held i uheld ... bankelyde fra motor.....

• madhed
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
14 år 5 måneder siden #7053 af madhed
PUUUUHHHHAAAA !!!! Jeg var idag kørt til den natur skønne helnæs strand camping ved assens og sætte telt op sammen med andre venner som skal med på touring klubbens børnetræf 2010 .... ikke kun mig... men også tvillingerne.... ;-) parkerer birden og begynder at sætte telt op.... skal lige flytte birden lidt da den står på teltets plads..
PLUDSELIG siger den en meget høj bankende lyd fra motoren...... :( skynder mig at slukke.... der er olie nok på....:)
aaaahhh.. hørte jeg nu også rigtigt....... :dry: starter igen.. JOO lyden er der endnu.....:angry: , men forsvinder næsten helt når kobling trækkes. :unsure:
ringer til kammerat som er mc mekaniker.. sorry poul... tænkte ikke lige på dig i skyndingen...
lyder som om det er fra koblingen og knast kæden....
min mistanke er strammer og koblings skål... måske lejet inde bagved....:(
har en kammerat , hvis cbr 1000 f lavede det nummer engang i 2008... 4 dage før han skulle med på turen til det engelske bird træf.... sagde ikke det store under kørslen , men var der med det samme ved næste opstart....
min kammerat bekræfter ar det meget vel kan være det der er galt...
og ja.. der er jo ikke meget plads mellem vogn og koblings dæksel... så det skal nok blive sjovt at skrue i.......
nu går jeg og venter på det bliver fredag og vi indtager børnetræffet , så skal mig og mekaniker dennis inspicere den nærmere... ingen fællestur lørdag...nåh men så kan vi vel få lidt rødvin.......:P
men i værste tilfælde har jeg jo en fabriksny bird motor liggende som jeg kan låne dele fra... det er jo ferie tid og importørerne leverer jo nok ikke fra dag til dag.... og glæde mig over at det ikke skete for 2 uger siden da jeg var i holland på ferie med drengene...... på motorvejen et eller andet sted i solen....
det må være held i uheld.........
men vil da lige ønske jer en god weekend , om i skal være hjemme... på toppen træf eller bare noget andet B)
er i på de fynske kanter er det tilladt at kigge ind til børne træffet , det koster dog den stolte sum af 30 kr i entre... :)
så er i velkommen til at slå på tråden , 61 77 35 95...
kan jo dele en øl B)
hilsen mads.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

• poul dam
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
14 år 5 måneder siden #7054 af poul dam
Besvaret af poul dam på emne Sv:held i uheld ... bankelyde fra motor.....
Hej Mads
Håber det bedste for dig:) .
Jeg ved heller ikke hvad det er, så det havde ikke hjulpet noget at ringe:( .
Spændene at høre hvad der var galt.
Hygge PD

• madhed
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
14 år 5 måneder siden #7055 af madhed
Besvaret af madhed på emne Sv:held i uheld ... bankelyde fra motor.....
minder utroligt meget om lyden på makkers cbr 1000 f... ingenting da den kørte med belastning på , men efter stop og opstart da kom lyden.... ny koblings skål og det var ovre.. min strammer har kørt 45.000 km så den skifter jeg også i samme vending.. og håber at den ikke er blevet så slap i strammeren at der er mulighed for ventil salat.... men så må min anden motor i...

• Carlo
Mere
14 år 5 måneder siden #7060 af Carlo
Hej Mads.

Lyder ikke specielt rart. Heldigt at i faktisk var ankomme til pladsen, for jeg kan godt se problemet med dine 2 friske drenge, hvis i var blevet tvunget ind til siden midt på \"beton-stien\" somewhere in Germany :pinch:

Håber i finder en løsning på problemet, og det ikke helt har ødelagt humøret for dig og drengene.

Carlo, Brønshøj.

• madhed
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
14 år 5 måneder siden #7061 af madhed
hej carlo...
mit humør er da ikke 100 %... her midt i sæsonen.... indrømmer jeg blankt...... men drengene er ligeglade :-)
jeg må så tage bilen til børnetræf i weekenden.. men vi er med ..... hhmm..... og birden står og ser godt ud foran teltet.... B) B) B)
så må vi kigge på patienten i næste uge...

• poul dam
Mere
14 år 5 måneder siden #7063 af poul dam
Besvaret af poul dam på emne Sv:held i uheld ... bankelyde fra motor.....
Hej Mads
Jeg har en anden koblingsskål liggene uden fejl og knastkædestrammeren tror jeg ikke på kan blive så løs at den kan bukke ventiler. Vil sku gerne have hørt lyden;) .
Hygge PD

• madhed
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
14 år 5 måneder siden #7070 af madhed
hej poul.
fik auto hjælpen til at køre den ud til min kammerat dennis idag , på hans værksted. planen er at åbne koblingen på den tirsdag aften. så ser vi hvad der sker derefter. kan da kigge forbi og høre det. er i skåstrup ved bogense.
mads.

• madhed
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
14 år 5 måneder siden #7082 af madhed
hej .-)
lettet mads her.....
kørte på kameratens værksted i eftermiddags og begyndte at tage kåbesider af for at komme til koblings siden.
snakket med poul dam som måske ville dukke op og lytte.... på patienten..
kort tid efter dukkker poul så op og vi starter birden op , den går ujævnt og rasler en del.. kan næsten ikke køre i tomgang... hurtig konstaterer poul at forrørene ikke har samme temperatur , cyl. 2 er koldere. dennis henter sin infarøde temperatur måler... der er 40 graders forskel cirka..
poul spørger så om vaccum slangen er faldet af.... for så begynder den at gå ujævnt pga ingen/meget lidt benzin. og den trækker luft ind gennem studsen bagpå på cyl. 2...
løsne tanken... løfte op og kigge... ganske rigtigt.. vaccum slange er faldet af.. på med slangen og starte... :-) ny lyder det meget bedre... meget hurtigt...
det har simpelthen givet så meget ubalance og larm fra motor pga dette lille problem.
vaccum slange blev sat på i vinters da den gamle var revnet/mørnet.
som poul sagde : det er ikke en honda slange.. så var det ikke sket..
poul sidder lidt og piler i nogle andre slanger under tanken og siger : dem har du ikke brug for... flår dem ud og siger samtidig , at den ene kan bruges som vaccum slange istedetfor...
så nu sidder der honda slange på igen... .-)

har oplevet med den gamle mørnede slange at den er faldet af , men det skete mens jeg kørte og så døde mc med det samme... denne gang skete det så inde på børne træfs pladsen , nærmest mens jeg holdt stille... kunne ikke genkende symptomer , nok også fordi det lød mere alvorligt end sidst dette skete..
men kåbesider er sat på igen og bird hentes imorgen og så er der dømt køretur til mc camp fyn.. lige ned og sige hej til lene og bjarne som er på sommerferie der ;-)
tak til poul for hjælpen :-)

• croma
  • Gæst
  • Gæst
14 år 5 måneder siden #7083 af croma
det er dejligt, når det kan gøres uden at det gør ondt i tegnedrengen;)

fedt der er en expert som Poul Dam, som gider kigge over skulderen:woohoo:<br><br>Indlæg redigeret af: croma, den: 2010/07/27 23:30

• kimbp
  • Gæst
  • Gæst
14 år 5 måneder siden #7084 af kimbp
Hej Mads

Dejligt, at høre at det ikke var noget alvorligt!

Fint, at man kan få lov, at låne Poul's ører. B)

Hilsen
Kim

Tid til at oprette siden: 0.117 sekunder
Leveret af Kunena Forum