Køb af Blackbird.

  • Carlo
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
16 år 2 måneder siden #586 af Carlo
Besvaret af Carlo på emne Sv:Køb af Blackbird.
Hej Nikolaj.

Jeg har jo allerede sagt velkommen (meget snart)i klubben, så det springer jeg over denne gang ;)

Det er altid svært at vælge - ikke mindst hvis det er en mand, og han har for meget at vælge imellem B) Den nemmeste sag i verden må være at være bagklog efterfølgende, og så komme i tanke om at man \"sgu nok skulle havde valgt den anden....\"

Jeg har selv kørt på en -99 karburatormodel, og være rigtig meget glad for den (købt brugt). Du har sikkert lagt mærke til, at nogle af de folk der har givet dig en tilbagemelding har faktisk rigtig meget forstand på teknik i det hele taget, og Blackbird´s i særdeleshed. Det er derfor ikke helt ved siden af når de fortæller at der generelt kun er 2 svagheder ved Blackbirds. Man kan selvfølgelig altid finde enkelte modeller der er blevet mishandlet grundigt, og derfor har mange fejl / problemer at slås med efterfølgende, men i bund og grund er det en solid og slidstærk masking.

Mit bedste råd må være at følge din egen intioution, men husk:

1. man kan altså godt få rep. en del for 10.000,- kr.
2. begge forhandler giver samme garanti.
3. den bedste anbefaling af en forhandler og hans produkter er den der går fra \"mund - til øre\" - altså mellem kunderne i butikken.
4. hvis jeg personligt skulle vælge, vil jeg helt sikkert lægge meget vægt på at købe en motorcykel hvor butikken (læs: værkstedet) kendte den tidligere ejer. De vil kunne svare på om der har været skader, har den fået overholdt sine service eller er den blevet misvedligeholdt, har den tidligere ejer været en gris med motorcyklen etc. men selvfølgelig kun hvis forhandleren er ærlig. Jeg vil også tænke på at han selv skal give mig en garantiperiode som han sikkert ikke har lyst til, hvis han lige har fyldt mig med \"lyv\".

Jeg har selv kørt Blackbird gennem nogle år efterhånden, og kan se at der popper en hel del brugte motorcykler op hos forhandlerne pt. men jeg personligt ville ikke nyde noget - men det er / bliver en smagssag som kun du selv kan afgøre.

Held og lykke med valget. Glæder mig til at se hvad du besluttede dig for, når vi forhåbentligt snart mødes derude på landevejene. Hvis du er hurtig kan det jo være at du har lyst til at tage med til generalforsamling d. 12. aprìl? :cheer:




Carlo, Brønshøj.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Nikolaj
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
16 år 2 måneder siden #588 af Nikolaj
Besvaret af Nikolaj på emne Sv:Køb af Blackbird.
Hej Carlo!

Ja - jeg skal love for, at jeg får kompetent vejledning her i mit svære valg.
Jeg er nu næsten sikker på, at du afgjorde sagen for mig, da du skrev dette:

hvis jeg personligt skulle vælge, vil jeg helt sikkert lægge meget vægt på at købe en motorcykel hvor butikken (læs: værkstedet) kendte den tidligere ejer. De vil kunne svare på om der har været skader, har den fået overholdt sine service eller er den blevet misvedligeholdt, har den tidligere ejer været en gris med motorcyklen etc. men selvfølgelig kun hvis forhandleren er ærlig.


Sagen er nemlig, at den ene af de 3 Blacbirds ved Motorgården ejes af indehavernes nevø, der har købt den der, og den har fået fuld servive der lige siden. Jeg taler her om den 98er, der har kørt 25.000 km. Nevøen er en meget pertenlig mand og i følge Kaj på Motorgården er Blackbirden faktisk pænere end ny, hvis den da kan være det. Så det bliver nok den. Jeg fortæller selvfølgelig om det her senere - formentlig efter weekenden, men foreløbigt kan du jo tage du selv til indtægt for, at dit hjælpsomme og fyldestgørende svar formentlig gjorde udslaget.

Ja - jeg har tænkt på generalforsamlingen, og vil absolut se på om det kan lade sig gøre.

Masser af hilsener
Nikolaj

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • birthe
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
16 år 2 måneder siden #590 af birthe
Besvaret af birthe på emne Sv:Køb af Blackbird.
Hej

Jeg har en meget velholdt 99 model m/indsprøjtning kørt 36.000 km til salg. Den er virkelig behandlet som en (barnenumse)af min eks. mand. Den har 164 hk, er blå.Du er velkommen til at få en prøvetur, den kører som en drøm.

Mange Mc hilsner Birthe Mail birthe.maarup@yahoo.dk:woohoo: :woohoo:

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Ivser
  • Gæst
  • Gæst
16 år 2 måneder siden #592 af Ivser
Besvaret af Ivser på emne Sv:Køb af Blackbird.
Hej Nicolai.

Angående de 3 modeller du har i tankerne. Ved ikke om du har læst test om de forskellige maskiner. Men lidt kan jeg da fortælle om dem.

BMV 1200: Rykkende indsprøjtning, og en utrolig klonkende gearkasse. Det gælder de første årgange. Om de nyere er blevet forbedret, ved jeg ikke. Men det som BMV sagde dengang, jeg citerer lige: Det skal køberen lære at leve med???!!!\"\"\"..
Hayabusaen er både hurtigere og mere sportspræget end Birden.
Kørestillingen er mere sportspræget, hvilket gør den mere anstrengende at køre stærkt på i længere tid af gangen. Derimod Birden: Den kører og kører bare fuldstændigt ubesværet, og den kommer nok først frem når det kommer til stykket. Et andet kåbeglas vil gøre den mere behagelig at køre stækt på. Skal du ha en med bagpå, er sagen helt klar: Da er det Birden der scorer topkarakter.

Håber det kan hjælpe dig lidt.

Birdhilsen: Ivser:P :side:<br><br>Indlæg redigeret af: Ivser, den: 2008/02/20 21:30

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Nikolaj
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
16 år 2 måneder siden #595 af Nikolaj
Besvaret af Nikolaj på emne Sv:Køb af Blackbird.
Tak Ivser!

Jeps - jeg har studeret nogle af de ting. Så beslutningen om, at det skulle være Blackbird er faktisk et par måneder gammel.

Ingen tvivl om det. Og jeg skal - som vist tidligere nævnt - ikke ud at køre ræs - sådan i ordets egentligste forstand.

Så det hele drejer sig simpelthen om at finde den rigtige af de 6 Blackbirds i den kommende weekend. jeg må træffe beslutningen selv, men har jo fået rigtigt meget god hjælp i denne tråd af flere af Jer.

Masser af hilsener
Nikolaj

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Ivser
  • Gæst
  • Gæst
16 år 2 måneder siden #598 af Ivser
Besvaret af Ivser på emne Sv:Køb af Blackbird.
Hejsa Nicolai.

Så vil jeg ønske dig god fornøjelse med dit `BBprojekt`. Det blir så din personlige smag der afgør købet. Der er jo både farvevalg og måske uorginal udstødning og hvis, følger det originale så med? Smag og behag som bekendt. Håber du vender tilbage og beretter om dit køb.B)

Birdhilsen: Ivser:evil:

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Nikolaj
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
16 år 2 måneder siden #599 af Nikolaj
Besvaret af Nikolaj på emne Sv:Køb af Blackbird.
Ja - jeg vender helt sikkert tilbage - det står fast. Har lavet mig sådan cehckliste på baggrund af Jeres oplysninger + flere:

Checkliste Honda Blackbird:

1. Garanti
2. HK - 145 eller 164
3. Knastkædestrammere. Tomgang 4200 r.p.m. - raslen = udskiftes
4. Ensretteren. Voltmeter. Mellem 14 - 14,8 Volt. Hvis ikke = udskiftes
5. Alarm installeret.
6. Ejerskab. 1 eller flere ejere. Kendes ejeren.
7. Skader. Oplakering. Alvorligt = drop den maskine.
8. Servicebog - al service overholdt
9. Er den original - eller modificeret f.eks. udstødning.
10. Dæk. Minimum 4mm overalt. Hvis ikke = skiftes.
11. Fælge - eventuelle hak = påkørsel af kantsten = drop den maskine.
12. Eventuelle fejl/ridser/skrammer
13. Blinklyskontakt. Den er ofte slidt. Skal gå blødt. Hvis ikke = udskiftes.

Mulige Blackbirds:

Motorgården:

1. 1997 - 30.000 km - 120.000 kr.
2. 1998 - 40.000 km - 130.000 kr.
3. 1198 - 25.000 km - 130.000 kr.

HMC:

1. 1997 - 36.000 km - 120.000 kr.
2. 1997 - 64.000 km - 110.000 kr.
3. 1999 - 31.000 km - 125.000 kr.

Håber det ser fornuftigt ud :-)
Masser af hilsener
Nikolaj

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Nikolaj
  • Gæst
  • Gæst
16 år 2 måneder siden #602 af Nikolaj
Besvaret af Nikolaj på emne Sv:Køb af Blackbird.
Fuglen er i buret B)

www.hmcmotorcykler.dk/tabid/58/CategoryI...Index/1/Default.aspx

Jeg siger utroligt mange gange tak for alle de gode og hjælpsomme kommentarer, og jeg ser frem til tiden med Jer.<br><br>Indlæg redigeret af: Nikolaj, den: 2008/02/22 15:38

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • knek
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_MODERATOR
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_MODERATOR
Mere
16 år 2 måneder siden #603 af knek
Besvaret af knek på emne Sv:Køb af Blackbird.
Stort TILLYKKE!!!

Den ser pæn og velholdt ud.

Mvh

Knek

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Nikolaj
  • Gæst
  • Gæst
16 år 2 måneder siden #604 af Nikolaj
Besvaret af Nikolaj på emne Sv:Køb af Blackbird.
Mange tak!

Ja - og sådan fremstår den også.
Det var lidt svært at rokke ved prisen, men jeg fik følgende med:

- nye dæk (Øhhhhh - hvad er de værd? 3000 kr?)
- ny hjelm og nye støvler til min søster - ca. 3000 kr.
- næste service/oliskift m.v. gratis

Jeg vil mene, at det for mig betyder, at Blacbirden er købt til godt 122.000 med fradrag for ovenstående - lyder det fornuftigt?

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.147 sekunder
Leveret af Kunena Forum