Gamle mænd på nye motorcykler koster liv

  • kimbp
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
16 år 4 måneder siden #232 af kimbp
Har I set dagens aviser, som stort set alle har taget emnet op omkring de mange dødsulykker der har været i 2007.

Berlingske

TV2

BT

Og der er sikkert flere, dette er hvad jeg lige faldt over.

Der er sket flere ulykker, men samtidig er der kommet mange flere MC'er på gaden. Noget tyder på at aldersgruppen 45+ er overrepræsenteret i statistikken.

Hvad synes I om dette? Lad os få en rask lille debat om emnet!

Hilsen
Kim

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Daniel
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
16 år 4 måneder siden #233 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sv:Gamle mænd på nye motorcykler koster liv
Jeg syntes også, at vi skal få alle de gamle idioter, væk fra de danske veje. :woohoo: :evil:

Mvh. Daniel

Med venlig hilsen Daniel.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Daniel
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
16 år 4 måneder siden #235 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sv:Gamle mænd på nye motorcykler koster liv
Hej igen.
Jeg kan også godt prøve at være seriøs. :)

Det er sørgeligt at så mange har mistet livet i en trafik ulykke, uanset hvordan det er sket. :(

Selvom det sikkert er upopulært at sige, så syntes jeg vores trafikkultur bliver dårligere og dårligere.
Vi tænker så meget på at komme først frem, at vi glemmer at tage hensyn til hinanden. Og kan man spare 10 sekunder ved bare at køre ud i stedet for at vente til trafikken er passeret, er det jo fuldstændig lige meget om den man køre ud foran, skal helt op på bremsen.
Ingen hensyn, for der er jo ingen der kender mig, når jeg sidder her min bil og jeg bestemmer og ved alt om trafik.

Mange har også tilegnet sig sin egen køremåde og kører dermed ikke efter reglerne. Jeg så gerne (selvom det er upopulært og Carlo får stress) at man kom op til en orienterende køreprøve i stil med periode-syn af biler, måske til en start hvert 5. eller 10. år.
Det tror jeg kunne være med til, at bringe antallet af ulykker ned.

Det er jo bare min mening hvad siger du?

Mvh. Daniel

Med venlig hilsen Daniel.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • kimbp
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
16 år 4 måneder siden #355 af kimbp
Så har den kommission, der skulle undersøge de 33 dødsulykker i år kommet med deres rapport. Følgende er fra DR's hjemmeside:

\"29 af de i alt 33 dræbte motorcyklister i 2007 ville Ifølge Rådet for Større Færdselssikkerhed med stor sandsynlighed stadig have været i live.

De skulle bare have overholdt fartgrænserne, de skulle ikke havde drukket, og de skulle have taget et supplerende køreteknisk kursus, skriver JydskeVestkysten.

Konklusionen kommer, efter at rådet har nærstuderet politiets indberetninger fra årets 33 motorcykel-dødsulykker.

Blandt andet kørte 22 af de dræbte motorcyklister for hurtigt, da ulykken skete, fremgår det af indberetningerne.\" DR.dk

Det bliver interessant at se lovgivernes reaktion på dette! :ohmy:

Hilsen
Kim<br><br>Indlæg redigeret af: kimbp, den: 2007/12/27 10:55

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Daniel
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
16 år 4 måneder siden #357 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sv:Gamle mænd på nye motorcykler koster liv
Ja hvem er overrasket over at de kommer frem til det resultat.:huh:
Selvfølgelig blev der kørt hurtigt, men hvorfor var det at det gik galt.? Hvad var årsagen.?

Mvh. Daniel

Med venlig hilsen Daniel.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Daniel
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
16 år 3 måneder siden #399 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sv:Gamle mænd på nye motorcykler koster liv
Hej.
Er der nogen der ved hvor man kan læse/finde denne rapport, jeg syntes ikke at jeg kan finde andet en den udtalelse uden navn og nummer fra DR.
Mvh. Daniel :)

Med venlig hilsen Daniel.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • kimbp
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
16 år 3 måneder siden #402 af kimbp
Hej Daniel

Allerede tilbage da jeg oprindelig skrev om sagen, ledte jeg også efter \&quot;rapporten\&quot; og jeg kan hellere ikke finde noget, hverken på Rådet for større færdselssikkerhed eller på Sikkertrafik , hvor mange Rådets rapporter ligger.

Jeg kan finde arktiklen på JydskeVestkysten , som DR jo henviser til, som kilde til historien.

Der skrives også om en havarikommision, som skal bruge de næste 2 år på at undersøge motorcykelulykker for at komme endnu nærmere en forklaring og løsning på de mange trafikdræbte.:(


Hilsen
Kim

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Daniel
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
16 år 3 måneder siden #403 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sv:Gamle mænd på nye motorcykler koster liv
Fint nok Kim.:)
Det kan da være, at der kommer noget mere uddybende læsestof senere.:unsure:
Jeg har set at VFR klubben har sat deres egen undersøgelse i gang, som bliver suppleret med ”tæt på og lige ved” situationer, det syntes jeg lyder som et spændende projekt.
VFR MC sikkerhed

Jeg har også lige set denne artikel om skader på MC’er, fra Motormagasinet nr. 44 og igen en udtalelse uden dokumentation, blot ”en forklaring kan være”.




Mvh. Daniel :)

Med venlig hilsen Daniel.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • kimbp
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
16 år 2 måneder siden #506 af kimbp
I forbindelse med MC udstillingen i Herning sidste weekend, blev der lavet en crash test med en MC.

Stuntman smadrer ind i bil
En stuntman agerede crash test dummy og kørte på motorcykel med fuld fart direkte ind i en parkeret bil. Det planlagte uheld skal gøre eksperterne klogere på motorcykeluheld.

Se video optaglesen af testen her: Stuntman smadrer ind i bil

Hilsen
Kim

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Nikolaj Knudsen
  • Gæst
  • Gæst
16 år 2 måneder siden #521 af Nikolaj Knudsen
Besvaret af Nikolaj Knudsen på emne Sv:Gamle mænd på nye motorcykler koster liv
Det er vist lige nøjagtigt her, jeg skal skrive til Jer så.
Jeg er 58 år. Har ikke kørt på MC i 30 år, men nu er den gal igen.

I efteråret 2007 kørte jeg en lille smule på et køreteknisk anlæg for lige at vænne mig lidt til det igen, og jge kunne jo sagtens fornemme, at det hele er noget voldsommere i dag.
Jeg er nu meget tæt på at købe en Blackbird. Har også kørt en lille tur på den, og jeg er helt klar over, at her er noget jeg skal lære (igen).

Så mit første spørgsmål her er:
Hvor går jeg hen her snarest muligt og finder et rigtigt godt kørekursus eller sagt med andre ord - hvordan lærer jeg bedst muligt at køre en Blackbird?

Jeg har naturligvis tænkt mig at melde mig ind I jeres klub, så snart jeg har købt, hvilket nok sker i næste uge.

Synes I, at jeg er bindegal?

Med venlig hilsen og på forhånd tak
Nikola Knudsen

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.089 sekunder
Leveret af Kunena Forum