Kørekursus/banedage.

  • kimbp
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 uge siden #3106 af kimbp
Besvaret af kimbp på emne Sv:Kørekursus/banedage.
Jeg vil også sige tak for godt selskab!:laugh:

Det er svært at komme med flere kommentarer ovenpå Daniels flotte beskrivelse, jeg har helt klart fået flyttet på nogle grænser i forhold til min måde at kører MC på!;)

Jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst har været så træt, som jeg var fredag og lørdag aften, man fik bare så meget input og der var så mange ting som man skulle koncentrer sig om - det tog bare hårdt på kræfterne!:ohmy:

Et sådan kursus vil være en kanonmåde at starte sæsonen på, der vil helt klart blive arbejdet på at skabe en sådan mulighed til starten af næste sæson (2010). Jeg vil gøre mit til at det lykkedes!

Hilsen
Kim

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • BIRDXX
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 uge siden #3110 af BIRDXX
Besvaret af BIRDXX på emne Sv:Kørekursus/banedage.
Hej, lyder som om jeg også ville have godt af sådan et kursus, kunne være rart at finde ud af hvor meget man kan manøvre fuglen uden det går galt, og lære lidt tips og triks, det er jo efterhånden 9 år siden jeg startede på 2 hjul, og gode tips og triks fra profferne er ikke så tosset!B)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Daniel
  • Emne forfatter
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
15 år 1 uge siden #3112 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sv:Kørekursus/banedage.
Bare det at øve/lege på en lukket bane, er jo stærkt vanedannende. :woohoo:

Her har man fået lært at kigge fremad, og ikke ned i det sving som man er på vej igennem.


Med venlig hilsen Daniel.
Bilag:

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Daniel
  • Emne forfatter
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
15 år 1 uge siden #3113 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sv:Kørekursus/banedage.
Connie fik også pæn fart og nedlægning på, og meget mere styr på sin cykel. Bl.a fik hun også prøvet at bruge ABS virkningen og prøve hvor meget den egenligt kan bremse for fuld skrue.




Med venlig hilsen Daniel.
Bilag:

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • kimbp
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 uge siden #3115 af kimbp
Besvaret af kimbp på emne Sv:Kørekursus/banedage.
Det lykkedes også for fotografen at fange en dybt koncentrerede Kim. B)

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • hanstryk
  • Gæst
  • Gæst
15 år 6 dage siden #3136 af hanstryk
Besvaret af hanstryk på emne Sv:Kørekursus/banedage.
Hej alle

Meget fin beskrivelse af kurset Daniel og fine stemningsbilleder der er vedhæftet.

Jeg selv glæder mig ustyrligt til det bliver min tur. Vi er 4 ude fra arbejde der er tilmeldt FDM's kursus på JyllandsRingen den 27-28 Maj.

Var det måske en ide, at der blev nedsat et udvalg med det formål, at arrangere et kørekursus/banedag i sæsonen 2010. Mere så vi er sikker på det ikke går i glemmebogen eller at vi kommer for sent igang med planlægningen. Jeg vil i hvertfald gerne hjælpe til med det jeg nu kan.

Mvh
Hans tryk

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Daniel
  • Emne forfatter
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
15 år 3 dage siden #3173 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sv:Kørekursus/banedage.
Tak for det Hans. :)

Håber at I også får et par gode dage, så du rigtig kan få testet din nye affjedring. B)

Hvis det skal være hos FDM, så skal vi nok have inside hjælp, da man ikke bare kan sætte sig på en dato ude i fremtiden, fordi de booker op efterhånden som der kommer tilmeldinger. (mig bekendt)

Det bedste ville nok være at finde ud af i runde tal hvor mange, som vil være interesseret og nogenlunde hvilke dage de fleste folk bedst kan. Og hvis det skal være vildt, hvilken bane/arrangør skal vi bruge.

Det kunne være fedt hvis man kunne sætte sådan en afstemning op, ala dem vi har på forsiden. Herefter kunne man lave en tilmelding med bindende betaling.

Mvh. Daniel

Med venlig hilsen Daniel.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • hanstryk
  • Gæst
  • Gæst
15 år 2 dage siden #3189 af hanstryk
Besvaret af hanstryk på emne Sv:Kørekursus/banedage.
Hej Daniel

Det lyder som en god ide med afstemningen på forsiden, for i første omgang at lodde stemningen.

Måske man kunne lave en slags dobbelt-afstemning, som indeholder følgende spørgsmål: interesseret, og i givet fald hvor (Sjælland/Jylland). Måske man også skulle spørge om man er interesseret i en Banedag eller Kørekursus.

Herefter kunne man så finde diverse muligheder i det område der er størst stemning for, og forhører sig om priser samt arbejde videre med arrangementet.

Med venlig hilsen
Hans Tryk

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Daniel
  • Emne forfatter
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
14 år 11 måneder siden #3205 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sv:Kørekursus/banedage.
Så er vi hjemme igen efter en hyggelig dag i det svenske. :)

En rigtig fin høj-farts bane som passer perfekt til vores cykel. Der blev givet godt med gas, og nulret noget gummi rundt i alle de gode lange sving som denne bane har. B)



I kan få en tur, godt nok i bil, rundt på banen her:

www.scandinavianraceway.info/movies/scra3.wmv

Ved ikke lige hvad der foregår her, men det ser ud til familien Sørensen har noget med benene:




Undskyld. :blush: :kiss:

Let fugtig bane fra morgenstunden og en meget lille byge i et enkelt pas, ellers fint tørt og masser af sol resten af dagen. :)



Et par af de hurtige, jeg skal nok øve lidt mere før jeg får den fart som de her gutter:



Tak til Aagesen og Søborg MC, for dette fine arrangement. Også tak til Carlo og Bente for husly og forplejning i pitten. Også hyggelig at vi lige fik hilst på dig Jan, og tak for alt det gummi du havde kørt i banen, så den lige var klar til os. :silly: B)

Mvh. Daniel<br><br>Indlæg redigeret af: Daniel, den: 2009/05/21 09:17

Med venlig hilsen Daniel.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Carlo
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
14 år 11 måneder siden #3206 af Carlo
Besvaret af Carlo på emne Sv:Kørekursus/banedage.
Hej Daniel og Connie.

Skal hilse fra fruen og sige \&quot;tak for billederne\&quot; :blush: Vi kunne ikke lige blive enige om hvad det var hun var i gang med at forklare - men det ser interessant ud :silly:

Efter 3 dage er vi godt brugte, og det var ikke svært at falde i søvn i aftes. Der er blevet flyttet nogle voldsomme grænser for hvor meget man i virkeligheden kan \&quot;kravle\&quot; rundt på sin motorcykel for at \&quot;købe frihøjde\&quot;. Til gengæld har, ikke mindst Bente, fået lidt mere luft mellem støvlesnuderne og asfaltbelægningen igen (så lidt faretruende ud da hun drejede gashåndtaget 1, og andendagen - uden at ændre sidestilling).

En stor fornøjelse at få lov til at lade Blackbirden strække rigtigt ud på denne godt 4 km. lange bane - og mærke hvordan den bare spinner som en veltilfreds missekat. Jeg måtte sande, at Blackbirden altså bare ER tungere i svingene end alle de øvrige motorcykler, MEN på langsiden skulle de altså stå rigtig tidligt op hvis de ville følge med ned til den anden ende af langsiden (målt på Gearpodén max. speed 244 km/t) :whistle: Har aldrig tidligere kørt på en bane der var SÅ perfekt til vores elskede Blackbird.

Der har været tale om andre baner, primært i Tyskland, men tror jeg er har fået nok i denne omgang(brugte 5 fulde tanke benzin på de 3 dage), så det må vist vente til en anden god gang. Skulle et lignende arrangement blive aktuelt igen, måske næste år, ville det klart kunne anbefales til alle - og jeg melder mig frivilligt.

Tak til Connie, Daniel og Jan for rigtig godt selskab.


Carlo, Brønshøj.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.120 sekunder
Leveret af Kunena Forum