Gamle mænd på nye motorcykler koster liv

  • Nikolaj Knudsen
  • Gæst
  • Gæst
16 år 2 måneder siden #522 af Nikolaj Knudsen
Besvaret af Nikolaj Knudsen på emne Sv:Gamle mænd på nye motorcykler koster liv
Og nu ser jeg jo lige pludseligt oversigten over kørekurser i 2008, men vil alligevel meget gerne have Jeres kommentarer.
Med venlig hilsen
Nikolaj Knudsen

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Nikolaj Knudsen
  • Gæst
  • Gæst
16 år 2 måneder siden #524 af Nikolaj Knudsen
Besvaret af Nikolaj Knudsen på emne Sv:Gamle mænd på nye motorcykler koster liv
...., og så har jeg faktisk lige sendt min anmodning om indmeldelse - sådan for at vise lidt god vilje ;-) på trods af, at jeg faktisk ikke har køby min Blackbird endnu.

Jeg har læst en masse indlæg her i forum, og jeg kan rigtigt li' tonen blandt Jer. Sandt at sige har jeg ikke overhovedet forstand på motorcykler, men jeg er lærenem, og håber på at kunne søge råd og vejledning her.

Med venlig hilsen
Nikolaj

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Daniel
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
16 år 2 måneder siden #526 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sv:Gamle mænd på nye motorcykler koster liv
Velkommen til Hr. Knudsen.:)

Jeg tror ikke at man kan blive for gammel til at køre på Blackbird.:)
Der er nok kommet nogle flere heste og kilo’er til siden din sidste MC (uden dog at vide hvad du har kørt på). Så det er nok en rigtig god ide med et opdaterende kursus.:)

Jeg kunne også godt tænke mig at deltage i nogle kurser eller banedage, jeg er bare for sløv til at få gjort noget ved det.:(

Måske hvis vi på klubplan, fik sat en dato om en fællestur på en bane, det kunne da nok blive helt hyggeligt.:)

Mvh. Daniel

Med venlig hilsen Daniel.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Nikolaj
  • Gæst
  • Gæst
16 år 2 måneder siden #527 af Nikolaj
Besvaret af Nikolaj på emne Sv:Gamle mænd på nye motorcykler koster liv
Mange tak Daniel!

Jeg tror, at jeg kan blive rigtigt glad for at være her.

Ja - i sin tid var det jo en Triumph Tiger 100. Kiloene er der nu ikke kommet flere af. Kampvægten er på 85 kg, og det har den faktisk været det meste af mit liv. Formmæssigt er jeg også på plads, så jeg er 100% sikker på, at jeg kan håndtere det her.

Men HK er der kommet flere af, og jeg har jo enorm respekt for det her, så jeg ved, at jeg skal lære det igen fra kravlestadiet.

Det kunne være fantastisk, hvis jeg kunne komme med på noget i det tidlige forår (snart), hvor jeg måske kunne møde nogen af Jer, så din ide lyder helt rigtig.

Masser af hilsener
Nikolaj

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Daniel
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
16 år 2 måneder siden #529 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sv:Gamle mænd på nye motorcykler koster liv
Haha nu var det ikke dine kilo’er jeg henviste til:) , men Blackbirdens.! Mon ikke den vejer 60-70 kg mere end en Tiger. (fin cykel for øvrigt)

Mvh. Daniel

Med venlig hilsen Daniel.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Nikolaj
  • Gæst
  • Gæst
16 år 2 måneder siden #530 af Nikolaj
Besvaret af Nikolaj på emne Sv:Gamle mænd på nye motorcykler koster liv
B) Ja - det ka' jeg squ godt se nu, hvor jeg læser det igen.

Men som sagt - det ville squ være fint, hvis noget kunne sættes på skaft - inden alt for længe ;-)

mvh
Nikolaj

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Nikolaj
  • Gæst
  • Gæst
16 år 2 måneder siden #544 af Nikolaj
Besvaret af Nikolaj på emne Sv:Gamle mænd på nye motorcykler koster liv
Måske fortabte det oprindelige sig her. Det var det der med et rigtigt godt kørekursus - altså med andre ord - hvordan lærer jeg bedst muligt, at håndtere min Blackbird?
Masser af hilsener
Nikolaj

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Carlo
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
16 år 2 måneder siden #559 af Carlo
Hej Nikolaj.

Velkommen i klubben. Håber du bliver glad for din Blackbird.

Smag, behag og temperament er som du sikkert ved meget forskelligt. Jeg har talt med mange der har forskellige oplevelser, både gode og mindre gode på forskellige kørekurser. FDM syntes at være et af de kurser hvor der er størst forskel på sucess og fiasko, men svært at afgøre om de er \"pengene værd\".

Jeg vil nøjes med at fortælle om de kurser hvor jeg selv har deltaget - hvilket vel i grunden er meget rimeligt.... B)

Fruen i huset deltager med jævne mellemrum i div. køretekniske kurser, for på denne måde at få \"banket lidt af rusten af\" (læs: sikkerhed ved kørsel / manøvrering). Jeg har selv deltaget en enkelt gang, mest for hyggens skyld, men må indrømme at jeg lærte en held del - selv om jeg syntes at jeg var god til at håndtere min Bird allerede inden kursusstart. Ingen tvivl om at det var en god investering. Kurset var et af DMS`s Bronchekurser: www.dmc-kursus.dk/

Herudover har hun også deltaget en enkelt gang i deres \"guldkursus\" som lære motorcykelister om færdselsloven samt hvordan man køre kolonnekørsel m.m. Fruen var meget begejstret, men jeg valgte dog at køre en tur for mig selv den dag i stedet.... haha.

Jeg har også været på bane for at lære rigtig svingteknik m.m. og har kun rigtig gode erfaringer med disse kurser. Det er IKKE et racerkursus, men man kan sagtens få lov til at køre stærkt aligevelle. Jeg har efterhånden deltaget ca. 7 gange, og jeg bliver mere og mere glad for det. At køre stærkt på en bane er ikke det samme som at køre stærkt på en alm. landevej, men den kendsgerning at der ikke kommer nogen trafikanter på tværs, eller ligger grus i svinget, betyder at man kan koncentrerer sig om at lære sig selv og sin cykel meget bedre at kende. Kan absolut anbefales. De kurser jeg har deltaget i, kan du finde under: racing4fun.dk/ & www.mestersvinger.dk/

I øvrigt genkendte fruen i huset flere af instruktørene fra DMC - kurserne de vi efterfølgende var med \"Mestersvinger\" på Knutstorp og køre....

Hvis du er mere til rigtigt \"race\" ved jeg at der er flere medlemmer i klubben der er næsten \"Proffer\" på området, så det afholder jeg mig fra at udtale mig om.

Hvis du vil vide mere, er du meget velkommen til at sige til





Carlo, Brønshøj.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Nikolaj
  • Gæst
  • Gæst
16 år 2 måneder siden #561 af Nikolaj
Besvaret af Nikolaj på emne Sv:Gamle mænd på nye motorcykler koster liv
Hej Carlo!

Mange tak for velkomsten og det meget fyldestgørende svar.

Der kan jo nævnes 1000 grunde til, at jeg har fået lyst til at køre MC igen og sikkert også 1000 grunde til, at mit valg er en Blackbird. Der er sikkert gode og dårlige grunde, men ingen af dem er, at jeg skal ud for at køre ræs - i ordets egentligste forstand.

Men jeg skal have lært at håndtere den her voldsomme maskine, og jeg er superglad for dit svar. Jeg havde nenlig kastet blikket på et 2 dages FDM kursus, fordi jeg så, at et par andre medlemmer skulle på sådan et.

Nu vil jeg bestemt studere dine links, og jeg vil meget gerne vende tilbage med flere spørgsmål - der bliver sikkert mange - ligesom jeg også gerne vil høre andres meninger.

Masser af hilsener
Nikolaj

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Nikolaj
  • Gæst
  • Gæst
16 år 2 måneder siden #563 af Nikolaj
Besvaret af Nikolaj på emne Sv:Gamle mænd på nye motorcykler koster liv
Ja - nu har jeg så tilmeldt mig følgende kurser:

1. DMC Broncekursus 10 - 11 MAJ i Vejle

2. FDM 2 dages kursus på Jyllandsringen 20 - 21 MAJ

Så må jeg se på det mere avancerede senere ;-) Lyder det fornuftigt?

Med venlig hilsen
Nikolaj

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.095 sekunder
Leveret af Kunena Forum