En tragisk og uovervindelig ulykke.

  • Ivser
  • Gæst
  • Gæst
15 år 11 måneder siden #1181 af Ivser
Besvaret af Ivser på emne Sv:En tragisk og uovervindelig ulykke.
Hej Nicolai.

Dejligt at se dig her på forummet igen. Og nu hvor det hele er kommet lidt på afstand, at du igen kan overskue dit `mcliv`. Jeg håber du stadig har lyst til det lille arrangement på campen hvis du har plads i kalenderen. :cheer:

Birdhilsen: Ivser og Fru Boss :)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Nikolaj
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
15 år 11 måneder siden #1199 af Nikolaj
Besvaret af Nikolaj på emne Sv:En tragisk og uovervindelig ulykke.
Hej Ivser + Boss!

Mange tak - ja vi får se, hvordan kalenderen kan hænge sammen denne sommer. Jeg ser iøvrigt på din profil, at du udførere seriøs vedligeholdelse om vinteren.

Jeg har et seriøst ønske om at lære min BB bedre at kende. Måske kunne du her til vinter (eller måske før) lære mig et par ting - der er jo ikke så langt fra Blokhus til Nibe.

Masser af hilsener
Nikolaj

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Daniel
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
15 år 11 måneder siden #1226 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sv:En tragisk og uovervindelig ulykke.
Hej Nikolaj.

Håber at du havde et godt kørekursus, og at vi ses på campen næste weekend. :)

Mvh. Daniel

Med venlig hilsen Daniel.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Nikolaj
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
15 år 11 måneder siden #1260 af Nikolaj
Besvaret af Nikolaj på emne Sv:En tragisk og uovervindelig ulykke.
Hej Daniel!

Ja - det var faktisk et rigtigt godt kursus synes jeg. Jeg kan anbefale DMC Bronzekursus i 3 situationer:

1. Er du blevet lidt rusten?

2. Vil du lære noget basalt?

3. Har du for mange unoder?

Så det er et helt fint kursus, hvor tingene bare terpes og terpes indtil de sidder der. Især var jeg - efter mange års pause - meget rusten på kontrastyring/undvigning, men nu sidder den der igen, og Blackbirden hopper fint til højre og venstre, når styret får det rigtige skub/tryk.

Derudover havde jeg den glæde (og en vis stolthed) i at konstatere, at jeg var stort set hurtigste mand på alle reaktionsøvelser :-)

Campen blev det jo ikke til - der er stadig alt for mange løse ender i forbindelse med min nieces død. Jeg ville gerne, men må prioritere min tid indtil det hele falder lidt mere til ro.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Nikolaj
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1578 af Nikolaj
Besvaret af Nikolaj på emne Sv:En tragisk og uovervindelig ulykke.
Det er ikke fordi jeg ønsker at holde liv i denne tråd om min nieces tragiske død, men af og til er det nødvendigt at reagere.

Nogle af Jer er sikkert medlemmer af DMC. I det senest nummer af DMC bladet giver formanden Rolf Skovløkke en vurdering af hvorfor og hvordan ulykken skete.

Jeg synes, det er meget forkert af DMC og Rolf Skovløkke at fremsætte sådanne teorier og og gætterier - uden overhovedet at have kendskab til og præcis viden om, hvad der egentligt skete.

Jeg har talt med Rolf Skovløkke - en i øvrigt behagelig samtale - for jeg hidser mig aldrig op eller bliver ubehagelig. han har indvilliget i, at bringe en mere korrekt version af hændelsesforløbet i næste nummer af bladet.

På baggrund af alt, hvad der har været skrevet, vil jeg gerne her komme med nogle kendsgerninger om ulykken, således at nogle forkvaklede synspunkter kan aflives. det er vel heller ikke rimeligt, at min søster - altså Sabinas mor, skal læse noget sludder om sin afdøde datter i de blade hun modtager fra DMC og andre organisationer.

Her er kendsgerningerne, som er afstemt med politiets opfattelse af ulykken:

1. Min niece var en erfaren motorcyklist med ca. 12 års kørsel bag sig.

2. Hendes søn, som sad bagpå, opfyldte alle lovens krav, og har siddet bagpå mange gange.

3. Min niece var ikke påvirket af hverken alkohol, medicin eller stoffer (konstateret ved ligsyn)

4. Motorcyklen var i perfekt teknisk stand (konstateret af 2 bilinspektører)

5. Min niece havde gennem tiden aftalt en række tegn med sin søn for at undgå verbal kommunikation under kørsel. Drengen kendte dem alle og var øvet i at bruge dem.

6. Både min niece og hendes søn, var påklædt korrekt med alt normalt sikkerhedsudstyr og kvalitetshjælme (Arai til ca. 4000 kr. stykket)

7. Der er ingen vidner til ulykken, bortset fra en modkørende motorcyklist, der blot har set motorcyklen slingre - lige inden den ramte betonautoværnet i motorvejens højre side.

Hvad ved vi så om ulykken?

Der er nemlig alligevel et vidne, der har oplevet det hele! Drengen har i detaljer forklaret og tegnet præcist, hvad han oplevede. Her er hans oplevelser præcist, som han uopfordret har fortalt mig - og tegnet det for mig.

Vi havde lige tanket i Randers, og vi var kørt ud på motorvejen. Vejen var meget bumlet, så Mor kørte ikke så stærkt, som Mormor plejer at køre (Min bemærkning: Mormor - min søster kører aldrig mere end 110 - 120 km i timen på motorvejen) Vi kørte rigtigt på motorvejen. Mor sagde altid, at man skal køre der, hvor rattet sidder i en bil, og det gjorde vi. Pludselig blev vi overhalet af en stor blå Volvo stationcar, der kørte meget stærkt. Vi blev ligesom skubbet ud til højre, men jeg tror ikke, at den rørte os. Så kom motorcyklen i slinger og pludselig kørte vi noget grus. Så kan jeg ikke huske mere, før jeg lå i en busk, og jeg kunne se Mor ligge et stykke væk.

Vi får aldrig at vide, hvad der præcist skete. Der hersker ingen tvivl om, at min niece har ramt betonautoværnet på vejen over det, og at drengen er røget over det og ned af skråningen. Jeg har styrthjelmene og min nieces er kraftigt ødelagt, og det svarer til mræker på autoværnet.

Men hvad var det for noget med den der niveauforskel? Ja - den er der 2 - 3 cm. Jeg har været på stedet ved Allingå syd for Randers (15 meter efter 201,7 km stenen).

Nå - men som sagt får vi det aldrig at vide. her vil jeg blot gøre opmærksom på, at alle disse teorier og gætterier er noget upassende sludder. Min niece var ikke uerfaren. Hun var ikke uopmærksom. Hun var ikke i færd med at tale med drengen og så videre og så videre.

Ja - så ved I også det. Moralen er jo blot, at jeg synes, man skal \"holde sin kæft\", når man ikke ved, hvad man snakker om.

Ja - så slap det ud!

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Ivser
  • Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1582 af Ivser
Besvaret af Ivser på emne Sv:En tragisk og uovervindelig ulykke.
Hej Nicolaj.

Det var et godt initiativ du gjorde med at tage fat i Rolf angående hans artikel i DMCbladet. Jeg har ikke selv læst den, men ved at alt kan fordrejes så det lige passer til ens egen opfattelse af hvad der er sket. Vi har også selv tænkt meget på hvad der i virkligheden skete dengang. Og med din og også politiets forklaring må det nu være belyst hvad der virkelig skete derned. Godt gået Nicolaj, nu har du fået `luft`.

Vi håber vi stadig kan lokke dig med til et lille træf her i området. Vi tænker specielt på Farsøtræffet ( Plejer at være sidste weekend i juli ). Eller du kan lokke os til et oppe nordpå i stedet for. Det kan du lige tænke over.:huh:

Birdhilsen: Ivser of Frue

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Nikolaj
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1584 af Nikolaj
Besvaret af Nikolaj på emne Sv:En tragisk og uovervindelig ulykke.
Tak for det Ivan - og ja jeg overvejer altid alle muligheder for at mødes og holde lidt fest :-)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Erik Uldall
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Mere
15 år 10 måneder siden #1591 af Erik Uldall
Besvaret af Erik Uldall på emne Sv:En tragisk og uovervindelig ulykke.
Det kunne jeg da godt være med på. Hvor skal vi hen.:side:

Har lige meldt mig ind i en ny forening. M.I.S.F.B)

Mænd imod små fadbamser. Hilsen Erik.:woohoo:

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Ivser
  • Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1595 af Ivser
Besvaret af Ivser på emne Sv:En tragisk og uovervindelig ulykke.
Hejsa.

Det kunne da være hyggeligt at vi lige kunne mødes her ved os og få en `lille` fadbamse, inden vi vi feks. tog til Farsøtræf. Det
gælder jo alle medlemmer af Birdklubben i området som kunne have lyst til at deltage i dette lille træf. Det gælder såmænd alle Birdklubbens medlemmer hvis de har lyst og tid.

Birdhilsen: IvserB)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.171 sekunder
Leveret af Kunena Forum