Kørekursus/banedage.

  • Daniel
  • Emne forfatter
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
15 år 3 måneder siden #2634 af Daniel
Kørekursus/banedage. blev oprettet af Daniel
Hej alle.
Vi har talt om at lave et bane arrangement i flere sammenhænge, men indtil det er stablet på benene har vi tilmeldt os til følgende, hvis der skulle være andre som havde lyst til at lege med. :)

www.fdm.dk/public/mc/mckurser/

FDM på sjællands ringen d. 8. og 9. maj.(store bededag)

Anderstorp onsdag d. 20. maj
Dette er et 3 dages arrangement som Ågesen og Søborg MC afholder(18.-20. maj).
Så vidt jeg ved er der stadig ledige, 1 (kun onsdag) og 2 dages billetter tilbage.

Ågesen banedage

Og der er jo et hav af forskellige kurser efterhånden.

Hvilke skal vi kigge nærmere på.? Hvad er der stemning for at lave som fælles arrangement i klubben her.?

Mvh. Daniel

Med venlig hilsen Daniel.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • benjor
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK2
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK2
Mere
15 år 2 måneder siden #2647 af benjor
Besvaret af benjor på emne Sv:Kørekursus/banedage.
Hej alle
Fruen og jeg skal på kørekursus på Djursland 14-15 maj,
Det kunne være hyggeligt hvis der var flere fra klubben der ville med,vi var på niveau 1+2 sidste år og skal på 3+4 i år.
Vi overnatte på touringcampen, den ligger kun to km. fra banen.

MC kørekurser på Ring Djursland.
Kort om kurset:

Kurset varer 2 dage, og har som mål, at gøre den enkelte motorcyklist mere sikker i trafikken gennem at arbejde med svingteknik, opbremsning, manøvrefærdighed og mental køreteknik.

Der undervises på små hold - 8 pers. til én instruktør. Samme instruktør underviser gruppen på begge dage, hvilket giver ham et godt kendskab til den enkelte motorcy6klist og de bedste forudsætninger for at give individuel feed-back gennem hele kurset. Undervisningen er delt op i moduler af 20 minutters varighed omkring teori, køreøvelser i manøvre- gård og køreøvelser på bane.

MC undervisningen er delt op i 4 niveauer, så første gang man deltager på et kursus gennemgår man trin 1 og 2, næste gang vil det være trin 3 og 4.

Da kurset gennemføres på et godkendt baneanlæg og undervisningen varetages af erfarne instruktører, er det sandsynligt at motorcyklistens kaskoforsikring vil dække eventuelle skader i forbindelse med kurset - spørg dit forsikringsselskab.

Der afvikles kurser i følgende perioder:
17. - 18. april
14. - 15. maj
08. - 09. juni
Pris kr. 1800,- for begge dage.
Prisen er inkl. kaffe og rundstykke begge dage. Frokost kan købes for kr. 40,- pr. dag.

www.amu-djursland.dk/html/index.php


Hilsen Bent

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Daniel
  • Emne forfatter
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
15 år 2 måneder siden #2651 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sv:Kørekursus/banedage.
Det lyder også som et fornuftigt kursus Bent.:)

At man så samtidig kan bruge touring campen som base, er jo ikke så tosset. B)

Mvh. Daniel

Med venlig hilsen Daniel.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Carlo
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
15 år 2 måneder siden #2652 af Carlo
Besvaret af Carlo på emne Sv:Kørekursus/banedage.
Hejsa Daniel, Bent & Co.

Jeg er meget enig i alle de ting vi tidligere har talt- / skrevet om i.f.m. div kørekurser, uanset om det gælder svingteknik, styre- og bremseteknik eller \"kørsel i kolonne på off. vej (bronce-kursus) af mange indlysende grunde, som jeg nok skal undlade at nævne her (er vist alle nævnt gentagne gange tidligere).

Jeg er dog bange for at vi er meget for sent på den for 2009, hvis vi skal arrangerer noget i klubregi. Som du er inde på Daniel, så er der efterhånden et hav af forskellige kurser, og enten sætter kalenderen en begrænsning - ellers gør økonomien :whistle:

Hvis vi skal arrangerer noget i klubregi - og det syntes jeg bestemt er en god ide - mon vi så ikke skal satse på 2010 (selv om det lyder som noget der ligger langt ude i en meget fjern fremtid)?

Bente og jeg har tilmeldt os det arrangement som Daniel omtaler via Aagesen MC og Søborg MC, som afvikles i dagene 18, 19 og 20 maj på Anderstorp i Sverige, men for at sætt tingene i perspektiv, så faldt vores tilmelding (og betaling) 31. december 2008, hvilket vil sige laaaaaaaaangtidsplanlægning.

Lad os høre DIN mening - alt kan lade sig gøre, nogle ting kræver bare mere planlægning end andet ;)


Carlo, Brønshøj.<br><br>Indlæg redigeret af: Carlo, den: 2009/02/22 23:09

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Hulky
  • Gæst
  • Gæst
15 år 2 måneder siden #2654 af Hulky
Besvaret af Hulky på emne Sv:Kørekursus/banedage.
Hej,
Kunne man ikke forberede noget til generalforsamlingen mhp. afvikling i 2010, evt. datoer og indhold mv. eller ??

mvh
Anders

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • NORMAN
  • Gæst
  • Gæst
15 år 2 måneder siden #2679 af NORMAN
Besvaret af NORMAN på emne Sv:Kørekursus/banedage.
Hej alle,

jeg har kun været på \&quot;mestersvinger\&quot; på Knutstorp, men det var så godt, at jeg har tilmeldt mig igen i år (5. juni). Ideen med et fælles arrangement er KANON...

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Carlo
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
15 år 2 måneder siden #2681 af Carlo
Besvaret af Carlo på emne Sv:Kørekursus/banedage.
Hej Norman.

Har tidligere kørt på Knutstorp med både Racing4Fun og Mestersvinger. Banen er super med gode udfordringer (måske især for de lidt lettere maskiner) og både Racing4Fun og Mestersvingers arrangementer er helt i top. Vi har dog bare valgt at ville prøve noget nyt i år (se tidligere indlæg), da men ikke kan få det hele.

Af hensyn til tankerne om et \&quot;klubarrangement\&quot; til næste år, ville det være en god ide, om alle der deltager på div. køretekniske kurser i år, prøver at lave et kort indlæg når de er kommet hjem. Det kunne være et udemærket fingerpeg for hvor vi måske skulle ligge vores interesser for næste år.

Håber du får et forrygende godt kursus - og helst i tørvejr ;)


Carlo, Brønshøj.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • kimbp
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #2931 af kimbp
Besvaret af kimbp på emne Sv:Kørekursus/banedage.
Hej

Så har jeg også tilmeldt mig til FDM på sjællands ringen d. 8. og 9. maj.(store bededag) B)

Her meldes om fortsat ledige pladser!

Hilsen
Kim

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Daniel
  • Emne forfatter
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
15 år 1 måned siden #2934 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sv:Kørekursus/banedage.
kimbp skrev:

Hej

Så har jeg også tilmeldt mig til FDM på sjællands ringen d. 8. og 9. maj.(store bededag) B)

Her meldes om fortsat ledige pladser!

Hilsen
Kim




Det lyder godt, at du kom med på holdet Kim. B)

Noget af en aha oplevelse at finde ud af, at en af instruktørerne faktisk er medlem af klubben, og kører Blackbird. Vi mødt ham tilfældigt ved Munkholmbroen, hvor vi ville give ham et visitkort til klubben. :blink: :whistle:

Måske vi også kan lokke Bent til at komme med input, til vores fælles arrangement, med kørekurser til næste år. B)

Mvh. Daniel

Med venlig hilsen Daniel.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Daniel
  • Emne forfatter
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
15 år 1 uge siden #3101 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sv:Kørekursus/banedage.
Det var bare et kanon godt kursus som kun kan anbefales, til alle der måtte gå med sådanne overvejelser. B)

Stor tak til kørelærer, banefolk, instruktører og øvrigt personale, som var med til at gøre det til uforglemmelig oplevelse. :)

Jeg fik virkelig flyttet nogle grænser, og kom allerede ud og køre på hele dæk bredden den første dag og det var stort for mig. Siden jeg fik birden, har jeg haft mindst 2 cm ”chicken stribes” og egentlig syntes, at den var lidt tung at få rigtigt gennem de små sving. Det syn har ændret sig gevaldigt nu. :)

Jeg fik også pænt styr på kontrastyring, også med indbygget bremse/undvige manøvre. Vi fik også prøvet det grænseoverskridende at kører gennem sving med grus, og mærke hvordan motorcyklen blot skrider let(både for og baghjul), for derefter at forsætte som om ingenting var hændt når den fik fat i asfalten igen(velopmærket at man også selv sidder afslappet og lader som ingenting).

Fik også på en katastrofe bremseprøve, overbremset en enkelt gang, så jeg kørte en pænt stykke med låst/ blokeret forhjul, her fik kørelæren også et anderledes udtryk i ansigtet. :woohoo:

At få lov til at lege sådan med sin bird, og under så kyndig vejledning og under trykke vilkår, er simpelthen er ren fornøjelse som alle burde prøve. :woohoo:

Måden kurset er bygget op på, syntes jeg er perfekt, med skiftevis teori, manøvrebane, rigtig bane og en pause. :)

Både kørerlærer og instruktører var meget engagerede og var rigtig gode til at komme med feed-back, både positiv og negativ, og hvor man kunne optimere og gøre det bedre. :)

Alt i alt en rigtig god oplevelse og at det blev et par tør og solrige dage, trods metrologernes sorte regnvåde udsigter især for fredagen, gjorde oplevelsen perfekt. Jeg er stadig lidt ”høj” over hvor meget jeg fik ud af kurset. :woohoo: :)

Mvh. Daniel

Et enkelt stemnings billede: 2 Birds på omganghøjde”¦”¦.:P

PS. Tak for hyggeligt samvær Kim og Bente, altid rart med nogle kendte ansigter. Og så håber jeg at vi kan samle en flok her i klubben, til et fælles banedags arrangement i nær fremtid.



Med venlig hilsen Daniel.
Bilag:

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.172 sekunder
Leveret af Kunena Forum