Gamle mænd på nye motorcykler koster liv

  • bo b
  • Gæst
  • Gæst
16 år 1 måned siden #841 af bo b
her et lille indlæg i debatte. jeg mener ikke man kan sige gamle mænd koster liv jeg er selv 42 og kører selv blackbird på 3 år jeg skulle selv lige først lære at håndtere de mange heste hvilket kostede mig en tur i asfalten dyrt show 42000 kr. men generelt kører ældre pænere end unge prisen på cyklen og forsikring af samme sætter i dk sin automatiske begrænsning for hvem der kører de store maskiner det er heller ikke de gamle der i forsikringsøjemed er dyre men derimod de unge der tror de er verdensmestre i kørsel og leg på mc.hvor man ved en vis alder ikke har de lyster mere men kører pænt. så teksten skulle istedet hedde unge mænd på nye mc koster liv, da jeg tror de er noget mere representeret i denne statistik end ældre mænd/kvinder

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Carlo
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
16 år 1 måned siden #842 af Carlo
Hej Bo.

Velkommen til vores side for Blackbird - ejere. Har du overvejet at melde dig ind i klubben? Kunne være interessant at diskuterer videre \"in real life\" i stedet her på siden.

Jeg ville ønske jeg kunne give dig ret, men statestikken taler sit eget tydelige sprog. Desværre er det ofte \"halvgamle idioter\" der stadig tror at de er verdensmestre der tæller i statestikkerne. Du kan jo prøve at lege med tallene fra Danmarks Statestik hvis du har tid / lyst: www.statistikbank.dk/statbank5a/default.asp?w=1024




Carlo, Brønshøj.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • bo b
  • Gæst
  • Gæst
16 år 1 måned siden #848 af bo b
jeg har overvejet det men har ikke taget en beslutning endnu da jeg har temmelig dårlig erfaring med club livet var i en club der ikke kunne acceptere jeg aldrig rørte spiritus og derfor røg jeg ud jeg var efter deres mening ikke social selvom jeg deltog i næten alle deres arrangementer.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Daniel
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
16 år 1 måned siden #849 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sv:Gamle mænd på nye motorcykler koster liv
Hej Bo.

Mig bekendt står der ikke noget i vores vedtægter, hvor meget eller hvad, man skal drikke.
Og er man ellers glad og med til at føre klubben i en positiv retning, kan jeg ikke at man skal smides ud af vores klub. (selvom det vist heller ikke er noget krav) :)

Mvh. Daniel

Med venlig hilsen Daniel.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • kimbp
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
15 år 11 måneder siden #1265 af kimbp
Jeg faldt lige over en artikel på Ekstra Bladet:

MC'ere: 'Blinde' bilister dræber flest

Ha en god og sikker dag derude!

Hilsen
Kim

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Daniel
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Mere
15 år 7 måneder siden #2018 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sv:Gamle mænd på nye motorcykler koster liv
Ny rapport om ulykker og mere godnat læsning.

Motorcykelulykkerne sker i særlig grad i vejkurver. En uforholdsmæssig stor del af ulykkerne
sker desuden ved at modparten tilsyneladende overser motorcyklen; dels ved at undlade at
overholde sin ubetingede vigepligt; og dels ved at modkørende foretager venstresving ind
foran dem. I disse ulykker har motorcyklens hastighed stor betydning, men hvor ofte
hastighedsforseelser er en afgørende faktor, kan kun belyses ved dybdeanalyserne.


www.vejsektoren.dk/wimpnews.asp?page=document&objno=291746

www.hvu.dk/pdf/MC_stat_med_numre.pdf

Med venlig hilsen Daniel.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.111 sekunder
Leveret af Kunena Forum