Generalforsamling

  • kimbp
  • Gæst
  • Gæst
15 år 2 uger siden #3004 af kimbp
Besvaret af kimbp på emne Sv:Generalforsamling
Tak til jer alle for en kanon hyggelig weekend! Det er jo herligt med den store opbakning til arrangementet, det er jo den slags der gør, at man kan finde overskuddet til at få det hele stablet på benene.

Tak til alle der hjalp til, det er dejligt at vi kan deles lidt om opgaverne!

Det var rigtig ærgeligt med det uheld i starten af fællesturen, god bedring til dig, Poul. Det betød at vi måtte afkorte fællesturen, hvilket betød et I blev snydt for at komme til Maglesø. Her er et billede deroppe fra, taget en sommerdag for et par år siden:



Håber vi snart ses igen!

Hilsen
Kim & Irena
Bilag:

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Per Teglgaard
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK4
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK4
Mere
15 år 2 uger siden #3005 af Per Teglgaard
Besvaret af Per Teglgaard på emne Sv:Generalforsamling
Halløj venner

Også en tak herfra - det var sgú rigtig hyggeligt selvom jeg måtte tidligt til køjs sammen med Jonhjohn - billederne viser vi dog sov hver for sig;)

Konfirmationen dagen efter var ikke af samme kaliber - det kunne godt mærkes om mandagen - som Carlo bemærker så tager det et par dage at komme sig:blink:

Godt at høre at Poul kom hurtigt hjem - god bedring Poul - du er absolut ingen pivskid.... Håber vi ses i august!!!

Stor hilsen

Per

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Hulky
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 uge siden #3045 af Hulky
Besvaret af Hulky på emne Sv:Generalforsamling
Hej Alle,
Et forsinket tak for sidst fra mig af, det var rigtig hyggeligt at møde jer alle, og sikke en velkomst - tak.
Nu er jeg hjemme fra min forretningsrejse, og ihht. vores aftale på generalforsamlingen har jeg lavet et udkast til et forsikringsbrev - og det er fremsendt til Kenneth (og Kim B.P) for review inden vi udsender det til selskaberne.

Ja, en lidt kedelig start på vores fællestur, godt der ikke skete mere med Poul. Webmaster kan vi ikke få lidt fælles principper for kolonnekørsel lagt ud på vores site så alle kan se og opfriske dem uden at skulle ned i en menu - eller evt via et nyhedsbånd i bunden af skærmen eller hvad ved jeg. Bare et forslag.
God bedring Poul.
mvh
Anders

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Carlo
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
15 år 1 uge siden #3046 af Carlo
Besvaret af Carlo på emne Sv:Generalforsamling
Hej Anders.

Tak, og i meget lige måde. Det plejer at være rigtig hyggeligt at møde sine \"lidelsesfæller\" til klubarrengementerne, og også at få sat nogle ansigter på B)

Jeg er enig med dig i din betragtning af at få \"kridtet\" nogle gode råd / regler op for fælleskørsel. Ingen kæde er stærkere end det svageste led, og der skal være plads til alle i klubben - men det vi oplevede ifm. generalforsamlingen kan vi altså godt gøre en hel del bedre :whistle:

Personligt har jeg oplevet andre situationer, hvor man bare har været \"lidt for dygtig\" i en periode, og så glemmer man at tænke - man handler på rutinen eller på instinkter - og så er det at det kan gå galt (eller være lige ved). Måske vi (skriv gerne mig på listen) alle sammen var \"lidt for dygtige\" ved vores fællestur. Jeg mener ikke kun at det var Poul´s skyld, for hvis vi ikke var kørt forkert af hinanden, var uheldet måske ikke sket? Måske vi bare skulle være glade for at det kun blev materiel skade, og så tage ved lære af uheldet alle sammen - det må være måden at blive dygtigere på. Lad os få nogle retningslinier op på hjemmesiden, så de er synlige for alle.


Carlo, Brønshøj.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • BIRDXX
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 uge siden #3048 af BIRDXX
Besvaret af BIRDXX på emne Sv:Generalforsamling
Halløj,har på 4 år kørt med en flok mc-ister fra Fåborg hver tirsdag sommeren igennem og derved kørt meget kolonnekørsel.Vi har heldigvis ikke haft nogen uheld, det skyldes nok dels \"morfar\" tempoet:dry: men også erfarne mc folk:) Det er fandens vigtigt at holde afstand så man kan nå at reagere hvis der skulle opstå noget pludseligt for der er altså ikke mange sekunder til at tænke sig om i:woohoo: prøver at tilføje et link om kolonnekørsel, ved ikke om det lykkedes, men ellers se på hjemmesiden: www.mc-taarnfalkene.dk der er et afsnit i oversigten til venstre om kolonnekørsel der kan være nyttigt for nogle at læseB) Hilsen KennethMC kørsel i kortege eller kolonne







1. Udgangspunktet for al kolonnekørsel er at færdselsloven skal overholdes.

2. Det er uskik at overhale forankørende i kortege, med mindre det er nødvendigt.

3. Hold altid øje med den bagvedkørende og stop op hvis denne stopper, så er der aldrig nogen der bliver tabt.

4. Ved frakørsel skal man være opmærksom på at alle er med.

5. Hvis ikke alle er med, stopper sidste mand i kolonnen og venter indtil der er kontakt til til de tabte.

6. Det er både sjovt og facinerende at køre i kortege, men bestemt ikke ufarligt, derfor er vigtigt at følge disse enkle men meget vigtige regler.

7. Den forreste er kolonnelederen. Hans placering kan være i såvel højre, venstre eller i midten af kortegen. Placeringen er valgfri for ham således at han hele tiden kan orientere sig bagud i kolonnen.

8. De næste efter kolonnelederen indtager en zigzag formation og beholder sin position under kørsel, altså ingen baneskift når kolonnen er i gang. Undtagelsen er at kommer der udrykningskøretøj bafra, så fletter man ind i enkeltkolonne).

9. Har du det bedst med at ligge inderst, så læg dig der og bliv der!! Alle vil under den nævnte zigzag formation have bedst muligt synsfelt til siderne samt til de andre i kortegen. Desuden får det kolonnen til at syne af mere for de øvrige trafikanter og dermed deres større bevågenhed. Bevågendehed skal andre trafikanter iflg. færdselsloven udøve overfor kolonner og sluttede optog.

10. Hvis man under kørslen observerer at den forankørende forlader sin plads i kolonnen, så lad være med at skifte plads - du er stadigvæk enten yderst eller indersat - den række der har ”mistet” en MC rykker ganske enkelt en tand længere frem.

11. Undtagelsen er, at hvis der kommer bagfrakørende udrykningstøjer, så fletter man ind i enkelkolonne.

12. Ved kolonnekørsel på mindre veje - typisk uden midterskriber - fletter man ind i enkeltkolonne og placerer sig ca. midt på vejen på sin egen kørebanehalvdel.

13. Afstanden mellem kolonnedeltagerne afhænger af farten og forholdene. Oftest vil det passe med en afstand på 1 sekund, hvilket svarer til ca. 15 m ved 60 km/t.

14. Når man stopper ved lyskryds e.lign. klapper formationen sammen, ganske enkelt ved at man kører på ved siden af hinanden.

15. Nybegyndere og urutinerede bør placeres i den forreste del af kolonnen, idet kørsel her er mere rolig og jævn.

16. Såvidt det er muligt bør der også være en ”kolonneslutter”, meget gerne en MC med ”specielt lys” ekstra projektører e. lign, så ved de forankørende, at dette er sidste maskine i kolonnen.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • kimbp
  • Gæst
  • Gæst
14 år 11 måneder siden #3107 af kimbp
Besvaret af kimbp på emne Sv:Generalforsamling
Hej Anders

Jeg har endnu ikke set det udkast til brev til forsikringen som du skulle have sendt til mig?

Hilsen
Kim

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • knek
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_MODERATOR
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_MODERATOR
Mere
14 år 11 måneder siden #3111 af knek
Besvaret af knek på emne Sv:Generalforsamling
Hej Kim

Jeg har fået et udkast af Anders, som jeg nu har videresendt til dig. Jeg har ikke selv fået læst det endnu, da jeg ikke lige har Microsoft Office 2007 på min PC herhjemme.

Mvh

Knek

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • kimbp
  • Gæst
  • Gæst
14 år 11 måneder siden #3114 af kimbp
Besvaret af kimbp på emne Sv:Generalforsamling
Ok, tak for det.

Har du office 2003, kan du downloade et hjælpeprogram der automatiske konverter 2007 dokumenter til 2003 format.

mvh
Kim

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.094 sekunder
Leveret af Kunena Forum