Køb af Blackbird.

  • Martin Andersen ( Århus)
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
16 år 2 måneder siden #466 af Martin Andersen ( Århus)
Køb af Blackbird. blev oprettet af Martin Andersen ( Århus)
Pænt goddag til jer allesammen.
Jeg går med tanker om at købe en honda blackbird (brugt). Er der nogle ting man skal være meget opmærksom på ved køb af sådanne??

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • poul dam
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
16 år 2 måneder siden #467 af poul dam
Besvaret af poul dam på emne Sv:Køb af Blackbird.
Hej Martin
En Bird er en meget driftsikker maskine, den kan næsten kun have 2 fejl. Den ene er hvis du kan høre en raslen i frigear ved normal ca.4200omdr. så er det knastkædestrammere der skal skiftes. Det er meget let at gøre og den koster ca.800kr.
Den anden fejl er ensreteren, så det er godt at have et voltmeter med når du skal se på en, den skal lade mellem 14 og 14,8 volt.

Hygge PD der har kørt Bird i næsten 11 år uden lade problemer.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Nikolaj Knudsen
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
16 år 2 måneder siden #525 af Nikolaj Knudsen
Besvaret af Nikolaj Knudsen på emne Sv:Køb af Blackbird.
Ja - jeg har jo allerede skrvet lidt i tråden om gamle mænd og motorcykler. prøver så også lidt her.
En af mine rigtigt go'e gamle venne \"Bonneville Per\" fra Aalborg har givet mig en introduktion til Motorgården i Svenstrup. Jeg skal derud i næste weekend for at vælge 1 af 3 mulige Blackbirds.
Jeg har selvfølgelig orienteret mig på nettet om Motorgården - og der er jo ikke uventet både godt og skidt at læse.
Indtil videre er jeg nu blevet behandlet godt, men har selvfølgelig heller ikke købt endnu.

Er der nogen, der har råd eller kommentarer i denne sammenhæng?
Med venlig hilsen
Nikolaj

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Nikolaj
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
16 år 2 måneder siden #565 af Nikolaj
Besvaret af Nikolaj på emne Sv:Køb af Blackbird.
Fik måske skrevet det her lidt kryptisk. Det jeg mente var, om der var nogen af Jer, der havde erfaringer med Motorgården i Svenstrup? Og for den sags skyld også HMC i Vodskov?
Med venlig hilsen
Nikolaj

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Ivser
  • Gæst
  • Gæst
16 år 2 måneder siden #573 af Ivser
Besvaret af Ivser på emne Sv:Køb af Blackbird.
Angående køb af Bird ved evt. motorgården i Svenstrup. Jeg har ikke selv handlet der , men har været deroppe vde åben hus arangementer. Jeg har aldrig hørt nogen omtale motorgården negativt, og det er da positivt. Ved de har et par skrappe mekanikere i stalden, så jeg tror ikke du går helt galt i byen ved at handle der. Den ander du nævner kender jeg ikke noget til. Måske er butikken for ny?

Birdhilsen: Ivser:cheer: :silly:

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Nikolaj
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
16 år 2 måneder siden #575 af Nikolaj
Besvaret af Nikolaj på emne Sv:Køb af Blackbird.
Mange tak Ivser!

HMC kan du se her

www.hmcmotorcykler.dk/Forsiden/tabid/54/Default.aspx

Det her er altså svært. Der er 3 Blacbirds ved Kaj/Motorgården, Svenstrup og 3 ved HMC. Der er ingen tvivl om, at Motorgårdens er ca. op til 10.000 kr. dyrere end de 3 ved HMC for nogenlunde samme maskine.

Jeg er meget tiltalt af en 99 (karburator) model ved HMC, som jeg kan købe for ca. 120.000 kr. Der er tale om en importeret tysk MC. Den tilsvarende koster ca. 130.000 ved Motorgården. Er købt der og har kørt i Danmark.

Puha - det her er squ ikke nemt :-)

Med venlig hilsen
Nikolaj

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Ivser
  • Gæst
  • Gæst
16 år 2 måneder siden #580 af Ivser
Besvaret af Ivser på emne Sv:Køb af Blackbird.
Hvis HMC giver en fornuftig garanti( Vil æde min hjelm på du ikke får brug for den ) så kan du roligt købe den der. Udover
knastkædestrammer, har den cykel ingen svagheder. Min havde
98000 Km. på klokken da jeg erhvervede den sidste år, og den spinder som en `mis`. Så jeg vil med det samme ønske dig tillykke med din Bird, uanset hvor du beslutter dig for at handle.

Birdhilsen: Ivser
:woohoo: :lol: :laugh:

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Nikolaj
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
16 år 2 måneder siden #582 af Nikolaj
Besvaret af Nikolaj på emne Sv:Køb af Blackbird.
Tak igen Ivser!
Ja - det kan du jo sagtens sige ;-)

Jeg står nu med følgende valg:

Motorgården:
1. 1997 - 30.000 km - 120.000 kr.
2. 1998 - 40.000 km - 130.000 kr.
3. 1998 - 25.000 km - 130.000 kr.

HMC
4. 1997 - 36.000 km - 120.000 kr.
5. 1997 - 64.000 km - 110.000 kr.
6. 1999 - 31.000 km - 125.000 kr.

Begge steder gives 6 måneders 100% garanti. Går ud fra, at det er det normale. Når jeg skal være helt ærlig, kan jeg - i hvert fald - ikke se forskel på disse maskiner. Jeg skal køre på dem alle - håber jeg da - i denne weekend. Ville squ ønske, at en eller flere af Jer var tilstede :-)

Jeg har endvidere noteret mig Jeres bemærkninger om ensretteren og strammeren. Tak for det.

Nu har jeg jo skrevet lidt i nogle andre tråde, men kan vel lige så godt samle det her nu.

1. Jeg er nu snart indmeldt i Jeres klub.
2. Jeg har meldt mig ind i MCTC
3. Er tilmeldt DMC Bronzekursus 10 - 11 MAJ
4. Er tilmeldt FDM 2 dages kursus 20 - 21 MAJ

Er der mon mere (fornuftigt) jeg kan gøre nu? Ja -altså udover at vælge den rigtige af de 6 Blackbirds ;-)

Med venlig hilsen
Nikolaj

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • kimbp
  • Gæst
  • Gæst
16 år 2 måneder siden #584 af kimbp
Besvaret af kimbp på emne Sv:Køb af Blackbird.
Hej Nikolaj

Sålænge dit valg står mellem 6 blackbirds, kan det ikke gå helt galt!B) :cheer: ;)

Hilsen
Kim

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Nikolaj
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
16 år 2 måneder siden #585 af Nikolaj
Besvaret af Nikolaj på emne Sv:Køb af Blackbird.
Hej Kim!

Ja - den fik jeg godt, og det er måske så tæt på, som jeg kommer, og det er jo også derfor valget blev Blackbird. Havde 3 muligheder fra start

BMW K1200RS
Suzuki Hayabusa
Honda Blackbird

Er i dag ikke et sekund i tvivl om, at jeg vælger rigtigt, men skal jo så lige finde den af de 6, det så skal være.

Men du bestyrkede mig i troen :-)

Masser af hilsener
Nikolaj

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.207 sekunder
Leveret af Kunena Forum