Introducer dig selv.
- Daniel
- Emne forfatter
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mindre
Mere
- Indlæg: 1541
16 år 7 måneder siden #884
af Daniel
Med venlig hilsen Daniel.
Besvaret af Daniel på emne Sv:Introducer dig selv.
Nu har vi jo set formel 1.
Så...
Tak for opbakningen Carlo.
Intentionerne med denne tråd var også en høflig opfordring til nyankomne her til siden, om at skrive davs og et par ord om sig selv, før man kaster sig ud i diverse spørgsmål og kommentarer.
Det vil alt andet lige, give en bedre start og et bedre sammenhold, frem for bare at gå til bidet og spørge til hvordan man skifter væske i sine blinklys med det samme.
På andre fora hedder denne type en \"sticky\" tråd, ved ikke lige hvad det hedder på dansk, men noget i retning af læs lige her først, inden du poster spørgsmål og svar.
Mvh. Daniel.<br><br>Indlæg redigeret af: Daniel, den: 2008/03/24 20:42
Så...
Tak for opbakningen Carlo.
Intentionerne med denne tråd var også en høflig opfordring til nyankomne her til siden, om at skrive davs og et par ord om sig selv, før man kaster sig ud i diverse spørgsmål og kommentarer.
Det vil alt andet lige, give en bedre start og et bedre sammenhold, frem for bare at gå til bidet og spørge til hvordan man skifter væske i sine blinklys med det samme.
På andre fora hedder denne type en \"sticky\" tråd, ved ikke lige hvad det hedder på dansk, men noget i retning af læs lige her først, inden du poster spørgsmål og svar.
Mvh. Daniel.<br><br>Indlæg redigeret af: Daniel, den: 2008/03/24 20:42
Med venlig hilsen Daniel.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- madhed
- Gæst
16 år 7 måneder siden #893
af madhed
Besvaret af madhed på emne Sv:Introducer dig selv.
hejsa , kan da også forsøge at fortælle lidt om mig og min \"mc karriere\".
jeg hedder så mads holmegaard , og arbejder på lageret på carlsberg i fredericia. har været der i 5 år jeg bliver snart 39 og har kørt uafbrudt siden mit 18. år og jeg fik mit kort.det der med motorcykler er absolut ikke noget som jeg har fået ind med modermælken , da jeg er den eneste i familien med kort og cykel. har faktisk i de 20 år jeg har kørt aldrig været uden mc. kan man da være det ????
mine første 2 mcér var de legendariske kawasaki z 650 model b2 fra 1978. den 1. var helt standard , men den 2. var \"stylet\" der var tt styr på , profilbagsvinger , et italiensk 1 1/2 mands sæde , dobbelte skiver og opboret motor på 720 ccm , 16 tommer hjul bagpå så der var plads til en bredere sut , i de dage (1987) var 130 bagpå stort !!!!! . synes den dag idag at kawas z modeller fra 650 til 1000 ccm er kultcykler , og kunne godt finde på at finde en og lave noget sjov med . de første 5 år og 70.000 km foregik på 2 stk z 650 og 4 motorer. de har lidt med plejlstangs lejerne hvis de får lidt gas i 1992 købte jeg en suzuki gs 500 e så kæresten også kunne styre en gang imellem. da den var 2 måneder var vi i paris på den med 2 pers og oppakning. frem og tilbage på 1 uge. kort fortalt knap 40.000 km på 3 år . så har jeg også prøvet at have suzuki .
1995 købte jeg så min yamaha xj 900 f fra 1990 med 35595 km på klokken og den har jeg stadig den dag idag som solo cykel.nu har den bare kørt omkring 185.000 km. den har besøgt tyskland , tjekkiet , slovakiet , ungarn , østrig holland , belgien , luxembourg , frankrig , spanien og andorra , så det er en berejst tøs. frankrig er besøgt 7 gange , spanien og andorra 3 gange. der er sgu dejligt dernede i fransker land !!!! i 2003 købte vi så en ny yamaha fazer 600 og på den var vi i spanien og frankrig. fed fed cykel med fed motor , gode bremser og fantastisk dejlig på en snoet vej . skal stå tidlig op for at følge den på rugårds landevej den havde vi 1 år og 18.000 km , og så meldte vores tvillinger deres ankomst. havde da heldigvis stadigvæk min xj 900f !!.
2004 hentede jeg så min 97ér bird i nærheden af hamburg med 29.000 km på klokken. i 2005 betalte jeg afgift og den var på gaden til 108.500 kr. der er lidt med lakken men det kan fikses. vinteren 2005-2006 var den i tyskland og få sidevogn på. sidenhen har den været i frankrig 2 gange med os og unger , og den har pt. kørt 63.000 km ialt. eneste problemer , 1 ny knastkædestrammer omkring 50.000 km og 1 . ny ensretter her i vinter. har da også lige haft en honda xl 350 til vinterkørsel en enkelt vinter. pludselig stod der en makker og hoppede fordi han syntes at den var det fedeste han havde set længe , så den måtte han da bare købe. det blev 2 1/2 månedes vinterkørsel og 2000 km. det var sjovt . så nu er det bare min xj 900 og min bird.
kom jo ind i bird klub dk for 2-3 år siden men ellers er jeg med i mc trykkogerne her på fyn. vi var 5 personer som mødte hinanden på mc campen d´n toerstop i holland sommerferien 1995. da vi kom hjem mødtes vi til kaffe og for at se ferie billeder og blev enig om at lave en klub for touring folk. klubben så dagens lys 3 maj 1996 og vi er stadig 3 af de oprindelige 5 som mødte hinanden i holland. er 16 i klubben .
derudover er jeg så medlem i bird klub dk , dmc , mctc og sidevogns klubben , ja det var vist det hele
men er jo nok en udpræget touring tosse og lidt af et snakkehoved , men så keder man da ikke sig.he he !
har ikke så mange billeder af de første mcér men har da lidt af de seneste. min bird kan da ses på www.motorcykelgalleri.dk nemmest at finde via grupper : honda cbr eller under profiler/brugere som mads h . www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=20825
der ligger også 2 små video klip hvor jeg får den kørt i testbænk med vogn på.
ønsker jer alle en fed sæson med masser af solskins km og ingen pansere.
mads
Indlæg redigeret af: madhed, den: 2008/03/24 12:09
Indlæg redigeret af: madhed, den: 2008/03/24 12:28<br><br>Indlæg redigeret af: madhed, den: 2008/03/24 12:30
jeg hedder så mads holmegaard , og arbejder på lageret på carlsberg i fredericia. har været der i 5 år jeg bliver snart 39 og har kørt uafbrudt siden mit 18. år og jeg fik mit kort.det der med motorcykler er absolut ikke noget som jeg har fået ind med modermælken , da jeg er den eneste i familien med kort og cykel. har faktisk i de 20 år jeg har kørt aldrig været uden mc. kan man da være det ????
mine første 2 mcér var de legendariske kawasaki z 650 model b2 fra 1978. den 1. var helt standard , men den 2. var \"stylet\" der var tt styr på , profilbagsvinger , et italiensk 1 1/2 mands sæde , dobbelte skiver og opboret motor på 720 ccm , 16 tommer hjul bagpå så der var plads til en bredere sut , i de dage (1987) var 130 bagpå stort !!!!! . synes den dag idag at kawas z modeller fra 650 til 1000 ccm er kultcykler , og kunne godt finde på at finde en og lave noget sjov med . de første 5 år og 70.000 km foregik på 2 stk z 650 og 4 motorer. de har lidt med plejlstangs lejerne hvis de får lidt gas i 1992 købte jeg en suzuki gs 500 e så kæresten også kunne styre en gang imellem. da den var 2 måneder var vi i paris på den med 2 pers og oppakning. frem og tilbage på 1 uge. kort fortalt knap 40.000 km på 3 år . så har jeg også prøvet at have suzuki .
1995 købte jeg så min yamaha xj 900 f fra 1990 med 35595 km på klokken og den har jeg stadig den dag idag som solo cykel.nu har den bare kørt omkring 185.000 km. den har besøgt tyskland , tjekkiet , slovakiet , ungarn , østrig holland , belgien , luxembourg , frankrig , spanien og andorra , så det er en berejst tøs. frankrig er besøgt 7 gange , spanien og andorra 3 gange. der er sgu dejligt dernede i fransker land !!!! i 2003 købte vi så en ny yamaha fazer 600 og på den var vi i spanien og frankrig. fed fed cykel med fed motor , gode bremser og fantastisk dejlig på en snoet vej . skal stå tidlig op for at følge den på rugårds landevej den havde vi 1 år og 18.000 km , og så meldte vores tvillinger deres ankomst. havde da heldigvis stadigvæk min xj 900f !!.
2004 hentede jeg så min 97ér bird i nærheden af hamburg med 29.000 km på klokken. i 2005 betalte jeg afgift og den var på gaden til 108.500 kr. der er lidt med lakken men det kan fikses. vinteren 2005-2006 var den i tyskland og få sidevogn på. sidenhen har den været i frankrig 2 gange med os og unger , og den har pt. kørt 63.000 km ialt. eneste problemer , 1 ny knastkædestrammer omkring 50.000 km og 1 . ny ensretter her i vinter. har da også lige haft en honda xl 350 til vinterkørsel en enkelt vinter. pludselig stod der en makker og hoppede fordi han syntes at den var det fedeste han havde set længe , så den måtte han da bare købe. det blev 2 1/2 månedes vinterkørsel og 2000 km. det var sjovt . så nu er det bare min xj 900 og min bird.
kom jo ind i bird klub dk for 2-3 år siden men ellers er jeg med i mc trykkogerne her på fyn. vi var 5 personer som mødte hinanden på mc campen d´n toerstop i holland sommerferien 1995. da vi kom hjem mødtes vi til kaffe og for at se ferie billeder og blev enig om at lave en klub for touring folk. klubben så dagens lys 3 maj 1996 og vi er stadig 3 af de oprindelige 5 som mødte hinanden i holland. er 16 i klubben .
derudover er jeg så medlem i bird klub dk , dmc , mctc og sidevogns klubben , ja det var vist det hele
men er jo nok en udpræget touring tosse og lidt af et snakkehoved , men så keder man da ikke sig.he he !
har ikke så mange billeder af de første mcér men har da lidt af de seneste. min bird kan da ses på www.motorcykelgalleri.dk nemmest at finde via grupper : honda cbr eller under profiler/brugere som mads h . www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=20825
der ligger også 2 små video klip hvor jeg får den kørt i testbænk med vogn på.
ønsker jer alle en fed sæson med masser af solskins km og ingen pansere.
mads
Indlæg redigeret af: madhed, den: 2008/03/24 12:09
Indlæg redigeret af: madhed, den: 2008/03/24 12:28<br><br>Indlæg redigeret af: madhed, den: 2008/03/24 12:30
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- Carlo
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mindre
Mere
- Indlæg: 1069
16 år 7 måneder siden #894
af Carlo
Besvaret af Carlo på emne Sv:Introducer dig selv.
Hej Mads.
Tak for dit indlæg, det var spændende at læse om. I øvrigt underligt, for i hverdagen går vi rundt og \"tror nok\" at vi kender hinanden, men i virkeligheden ved vi slet ikke ret meget om de mennesker vi omgåes med - så det var bestemt positivt at læse dit indlæg. Faktisk glæder jeg mig til at møde dig igen snart - og høre nogle af alle de \"røverhistorier\" du må kunne huske fra dit touringliv
Skynder mig straks videre til www.motorcykelgalleri.dk
Carlo, Brønshøj.
Tak for dit indlæg, det var spændende at læse om. I øvrigt underligt, for i hverdagen går vi rundt og \"tror nok\" at vi kender hinanden, men i virkeligheden ved vi slet ikke ret meget om de mennesker vi omgåes med - så det var bestemt positivt at læse dit indlæg. Faktisk glæder jeg mig til at møde dig igen snart - og høre nogle af alle de \"røverhistorier\" du må kunne huske fra dit touringliv
Skynder mig straks videre til www.motorcykelgalleri.dk
Carlo, Brønshøj.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- Daniel
- Emne forfatter
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mindre
Mere
- Indlæg: 1541
16 år 7 måneder siden #897
af Daniel
Med venlig hilsen Daniel.
Besvaret af Daniel på emne Sv:Introducer dig selv.
Tak for dit spændende indlæg Mads.
Du har da været lidt omkring på 2 hjul, skal jeg love for”¦”¦ herligt, det kan der nok fortælles mange gode historier om.
Kan godt se at jeg er bagud her, og en anelse misundelig, hvor var det foråret blev af”¦”¦”¦., jeg må ud og trille.
Mvh. Daniel
Du har da været lidt omkring på 2 hjul, skal jeg love for”¦”¦ herligt, det kan der nok fortælles mange gode historier om.
Kan godt se at jeg er bagud her, og en anelse misundelig, hvor var det foråret blev af”¦”¦”¦., jeg må ud og trille.
Mvh. Daniel
Med venlig hilsen Daniel.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- hanstryk
- Gæst
16 år 5 måneder siden #1603
af hanstryk
Besvaret af hanstryk på emne Sv:Introducer dig selv.
Hej allesammen.
Så er jeg også blevet medlem af klubben på Nikolajs opfordring (som jeg mødte til et FDM kursus sammen med Brandmanden), og vil jeg da også lige introducere mig selv her på siden.
Jeg er 43 år, gift og har 2 børn. 1 pige på 10 og en dreng på 14. Arbejdsmæssigt er jeg mekaniker på en borerig og arbejder for tiden i Norge. Dog hænder det, at jeg bliver sendt lidt rundt om i verden afhængig af mandskabsmangel.
Min MC karriere startede som 17 årig (lidt for tidligt, men lysten kunne jo ikke styres) på en fabriksny Honda CB 400 N, købt for alle mine sparepenge i 1982. Denne cykel havde jeg mange skønne ture på og beholdt den i 3 år. Min vinterbil i disse år var et udtjent vrag af en Sunbeam Imp (Hillman), som gav mig store frustrationer og utallige reparationer, men pengene var jo små og Honda'en skulle jo ha' det bedste penge kunne købe. Sunbeam'en døde dog en sen efterårsdag på vej hjem fra Løkken.
Honda'en derimod levede i bedste velgående og blev snart efter givet i bytte på en lettere brugt Kawasaki Z 650. At komme fra en 2 cyl. over til en \"fuldvoksen\" 4 cyl. var et kvantespring. Desværre fulgte køreegenskaberne ikke med, men den var hurtig (for den tid), altså når det gik lige ud og der ikke skulle bremses.
Efter et par år blev den givet i bytte og jeg steg op i 1 liter klassen, nemlig en Kawasaki Z 1000. Nu kom der dælme fart på, den trak jo som en supertanker. Dog styrede og bremsede den ligesådan, men hvem bekymrer sig om det, dette var jo kongen.
Heldigvis kom Suzuki med en ny GSX 750 F, Kawa'en blev byttet ind og jeg kørte nu Suzuki. Denne var faktisk hurtigere end Kawa'en samtidig kunne den jo også styre og bremse. Europa blev kørt tyndt på kryds og tværs i disse år og masser af dejlige minder er fortsat på nethinden.
Efter et par år gik det så som det plejer at gå, kærligheden vandrer fra 2 hjul og over på 2 øjne og jeg var solgt. Ud med motorcyklen, konen flytter ind og før man får set sig om sidder man i en stationcar med 2 unger på bagsædet, mens motorcyklerne flyver forbi én.
Nu er min kone heldigvis forstående, forudsat jeg gør som hun siger. Hun kunne åbenbart se min længsel efter en MC igen og da vores hus i Thailand nu stod færdigt, kom hun en dag og spurgte om ikke det var ved at være tid jeg fik en MC igen (husk hvad blomster kan gøre). Jeg var lamslået og lykkelig, mente hun virkelig hvad hun sagde? Nå, MC blade blev købt hjem og dusinvis af test blev nærlæst og tilsidst var valget klart, det skulle være en Honda Blackbird. Billeder blev fremvist for konen og hendes eneste kommentar var \"den ser da pæn ud\". OK, hun mener det vist nok alvorligt. Behøver jeg fortælle at de huslige pligter blev udført til UG i denne periode.
Maskinchefen ombord på riggen havde tilfældigvis sin Blackbird til salg. En årgang 1998, men indregistrert i 1999, som kun havde kørt 18500 velpassede km. Og det bedste af det hele, jeg kunne låne den i 1 måned og se om det var noget for mig. Cyklen blev afhentet og sandelig om det ikke var noget for mig. Prisen blev forhandlet (man er vel nordjyde) til 106.500 kr.
Jeg har siden lavet lidt modifikationer på Honda'en. Dæmperen bag er skiftet ud med en Öhlins sammen med fjederne foran. Nye dæk er lige blevet monteret, her valgte jeg Michelin Pilot Road 2. Med de nye dæk samt affjedringen er det som at ha' fået en helt ny cykel. Hold da op hvor kører den bare skønt.
I juli går turen så ned langs Rhinen til Østrig og Italien med en masse bjergpas. Herefter videre langs middelhavskysten til Frankrig og Pyrenæerne, hvor min søster har en lille campingplads med de skønneste bjerge lige uden for døren. Videre ud til Biritz og op langs kysten til Normandiet. Herfra går turen så hjem til Aalborg, hvor arbejdet igen kalder.
Jeg vil benytte lejligheden til at ønske jer alle en rigtig god og sikker sommer og håber I alle må få nogle fantastiske ture på Blackbirden.
Med venlig hilsen
Hans
Så er jeg også blevet medlem af klubben på Nikolajs opfordring (som jeg mødte til et FDM kursus sammen med Brandmanden), og vil jeg da også lige introducere mig selv her på siden.
Jeg er 43 år, gift og har 2 børn. 1 pige på 10 og en dreng på 14. Arbejdsmæssigt er jeg mekaniker på en borerig og arbejder for tiden i Norge. Dog hænder det, at jeg bliver sendt lidt rundt om i verden afhængig af mandskabsmangel.
Min MC karriere startede som 17 årig (lidt for tidligt, men lysten kunne jo ikke styres) på en fabriksny Honda CB 400 N, købt for alle mine sparepenge i 1982. Denne cykel havde jeg mange skønne ture på og beholdt den i 3 år. Min vinterbil i disse år var et udtjent vrag af en Sunbeam Imp (Hillman), som gav mig store frustrationer og utallige reparationer, men pengene var jo små og Honda'en skulle jo ha' det bedste penge kunne købe. Sunbeam'en døde dog en sen efterårsdag på vej hjem fra Løkken.
Honda'en derimod levede i bedste velgående og blev snart efter givet i bytte på en lettere brugt Kawasaki Z 650. At komme fra en 2 cyl. over til en \"fuldvoksen\" 4 cyl. var et kvantespring. Desværre fulgte køreegenskaberne ikke med, men den var hurtig (for den tid), altså når det gik lige ud og der ikke skulle bremses.
Efter et par år blev den givet i bytte og jeg steg op i 1 liter klassen, nemlig en Kawasaki Z 1000. Nu kom der dælme fart på, den trak jo som en supertanker. Dog styrede og bremsede den ligesådan, men hvem bekymrer sig om det, dette var jo kongen.
Heldigvis kom Suzuki med en ny GSX 750 F, Kawa'en blev byttet ind og jeg kørte nu Suzuki. Denne var faktisk hurtigere end Kawa'en samtidig kunne den jo også styre og bremse. Europa blev kørt tyndt på kryds og tværs i disse år og masser af dejlige minder er fortsat på nethinden.
Efter et par år gik det så som det plejer at gå, kærligheden vandrer fra 2 hjul og over på 2 øjne og jeg var solgt. Ud med motorcyklen, konen flytter ind og før man får set sig om sidder man i en stationcar med 2 unger på bagsædet, mens motorcyklerne flyver forbi én.
Nu er min kone heldigvis forstående, forudsat jeg gør som hun siger. Hun kunne åbenbart se min længsel efter en MC igen og da vores hus i Thailand nu stod færdigt, kom hun en dag og spurgte om ikke det var ved at være tid jeg fik en MC igen (husk hvad blomster kan gøre). Jeg var lamslået og lykkelig, mente hun virkelig hvad hun sagde? Nå, MC blade blev købt hjem og dusinvis af test blev nærlæst og tilsidst var valget klart, det skulle være en Honda Blackbird. Billeder blev fremvist for konen og hendes eneste kommentar var \"den ser da pæn ud\". OK, hun mener det vist nok alvorligt. Behøver jeg fortælle at de huslige pligter blev udført til UG i denne periode.
Maskinchefen ombord på riggen havde tilfældigvis sin Blackbird til salg. En årgang 1998, men indregistrert i 1999, som kun havde kørt 18500 velpassede km. Og det bedste af det hele, jeg kunne låne den i 1 måned og se om det var noget for mig. Cyklen blev afhentet og sandelig om det ikke var noget for mig. Prisen blev forhandlet (man er vel nordjyde) til 106.500 kr.
Jeg har siden lavet lidt modifikationer på Honda'en. Dæmperen bag er skiftet ud med en Öhlins sammen med fjederne foran. Nye dæk er lige blevet monteret, her valgte jeg Michelin Pilot Road 2. Med de nye dæk samt affjedringen er det som at ha' fået en helt ny cykel. Hold da op hvor kører den bare skønt.
I juli går turen så ned langs Rhinen til Østrig og Italien med en masse bjergpas. Herefter videre langs middelhavskysten til Frankrig og Pyrenæerne, hvor min søster har en lille campingplads med de skønneste bjerge lige uden for døren. Videre ud til Biritz og op langs kysten til Normandiet. Herfra går turen så hjem til Aalborg, hvor arbejdet igen kalder.
Jeg vil benytte lejligheden til at ønske jer alle en rigtig god og sikker sommer og håber I alle må få nogle fantastiske ture på Blackbirden.
Med venlig hilsen
Hans
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- Daniel
- Emne forfatter
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mindre
Mere
- Indlæg: 1541
16 år 5 måneder siden #1604
af Daniel
Med venlig hilsen Daniel.
Besvaret af Daniel på emne Sv:Introducer dig selv.
Sådan skal det gøres Hans. Tak for din fine/gode introduktions historie og velkommen til.
De havde bl.a. Sunbeam der hvor jeg stod i lære som mekaniker, og husker at det var med at gemme sig, når man kunne se at værkføreren var på vej med sådan en sag. De var ikke altid lige sjove at reparerer på.
Jeg kunne forestille mig, at man som mekaniker på en borerig, blev sat til at lave lidt af hvert, men hvad er en typisk opgave som du laver der ude.?
Mvh. Daniel
De havde bl.a. Sunbeam der hvor jeg stod i lære som mekaniker, og husker at det var med at gemme sig, når man kunne se at værkføreren var på vej med sådan en sag. De var ikke altid lige sjove at reparerer på.
Jeg kunne forestille mig, at man som mekaniker på en borerig, blev sat til at lave lidt af hvert, men hvad er en typisk opgave som du laver der ude.?
Mvh. Daniel
Med venlig hilsen Daniel.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- hanstryk
- Gæst
16 år 5 måneder siden #1605
af hanstryk
Besvaret af hanstryk på emne Sv:Introducer dig selv.
Hej Daniel
Tak for velkomsten. En typisk arbejdsdag er på 12 timer og starter med en overlevering fra det andet hold. Såfremt alt er i orden og intet udstyr er i stykker går man normalt lige en tur rundt til alt udstyret for at lytte og se til det. Herefter er der en hel del planlagt vedligeholdelse at se til. Det gælder som regel udstyr som kraner, pumper, selve boremaskinen (som vi kalder \"Topdrive\"), vores diesel drevne hovedmaskiner som levere strøm, maskiner der producere vores drikkevand og en mængde af hydraulik, for lige at nævne nogle få stykker. Planlagt vedligehold er alt fra olieskift til adskillelse og udskiftning af diverse sliddele.
Hvis noget går i stykker (og det gør det) skal det naturligvis repareres hurtigst muligt. Hvis udstyret gør, at vi ikke kan komme videre i programmet, får vi nemlig ikke leje ind for riggen (dagslejen er pt. på ca. 425000 $) så der bliver regnet i minutter. Der hersker dog ingen panik over pengene, det vigtigste og altafgørende er sikkerhed. Som sagt er vagten på 12 timer, herefter er der 12 timers fri. I fritiden hygger vi os med film, spil, bøger og hvad vi ellers kan finde på.
Hverdagen er sjov (til tider) og spændende med mange udfordringer og kan man få det til at passe sammen med familien, at man er væk et stykke tid, så er det verdens bedste job, når helikopteren flyver hjemad.
Håber det giver dig et lille indblik i vores hverdag, som faktisk ikke er så forskellig fra andre brancher bortset fra man ikke kommer hjem hver aften.
Mvh
Hans
Tak for velkomsten. En typisk arbejdsdag er på 12 timer og starter med en overlevering fra det andet hold. Såfremt alt er i orden og intet udstyr er i stykker går man normalt lige en tur rundt til alt udstyret for at lytte og se til det. Herefter er der en hel del planlagt vedligeholdelse at se til. Det gælder som regel udstyr som kraner, pumper, selve boremaskinen (som vi kalder \"Topdrive\"), vores diesel drevne hovedmaskiner som levere strøm, maskiner der producere vores drikkevand og en mængde af hydraulik, for lige at nævne nogle få stykker. Planlagt vedligehold er alt fra olieskift til adskillelse og udskiftning af diverse sliddele.
Hvis noget går i stykker (og det gør det) skal det naturligvis repareres hurtigst muligt. Hvis udstyret gør, at vi ikke kan komme videre i programmet, får vi nemlig ikke leje ind for riggen (dagslejen er pt. på ca. 425000 $) så der bliver regnet i minutter. Der hersker dog ingen panik over pengene, det vigtigste og altafgørende er sikkerhed. Som sagt er vagten på 12 timer, herefter er der 12 timers fri. I fritiden hygger vi os med film, spil, bøger og hvad vi ellers kan finde på.
Hverdagen er sjov (til tider) og spændende med mange udfordringer og kan man få det til at passe sammen med familien, at man er væk et stykke tid, så er det verdens bedste job, når helikopteren flyver hjemad.
Håber det giver dig et lille indblik i vores hverdag, som faktisk ikke er så forskellig fra andre brancher bortset fra man ikke kommer hjem hver aften.
Mvh
Hans
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- Nikolaj
- Gæst
16 år 5 måneder siden #1606
af Nikolaj
Besvaret af Nikolaj på emne Sv:Introducer dig selv.
Hej Hans!
Hvor rart, at du nu er her, og hvor pænt af dig at give mig lidt kredit for det. Jeg har et par gange siden første gang på Jyllandsringen været tæt på din bopæl i Aalborg.
17 - 18 JUN var jeg igen på Jyllandsringen - Niveau A igen, og nu er jeg tilmeldt Niveau B 30 - 31 Jul.
Også den her sidste gang boede jeg på Hotel Dania, og jeg spiste også middag på Jensens Bøfhus - faktisk ved det samme bord. Denne gang havde jeg dog kvindeligt selskab, og nok var det særdeles hyggeligt at spise med dig, men..........
Nå - det var et sidespring (nej altså ikke sådan et) , og jeg glæder mig til at høre mere fra dig her, se dig i Blokhus, i Aalborg og på landevejene. Det er godt, at vi bliver flere Blackbirds på de her kanter. Der er squ \"alt for meget\" Djævleø i den her klub
Rigtigt velkommen - også her!<br><br>Indlæg redigeret af: Nikolaj, den: 2008/06/20 18:28
Hvor rart, at du nu er her, og hvor pænt af dig at give mig lidt kredit for det. Jeg har et par gange siden første gang på Jyllandsringen været tæt på din bopæl i Aalborg.
17 - 18 JUN var jeg igen på Jyllandsringen - Niveau A igen, og nu er jeg tilmeldt Niveau B 30 - 31 Jul.
Også den her sidste gang boede jeg på Hotel Dania, og jeg spiste også middag på Jensens Bøfhus - faktisk ved det samme bord. Denne gang havde jeg dog kvindeligt selskab, og nok var det særdeles hyggeligt at spise med dig, men..........
Nå - det var et sidespring (nej altså ikke sådan et) , og jeg glæder mig til at høre mere fra dig her, se dig i Blokhus, i Aalborg og på landevejene. Det er godt, at vi bliver flere Blackbirds på de her kanter. Der er squ \"alt for meget\" Djævleø i den her klub
Rigtigt velkommen - også her!<br><br>Indlæg redigeret af: Nikolaj, den: 2008/06/20 18:28
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- kimbp
- Gæst
16 år 5 måneder siden #1609
af kimbp
Besvaret af kimbp på emne Sv:Introducer dig selv.
Hej Hans
Velkommen i klubben og en stor tak for dine beretninger, både om din MC karriere og din hverdag på boreriggen. Det lyder som et hårdt, men spændende liv!
Nikolaj, hvad er nu det for noget med \"alt for meget djævleø\", du har måske planer om at stille op til bestyrelsen til næste generalforsamling?
God weekend til jer alle
Hilsen
Kim
Velkommen i klubben og en stor tak for dine beretninger, både om din MC karriere og din hverdag på boreriggen. Det lyder som et hårdt, men spændende liv!
Nikolaj, hvad er nu det for noget med \"alt for meget djævleø\", du har måske planer om at stille op til bestyrelsen til næste generalforsamling?
God weekend til jer alle
Hilsen
Kim
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- Carlo
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mindre
Mere
- Indlæg: 1069
16 år 5 måneder siden #1610
af Carlo
Besvaret af Carlo på emne Sv:Introducer dig selv.
Hej Hans.
Velkommen til klubben. Tak for din fine beretning - man føler sig næsten hensat til \"de gode gamle dage\" igen. Mange af os i klubben han berette en næsten lignende historie, og derfor tror jeg at du nok skal falde godt til - jeg vil i hvert fald glæde mig til at høre flere historier fra dengang......... (det kan gamle mænd som mig som regel... haha).
Håber du får samme glæde af klubben som vi andre.
Carlo, Brønshøj.
Velkommen til klubben. Tak for din fine beretning - man føler sig næsten hensat til \"de gode gamle dage\" igen. Mange af os i klubben han berette en næsten lignende historie, og derfor tror jeg at du nok skal falde godt til - jeg vil i hvert fald glæde mig til at høre flere historier fra dengang......... (det kan gamle mænd som mig som regel... haha).
Håber du får samme glæde af klubben som vi andre.
Carlo, Brønshøj.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Tid til at oprette siden: 0.103 sekunder
- Du er her:
- Hjem
- Forum
- Honda Blackbird Club Denmark
- Velkommen - introducer dig selv
- Introducer dig selv.