelthen \"dybt godnat\" i forhold til cykelister, fodgængere, andre trafikanter for slet ikke at tale om de børn vi heldigvis ikke mødte så mange af etc.
Denne oplevelse var jeg simpelthen blevet \"for gammel\" til, og derfor valgte jeg at køre min egen vej.
Jeg vil ikke sige at jeg kørte langsommere på min efterfølgende tur, men jeg kørte helt sikkert mere \"efter forholdene\" og i respekt for mine omgivelser.
Måske er jeg bare blevet et halvgammelt fjols, men jeg tror at en af de store forskelle på \"de unge\" og \"de gamle\" er at vi er bedre til at risikovurdere situationerne - og vi kender en hel del til konsekvenserne ved at fejlvurdere et sving eller en overhaling. Det betyder samtidigt, at jeg simpelthen ikke TØR tage de samme changser mere som da jeg også var 18 - 20 år. Mon ikke det samme gør sig gældende inden for al motorsport - når du bliver ældre tør du ikke længere tage de samme changser - og så bliver du automatisk for gammel til at tage rekorder m.m.
Stof til eftertanke.......
Carlo, Brønshøj.
Også jeg elsker at køre stærkt - meget stærkt, også selv om jeg godt ved at lige pludselig står jeg selv med håret i postkassen og har indkasseret 3 klip. Eneste lyspunkt må være, at jeg kan sikkert kan finde en løsning og så give mig selv et \"godt tilbud\" på generhvervelsen....
Jeg havde dog en sælsom oplevelse sidste sommer (læs: sensommer). Jeg var taget en tur til Søborg for at se om der var nogle der havde lyst til at køre en tur. Det var der, og faktisk var de ved at starte turen da jeg ankom. Jeg sluttede mig derfor til i kolonnen med det samme, og fulgte trop. Foran mig kørte nu 1. stk. Buell, 2 stk. Triumph og ca. 35 stk. Suzuki SV650.
Afsted gik det over stok og sten, og selvfølgelig er jeg godt klar over at det er \"hårdt arbejde\" at køre bagerst i en kolonne - MEN - efter ca. 50 minutter drejede jeg simpelthen væk fra fællesskabet, og fortsatte ture helt for mig selv.
Jeg havde ingen problemer med at følge med mht. farten. Blackbirden kørte fortrineligt, og den åd sig sikkert og roligt gennem alle de små sving og bakker vi mødte på turen....
Problemet var ubetinget (ifølge mig selv) mine lidelsesfæller og deres opførsel. Tidspunktet var optimalt for møde med store majetærskere og traktore med kornvogne på vej hjem med dagens høst fra markerne etc. og aligevelle var det en udpræget sport at overhale helt ovre i venstre side af kørebanen gennem de små uoverskuelige sving og på dito bakker. Kørslen gennem byen var ikke kun \"uartig\" i forhold til hastighedsgrænserne, men de kørte simpelthen \"dybt godnat\" i forhold til cykelister, fodgængere, andre trafikanter for slet ikke at tale om de børn vi heldigvis ikke mødte så mange af etc.
Denne oplevelse var jeg simpelthen blevet \"for gammel\" til, og derfor valgte jeg at køre min egen vej.
Jeg vil ikke sige at jeg kørte langsommere på min efterfølgende tur, men jeg kørte helt sikkert mere \"efter forholdene\" og i respekt for mine omgivelser.
Måske er jeg bare blevet et halvgammelt fjols, men jeg tror at en af de store forskelle på \"de unge\" og \"de gamle\" er at vi er bedre til at risikovurdere situationerne - og vi kender en hel del til konsekvenserne ved at fejlvurdere et sving eller en overhaling. Det betyder samtidigt, at jeg simpelthen ikke TØR tage de samme changser mere som da jeg også var 18 - 20 år. Mon ikke det samme gør sig gældende inden for al motorsport - når du bliver ældre tør du ikke længere tage de samme changser - og så bliver du automatisk for gammel til at tage rekorder m.m.
Stof til eftertanke.......
Carlo, Brønshøj.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- Daniel
- Emne forfatter
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mindre
Mere
- Indlæg: 1541
16 år 5 måneder siden #1536
af Daniel
Med venlig hilsen Daniel.
Besvaret af Daniel på emne Sv:Hvordan man ikke skal køre.
Et par videoer mere.
Nummer 2 er lang og har lidt Jackass over sig.
Burnout
Leg på bane
Mvh. Daniel<br><br>Indlæg redigeret af: Daniel, den: 2008/06/04 16:44
Nummer 2 er lang og har lidt Jackass over sig.
Burnout
Leg på bane
Mvh. Daniel<br><br>Indlæg redigeret af: Daniel, den: 2008/06/04 16:44
Med venlig hilsen Daniel.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Tid til at oprette siden: 0.094 sekunder
- Du er her:
- Hjem
- Forum
- Honda Blackbird Club Denmark
- MC Skolen
- Hvordan man ikke skal køre.