Gamle mænd på nye motorcykler koster liv

  • kimbp
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
16 år 1 måned siden #752 af kimbp
Politiet øger kontrol af motorcyklister

Gamle mænd på nye motorcykler kan være en farlig kombination. Bl.a. derfor intensiverer politiet i år færdselskontrollen af motorcyklister. Kontrollen indledes ved Bakkens åbning.

Artikel fra Berlingske

Pas på jer selv derude!

Hilsen
Kim

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Carlo
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
16 år 1 måned siden #753 af Carlo
Det er sgu godt at man ikke er 38 - 39 år længere. Jeg var helt bekymret B)




John Doe, Brønshøj.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Daniel
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
16 år 1 måned siden #754 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sv:Gamle mænd på nye motorcykler koster liv
Det ser ud til at de også er begyndt at læse på Honda-Blackbird.dk, i hvert tilfælde syntes jeg der her lyder mere fornuftigt:
»Vi vil bl.a. se på, hvad der udløste ulykken, samt fart og eventuelle forsøg på undvigemanøvre. Hvis der er en modpart involveret, vil vi undersøge, om motorcyklisten f.eks. blev overset, eller om en bilist undervurderede motorcyklistens fart,« siger Sven Krarup Nielsen.

Mvh. Daniel
PS. Carlo/John Doe har du været til numerolog. :laugh:<br><br>Indlæg redigeret af: Daniel, den: 2008/03/07 07:22

Med venlig hilsen Daniel.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Carlo
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
16 år 1 måned siden #758 af Carlo
Shhhhhhhh.... Daniel. Ved jo ikke om Færdselsstyrrelsen, Politiet eller andre \&quot;væsner / instanser\&quot; er begyndt at læse med her på vores \&quot;fakta-sider\&quot; B)




John Doe, Fanø :silly:

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Daniel
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
16 år 1 måned siden #761 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sv:Gamle mænd på nye motorcykler koster liv
Hej John Doe.
Fanø er nu også et dejligt sted, og det er jo nemt når nu I skal ned og kører samme med Tønder touring Club, men er det ikke langt at køre frem og tilbage til arbejde i Hvidovre hver dag.? :P

Mvh. Daniel der har prøvekørt Suzuki i det gode vejr i dag. B)

Med venlig hilsen Daniel.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • kimbp
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
16 år 1 måned siden #797 af kimbp
Hmmm, da jeg kørte hjem fra Bakken for en times tid siden, så var det ikke \&quot;gamle mænd med nye motorcykler\&quot; politiet havde travlt med at kontrollere. Såvidt jeg lige nåede at tælle de vi trillede forbi ude på Klampenborgvej havde de fået stoppet en 5 - 6 guleplade biler og en enkelt Mercedes på prøvplader.

De gik som sædvanlig efter pengene og ikke noget præventivt for at højne trafiksikkerheden!:( :evil:

Hilsen
Kim

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Daniel
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
16 år 1 måned siden #800 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sv:Gamle mænd på nye motorcykler koster liv
De stoppede en gammel grøn Harley, som kørte uden lys lige foran os, så vi kunne passerer frit igennem. :)

Han havde kort før kørt og lavet høje brag, som kanonslag fra udstødningen, men at kører uden lys er måske knap så smart. :S

Mvh. Daniel

Med venlig hilsen Daniel.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • ftroelsen
  • Gæst
  • Gæst
16 år 1 måned siden #833 af ftroelsen
Besvaret af ftroelsen på emne Sv:Gamle mænd på nye motorcykler koster liv
Hej ang. \&quot;den ældre årgang og motorcykler\&quot; Jeg kan anbefale FDM køreteknik, jeg var på Jyllandsringen med FDM sidste forår og det fik jeg meget ud af.
Og som instrutøren siger så er det ikke for at lære at køre ræs vi er der, men for hele tiden at have overskud på sin cykel det er godt at kan undvige, selv midt i et sving.
Vi have trin vis 20 min. teori 20 min i kravlegården og 20 min. på banen, hvor der var sat kajler op på langsiden som vi skulle køre slalom igennem for at ikke komme for højt op i fart på langsiden. Det var 2 gode dage.

Venlig hilsen
Flemming Troelsen

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Carlo
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
16 år 1 måned siden #837 af Carlo
Hej ftroelsen.

Tak for dit indlæg. Det er ofte de negative historier man oftest hører, så derfor var det positivt at læse dit indlæg.

Heldigvis bliver man aldrig for gammel til at lærer nye ting, og hvis det så ovenikøbet er ting der reder liv, så er det \&quot;ikke så ringe endda\&quot;.

Måske vi alle burde starte sæsonen med en eller anden form for køreteknisk kursus for lige at få \&quot;banket rusten af\&quot; og igen vænne os til cyklernes fart- styre- og bremseegenskaber, og ikke mindst blive erindret om egne evner (eller mangel på samme), men det sker desværre sjældent. Prøver dog hele tiden at erindre mig selv om, at jeg skal køre stille og roligt her i starten af året, og at alle de 4-hjulede trafikanter er ligeså søvnige og uvante med situationen som jeg selv her først på året.

Håber vi snart ses derude et eller andet sted.




Carlo, Brønshøj.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Carlo
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
16 år 1 måned siden #838 af Carlo
Hej ftroelsen.

Tak for dit indlæg. Det er ofte de negative historier man oftest hører, så derfor var det positivt at læse dit indlæg.

Heldigvis bliver man aldrig for gammel til at lærer nye ting, og hvis det så ovenikøbet er ting der reder liv, så er det \&quot;ikke så ringe endda\&quot;.

Måske vi alle burde starte sæsonen med en eller anden form for køreteknisk kursus for lige at få \&quot;banket rusten af\&quot; og igen vænne os til cyklernes fart- styre- og bremseegenskaber, og ikke mindst blive erindret om egne evner (eller mangel på samme), men det sker desværre sjældent. Prøver dog hele tiden at erindre mig selv om, at jeg skal køre stille og roligt her i starten af året, og at alle de 4-hjulede trafikanter er ligeså søvnige og uvante med situationen som jeg selv her først på året.

Håber vi snart ses derude et eller andet sted.




Carlo, Brønshøj.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.099 sekunder
Leveret af Kunena Forum